K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2018, 16:23   #1
jcr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2018
Indlæg: 1
Styrke: 0
jcr er ny på vejen
Unhappy at flytte til et andet EU land

Er kommet i den situation at jeg snart ikke længere kan få udbetalt dagpenge. Efter 40. år på arbejdsmarkedet, blev jeg i mit sidste job fyret som 59 årig for nu ca. 1½ år siden og med 2 års dagpengeret, udløber min periode inden for ½ år. Jeg er udelukket for at kunne få kontanthjælp og økonomien er ikke prangende i forvejen, så min kone og jeg har besluttet, at vi "flygter" fra det meget dyre Danmark til et skattemæssigt billigere land hvor levevilkårene er noget nemmere (prisbillig)(?) og hvor det er varmt (pga. gigtproblemer).
Vi er ikke krævende (levestandard), men ønsker meget gerne informationer omkring det at flytte permanent til måske Bulgarien? Thailand er udelukket pga. at system Danmark også her stjæler med hoved og arme når det gælder pension (når den tid engang kommer).
Bulgarien er interessant pga varmen og mener også at det er et af de billigste lande at bo i når vi snakker afregning af skat.
Håber nogen kan give et råd, for jeg er allerede godt og grundig stresset af hele situationen. På forhånd tak for input.

Sidst redigeret af jcr; 25-05-2018 kl. 16:26.
jcr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2018, 02:27   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kommer an på hvilken indtægt I har. Hvis det er en pension, så bliver den fortsat beskattet i Danmark.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2018, 09:27   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der er en bruger her på K10, Hexi, som er bosat i Bulgarien: http://www.k10.dk/member.php?u=835

Her er statistik over hendes tidligere indlæg: http://www.k10.dk/search.php?searchid=2662874
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2018, 05:03   #4
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jcr Se meddelelser
Er kommet i den situation at jeg snart ikke længere kan få udbetalt dagpenge. Efter 40. år på arbejdsmarkedet, blev jeg i mit sidste job fyret som 59 årig for nu ca. 1½ år siden og med 2 års dagpengeret, udløber min periode inden for ½ år. Jeg er udelukket for at kunne få kontanthjælp og økonomien er ikke prangende i forvejen, så min kone og jeg har besluttet, at vi "flygter" fra det meget dyre Danmark til et skattemæssigt billigere land hvor levevilkårene er noget nemmere (prisbillig)(?) og hvor det er varmt (pga. gigtproblemer).
Vi er ikke krævende (levestandard), men ønsker meget gerne informationer omkring det at flytte permanent til måske Bulgarien? Thailand er udelukket pga. at system Danmark også her stjæler med hoved og arme når det gælder pension (når den tid engang kommer).
Bulgarien er interessant pga varmen og mener også at det er et af de billigste lande at bo i når vi snakker afregning af skat.
Håber nogen kan give et råd, for jeg er allerede godt og grundig stresset af hele situationen. På forhånd tak for input.
Bulgarien er billig har en ven der bor i Burgas ved havet til 1200 kr i en 2 værelses ....dog skal man være klar over de også har kold vinter der .
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension