K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2014, 17:23   #11
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
I dag kl. 08 skulle der så være møde med Drift Lederen og de to tillidsmænd og jeg selv.

Men Driftlederen mødte slet ikke op til mødet, og brugte heller ikke to sekunder på at ringe og sige han ikke kom.

Så da jeg havde en pause i formiddag ringede jeg til min fagforening, som sagde at det måtte jeg slet ikke tage og Driftlederen kunne heller ikke bare sådan lige sætte mig op i timer, når det var 20 timer ugentligt jeg var visiteret til

Fagforeningen sagde de så ville ringe til Driftlederen i dag, og ca ½ time senere ringede fagforeningen tilbage og sagde at de havde talt med Drift Lederen, og der var ny plan klar i morgen, men vi aftalte jeg alligevel skulle ringe til fagforeningen i morgen og fortælle hvordan det var gået

Jeg blev flyttet, for der var en der ikke ville køre den rute jeg er kommet over på som den korte version
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 07:21   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af last47 Se meddelelser
, og der var ny plan klar i morgen, men vi aftalte jeg alligevel skulle ringe til fagforeningen i morgen og fortælle hvordan det var gået
Jeg håber der findes en løsning, du kan være tilfreds med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 16:59   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal kende til Forskelsbehandlingsloven

Kære Last47

.... hvis sagen udvikler sig til et problem for dig.

En lov der bliver taget alvorligt i denne tid, hvor der er faldet mere end en dom i en handicappets favør pga uberettiget fyring.

Det gælder naturligvis alle fleksjobbere.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=122522

§ 1. Ved forskelsbehandling forstås i denne lov enhver direkte eller indirekte forskelsbehandling på grund af race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse.

Stk. 2. Der foreligger direkte forskelsbehandling, når en person på grund af race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse behandles ringere end en anden bliver, er blevet eller ville blive behandlet i en tilsvarende situation.

Stk. 3. Der foreligger indirekte forskelsbehandling, når en bestemmelse, et kriterium eller en praksis, der tilsyneladende er neutral, vil stille personer af en bestemt race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering eller national, social eller etnisk oprindelse eller med en bestemt alder eller med handicap ringere end andre personer, medmindre den pågældende bestemmelse, betingelse eller praksis er objektivt begrundet i et sagligt formål og midlerne til at opfylde det er hensigtsmæssige og nødvendige, jf. dog § 2 a.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-08-2014, 08:23   #14
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Så er der lidt ny.

Onsdag den 13 aug. fik jeg at vide jeg så " kun" skulle køre om eftermiddagen hele ugen , hvilket passede med de 20 timer, det syntes jeg så var en god løsning.

Men fredag 15 aug. ringer tillidsmanden ( har ikke hørt noget fra Drift lederen hele sidste uge ) så og siger jeg skal møde Mandag morgen på den tidlige tur og også køre eftermiddagsturen, og spørger så om det var i 3 dage med hele vagten eller kun mandag, det kunne han så ikke lige sige

Så jeg syntes jeg er tilbage ved udgangspunktet.


Fagforeningen har fat i sagen og siger der skal være en fast plan og ikke på en svævende arbejdsplan

Sidst redigeret af last47; 16-08-2014 kl. 08:25.
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2014, 08:39   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal promte informere din fagforening, efter, at de efter få dage bryder aftalen.

Hvis du bliver "opdaget i kommunen" for at have flere timer, kan du jo resikere, at miste dit fleksbevis, hvis det viser sig at du kan klare flere timer end du er vurderet til.

Så der er altså flere hensyn her, for dig.

Husk at få NY aftale SKRIFTLIG!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 08:20   #16
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Jeg får ikke mere end de 20 timer jeg er visiteret til, men der bliver bare ændret i det der var aftalt to dage tidligere, hvor det var meningen jeg skulle kører om eftermiddagen og som passede med de 20 timer.

Fredag bliver det så ændret igen igen af ukendte årsager, til jeg skal køre ca 6½ time mandag og derefter ved jeg igen ikke hvilken plan der så er, og det er da ikke særligt holdbart på længere sigt
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 08:38   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har, ligesom alle andre krav på at kende din arbejdstid, forud(tjek med fagforening(mener det er en-2uge eller længere)) ellers hedder det overarbejde, hvilken er en anden takst.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 12:37   #18
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Fagforeningen er sat ind i sagen, så nu venter jeg igen og ser hvad der kommer til at ske
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 19:14   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af last47 Se meddelelser
Fagforeningen er sat ind i sagen, så nu venter jeg igen og ser hvad der kommer til at ske
Vildt som de kan "snige" sig ind og prøve og ændre det hele.

Godt du har fagforeningen til at hjælpe dig!

curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2014, 09:49   #20
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
I dag, den 18 aug gik Job Konsulenten ind i sagen, og kontaktede Driftlederen, og forklarede denne hvilke skåne hensyn jeg havde og som var aftalt i sin tid.

Driftlederen fortalte Jobkonsulenten at det selvfølgelig var den aftale med at jeg skulle køre om eftermiddagen der skulle være den vi brugte fremad rettet.

Fagforeningen er så lige afventende fra dd, og ser om så også aftalen bliver overholdt,


Sagen ikke lukket men afventende fra fagforeningen og jobkonsulentens side


Så en meget stor tak til Fagforeningen og Jobkonsulenten, Tillidsmanden for et godt stykke arbejde i en kedelig sag
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension