K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2008, 22:01   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Min kom i 3 store kuverter, og havde kostet over 100 kr. i porto.
De kunne jo give borgeren mulighed for selv at hente aktindsigten, så ville kommunen spare penge, og borgeren ville ikke risikere at den kommer i forkerte hænder.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2008, 01:21   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, det er heller ikke så længe siden en familie ikke kunne få en institutionsplads, netop fordi 'de havde fået et brev' der aldrig var kommet frem, og derfor ikke have reageret! Og derfor stod bagerst i køen IGEN.

Jeg har flere gange fået frataget børnebidraget (eller hvad det hedder, det fra Faderen), fordi kommunen ikke har modtaget min ansøgning (der skal ansøges om bidraget HVER måned efter barnet er fyldt 15 år) og overstiger hans løn 2500 kr om måneden, så bortfalder bidraget.
Jeg er MEGET påpasselig med at sende den ansøgning! Men den ansøgning bliver ofte væk i deres rod = ingen penge! TO GANGE har jeg fanget dem i at have fået brevet, selvom de hårdnakket har nægtet, fordi jeg har stået med hele overkroppen over disken og kigget med i deres papir....
Som de siger, er det menneskeligt at fejle og jeg har sågar givet dem ret og nikket forstående (selvom pengene først kunne udbatales efter tre hverdage!).

Men det er åbenbart kun menneskeligt at fejle hvis det er kommunerne selv der roder rundt i papirene.....

Fejl gælder ikke for post danmarks side, borgernes side eller deres egen side (hvis de kan slippe afsted med det!).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2008, 02:23   #13
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
post.

Kender alt for godt til det med enten at modtage forkert post eller ikke modtage, får jævnligt post der er adresseret til en kommune, da vores vej næsten hedder det samme men jo ligger i en anden kommune, end den brevene er adresseret til.
Har ofte tænkt på, at i breve til lige præcis en kommune kan der ligge mange oplysninger som man bestemt ikke ønsker andre skal læse, så videresender altid hurtigt da det jo netop også kan handle pm tidsfrister.
Har også selv modtager rykker, nærmest trusselsbreve fra kommunen, hvor jeg bare ikke har modtaget noget brev, bliver sg så sur når de kommer i denne uartige tone, igen denne mistillid, så tænker man lidt over , hvor mon det brev jeg skulle ha" modtaget er havnet, så jo der sker meget ofte fejlafleveringer.
Mange hilsner Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2008, 04:12   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har aldrig oplevet at værgen kommunens eller mine breve er blevet væk i posten (heldigvis) MEN jeg har en hel del gange oplevet at et brev fra kommunen først er blevet stemplet af postvæsenet en hel uge senere end brevet er blevet udskrevet. Efter sammenlægning er det "hverdags kost" kun en gang har jeg modtaget et brev 2 dage efter det er udskrevet på kommunens puter.

Før sammenlægningen oplevede jeg det i en længere periode, og pludselig en dag fik jeg så brev om at for sen indsendelse ikke blev tolereret mere, en gang mere og kassen blev lukket, Jeg skrev tilbage at de var velkomne, for jeg kunne bevise at brevene var stemplet en hel uge senere, end de var udskrevet, og hvis de ønskede at jeg skulle gå vidre med en klage til borgmesteren, om at de via bedrageri forsøgte at få mig over på en kontanthjælp, så kunne vi da hurtigt blive enige om det (ja sådan skrev jeg naturligvis ikke, men det var undertonerne) Sjovt nok kom brevene pludselig igen 2 dage efter udskrivelse, og så hørte jeg ellers ikke mere til det pjat, og dog for sagsbehandler blev så tosset at hun lukkede for den automatiske udbetaling af pengene, hamrende ulovligt, hvilket betød at min mand måtte ringe der ned hver d. 1, og så kunne vi ellers få lov at vente mellem 7 og 20 dage på at der gik penge ind, det var sådan til sidst at hende i receptionen, sagde: "Davs igen, jeg ligger en besked" (det var hele samtalen) Nok har vi en god borgmester, men lige det stunt kunne han tilsyneladende ikke få stoppet , desværre for det gjorde bare min psykiske tilstand endnu værre end den var i forvejen, hvis jeg ikke var et nervevrag så blev jeg det.

Smadder øv at jeg gemmer kuverterne, og ligger et kopi af brevet der hører til, ned i kuverten, det kan jeg godt se, men gik den, så gik den jo. Den episode fik mig til at overveje at tage et billed, med dato og kl på, af at jeg puttede brevene i postkassen, jeg ved godt det kan snydes med, men hvad har man ellers at gøre med, når man nægter at betale for, en postkvittering??? Det må da tælle for et eller andet i en evt sag omkring det.

Men det er nu den mildeste ting, jeg har oplevet i deres forsøg på at få mig skubbet over på en kontanthjælp, jeg har oplevet det der var langt værre, når de SKAL kan de godt blive meget kreative... det kan jeg så tilfældigvis også, og gu hvor har de været trætte af mig *gg* Men jeg er da heldigvis ligeglad, er de kreative til deres fordel, ja så må de finde sig i at jeg er det til min fordel, for finde mig i deres tis, det vil jeg altså bare ikke, mig har de løbet om hjørner med en gang for meget, det får de ikke lov til igen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2008, 03:42   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har oplevet at modtage en skilsmissebevilling, hvis det hedder det.. for 2 mennesker i en by 30 km. væk. totalt ukendte for mig. den ene var udlænding. de lå sammen med samværspapirer omkring mine to største børn.. på det tidspunkt var jeg i krig med både statsamt og faderen, så jeg beholdte brevet som "gidsel" hvis jeg fik brug for skarpe skud.. og tænkte at så kunne udlændingen måske blive i dk lidt længere.. strengt af mig, men det er jo ikke altid man tænker klart..
min søster har prøvet at modtage en hel stak papirer om en dreng i kommunen, som var under psykologen i kommunen, som havde samme fornavn som hendes dreng... hendes dreng var også igennem kommunen på ordblindhed..

jeg har også noteret mig at der går mange dage fra brevet er skrevet på kommunen inden brevet er poststemplet.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2008, 13:46   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja så har politikkerne som sædvanligt udtalt deres forargelse over systemet og sympati med det menneske det går ud over, desværre som sædvanligt med den lille krølle på at de desværre ikke kan gøre noget ..

Sjovt de laver systemet og de var dem der skulle være borgernes folkevalgte og dermed også være dem der sørgede for at tingene gik rigtig til , men som sædvanligt sker der ikke en skid med de sager der er åbenlyse groteske ..

Så her er fortsættelsen af historien om den kvinde der fik taget sine sygedagpenge pga post danmarks elendige service

Der er nye regler på vej, masser af sympati men ellers ingen hjælp at hente for Dorthe Møller fra Venstres, De Konservatives og Dansk Folkepartis arbejdsmarkedsordførere i Folketinget.

læs artiklen her
  Besvar med citat
Gammel 25-12-2008, 14:53   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Jeg græmmes over at man fjerner syges dagpenge på grund af et dumt stykke papir...det er en skandale.

De kunne jo bare sende hende et nyt skema og så få det...det er jo ikke det skema der betyder noget ...men HENDES LIV for H....... !!!!!

Når damen ikke har fået brevet så må kommunen sende hende et nyt brev og det brev betyder jo intet for kommunen gør jo intet alligevel...sikke nogle tåbelige regler !!!!!

SKRANKEPAVER !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2008, 17:34   #18
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
I mine øjne er spørgsmålet snarere om kommunen overhovedet har sendt noget...jeg har 2 gange fået min sagsMIShandler til at indrømme at hun har GLEMT det...den ene gang efter hun havde skreget ind i ørene på mig "jag har jo sendt..." --- og det har jeg på bånd..... nå ja og så er det ikke mere end 2 uger siden at noget til naboen blev afleveret her...
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2008, 22:29   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
oldgart ja det har jeg også tænkt, har de sendt det..

Har også oplevet at kommunen har sendt noget og det kommer aldrig .. hvor hvis det er alt andet post så kommer det for det meste meget forsinket eller når mine naboer kommer hjem og husker det

Men man vil jo ikke anklage nogen for løgn

Samtidig med at man ikke kan lade være med at tænke at hold da op hvor kan kommuner spare mange penge ved at "glemme" at sende div skemaer hvis den her kommer til den socialeanestyrelsen og der gives medhold i at alt post kommer frem til borgere der bare ikke gider at retunere det , for kommuner og post Danmark fejler ikke , lyver ikke, og sjusker ikke . det er KUN borgerne der kan fejle ..
  Besvar med citat
Gammel 26-12-2008, 19:36   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det er næsten også sådan det kører Hejdien. Syge borgere = lavstatus, lav troværdighed, lav moral, lav intelligens......

Bliver man indkaldt til møde på kommunen/jobcentret, så har man en stakket tidsfrist. Og overholder man ikke tidsfristen, så bliver der starks trukket i ydelsen.

Men går det den anden vej rundt, så har de adskillige uger/måneder til at sagsbehandle i....

For se, DE er mennesker, det er vi jo ikke.........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge. MarianneNM Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 279 27-01-2013 14:26
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen sygedagpenge som flekser? femalen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-11-2009 11:27
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension