K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2012, 07:26   #71
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmx Se meddelelser
Var nu ikke ironisk eller noget,men jeg mener bare at folk har lov til at vælge om de gider arbejde eller ej.Hvis de ikke gider arbejde må de leve på den fattighjælp som nu er taksten.
Så beklager jeg mit sidste indlæg og gentager at jeg bare er dårlig til at forstå andre synsvinkler end min egen
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 08:50   #72
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
På en måde synes jeg, han er "positiv provokerende", fordi han netop stille spørgsmålstegn ved tidens holdninger og tendenser. Fx: hvorfor er ikke i orden, at dagpengemodtagere skal på pipfuglekurser, og MF nu vil stramme op på den meningsløse aktivering - men det er ok, at kontanthjælpsmodtagere skal deltage i meningsløs aktivering og være billig, ja nærmest gratis arbejdskraft for kommunerne efter mottoet: skræmmer vi dem med skod-ting, finder de nok hurtigt et arbejde...?

Ligeledes stiller han spørgsmålstegn ved det materielle og jobindhold... Han rammer noget i folk... Og har sat en, måske, nødvendig debat igang...

På den anden siden gør han det på en rigtig, rigtig, RIGTIG dårlig måde: han læner sig tilbage og venter på, andre skaffer ham dét, han vil have i stedet for at gøre det, han skal, nemlig være aktiv søgende og selv gøre en indsats... Og han giver et fantastisk dårligt billed af kontanthjælpsmodtagerene, fordi han med hans holdninger bekræfter manges fordomme om netop de dovne kh'ere... Og dermed skaber et krav om stramninger af et i forvejen meget stramt system...

@ supersus: jeg tænkte faktisk på, at DR burde lave et nyt, ugentligt program: ugens kontanthjælpsmodtagere/fleksledige. Så kan de konkurrere om at provokerer sig til et nyt job i bedste sendetid...
Jeg kan også få øje på positive elementer i hans ytringer. Men hvis man ser spisesedlerne her til morgen, så lyder overskrifterne ''Der er MANGE lige som ham''. Og så er det, at det går hen og bliver noget rigtig grimt og negativt der fjerner fokus fra en ellers udmærket debat, fordi folk nu er røget op i det røde felt over, at vi ikke taler en enkelt, men nu.....rigtig rigtig mange.
Det er der simpelthen ikke råd til. Folk bliver vrede og fortørnede i disse sparetider med lønnedgang, ekstra kommuneskatter, afgifter (overførsler) osv osv.....men ellers enig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 09:59   #73
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det har været min tanke hele tiden-hvor sender man en mand hen,med de evner han har,hans frem toning og sprog brug ville ikke gå hos Magen måske hos gårdmandene,men jeg tvivler på at det ville blive til andet end en kort praktik.

Det er da for mig helt tydeligt at han har andet end arbejdsløsheds som et problem.

Og jeg forstår godt at man som jobkonsulent,bruger mere krudt på dem der gerne vil arbejde,end på dem der ikke vil.

Robert "typen" kan man måske ikke forvente står klar hver dag som det kræver at være i fast job.

Og der er nu engang stadig ikke job til alle.
Dette har også været mine tanker...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 11:14   #74
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Er enig med dig, Helene. Der er, desværre, ikke plads til en god, saglig og rummelig debat i krisetider. Og politikerne udnytter bare situationen til at opnå deres mål om stramninger, i stedet for at lede diskussionen i en fornuftig retning. Og så starter den kollektive forargelse og den kollektive sparken på folk, der allerede ligger ned...

Tonen i debatten er også blevet grim, synes jeg. Og spørgsmålet er så igen: HVOR skal alle disse mange arbejdsløse finde job, når der er mere end 10 ledige pr opslået job...?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 12:01   #75
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Hvis det hele er ment som en practical joke, så skader det vel mere de politikere og samfundsdebattører, der råber højt... Det viser bare, hvor hurtigt disse personer skriger op uden overhovedet at have undersøgt sagen til bunds. Tror snarer det kan blive en omvendt Carinasag, og at dem, der råber højst nu, ender med at blive til grin, fordi det, at de ingenting researcher, siger mere om dem, end om systemet...
Jeg tror næppe det vil ske. Selv når man beviser overfor folk at dette bare er et hoax/practical joke, så vil de mene at det belyser et alvorligt problem i systemet, da folk enten fra før eller nu har fået ind i hovedet at man bare kan hænge i kontanthjælp uden at lave noget som helst og få gratis penge.

Citat:
Oprindeligt indsendt af bmx Se meddelelser
Manden lever på kontanthjælp,kontanthjælpsmodtagere burde IKKE skulle arbejde for deres kontantHJÆLP,det er derfor det hedder hjælp og ikke løn.
Jeg tror lidt du har misforstået kontanthjælp.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 12:07   #76
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
På en måde synes jeg, han er "positiv provokerende", fordi han netop stille spørgsmålstegn ved tidens holdninger og tendenser. Fx: hvorfor er ikke i orden, at dagpengemodtagere skal på pipfuglekurser, og MF nu vil stramme op på den meningsløse aktivering - men det er ok, at kontanthjælpsmodtagere skal deltage i meningsløs aktivering og være billig, ja nærmest gratis arbejdskraft for kommunerne efter mottoet: skræmmer vi dem med skod-ting, finder de nok hurtigt et arbejde...?
Hvis der var mange ledige jobs kan man måske få folk i arbejde ved at skræmme dem med aktiverings-møllen. Sådan er det bare ikk lige nu.

Robert har været arbejdsløs siden 2001 og har derfor osse været uden job dengang der var masser af ledige stillinger. Underligt at den mand kunne gå på KH samtidig med at virksomheder manglede arbejdskraft.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 13:08   #77
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Er enig med dig, Helene. Der er, desværre, ikke plads til en god, saglig og rummelig debat i krisetider. Og politikerne udnytter bare situationen til at opnå deres mål om stramninger, i stedet for at lede diskussionen i en fornuftig retning. Og så starter den kollektive forargelse og den kollektive sparken på folk, der allerede ligger ned...

Tonen i debatten er også blevet grim, synes jeg. Og spørgsmålet er så igen: HVOR skal alle disse mange arbejdsløse finde job, når der er mere end 10 ledige pr opslået job...?
Jeps, politikerne er et kapitel for sig, men hvad med journalisterne?? Det er jo ligesom dem der gentagende gange er med til at kaste yderligere benzin på bålet (ofte totalt ukritiske) og med en stærk iver for at vidrebringe al råddenskaben, blot for at mætte skatteydernes hunger efter syndebukke.....

Dagens jagtet vildt er kontanthjælpsmodtagere!!

Betaler du for meget i skat - så er det de dovne og usympatiske kontanthjælpsmodtageres skyld, der ikke gider arbejde, medmindre jobbet er i stalden hos en kendis. Også dette, er folk nu tossede over. Takket være journalisterne, som får fordrejet enhver debat, så den fremstår lummer, ækel og indgyder til forargelse......

Og metoden virker, selv JEG hernede på bunden væmmes, et par dages hjernevask mere, og jeg selv begynder at se skævt på kontanthjælpsmodtagerne. (Ok, det vil nok aldrig ske!), men jeg forstår godt at arbejderne ser rødt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 13:12   #78
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ ekseleven

Også under højkonjunkturen var det vanskeligt at finde arbejde , særligt for ufaglærte som Robert Nielsen.

I øvrigt har han efter eget udsagn været i beskæftigelse ( tre gange siden 2001 ).

@ Abraxus

Finder du det rimeligt at kontanthjælpsmodtagere tvinges til at arbejde på vilkår , der ikke er i overensstemmelse med gældende overenskomst på området ?
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 13:31   #79
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
@ ekseleven

Også under højkonjunkturen var det vanskeligt at finde arbejde , særligt for ufaglærte som Robert Nielsen.

I øvrigt har han efter eget udsagn været i beskæftigelse ( tre gange siden 2001 ).

@ Abraxus

Finder du det rimeligt at kontanthjælpsmodtagere tvinges til at arbejde på vilkår , der ikke er i overensstemmelse med gældende overenskomst på området ?


Øøøøøh, måske er han(Robert Nielsen) gammel nok til at påbegynde en uddannelse der modsvarer hans IQ ???

Magen til større fjols findes forhåbentlig IKKE i DK

Ps. Iøvrigt er der mange strande der flyder med affald og mange fortove der skal fejes... -og det skal selvfølgelig være til gældende overenskomst



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 15:42   #80
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Han har påbegyndt , men ikke formået at afslutte 3 uddannelser tidligere.
Vil det være formålstjenesteligt , endsige rimeligt at tvinge en umotiveret 44 årig igennem endnu et uddannelsesforløb ?


Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser

Ps. Iøvrigt er der mange strande der flyder med affald og mange fortove der skal fejes... -og det skal selvfølgelig være til gældende overenskomst

.
Men det ved vi begge det ikke bliver til.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens 2 jobs Anni_D Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 09-06-2010 09:36
Eliten gider ikke gå til FN-møde StonesTM Politik og Samfund 0 26-06-2009 16:36
Færre jobs til fleksjobbere Webmaster K10 Nyheder 0 16-02-2009 13:50
Gider i ikke.... Ragdoll Politik og Samfund 14 28-12-2008 14:35
Et indlæg ingen gider kommentere... Metro Dit og Dat 4 21-04-2007 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension