K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2008, 22:09   #21
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Den udstødte har ud/kommunen søgt pension????? Og jo de må tage mine sygedagpenge når der ligger en midlertidig afgørelse.....

Er din afsluttet????

Hvordan opdager eller stiller man diagnosen for denne facetsyndrom, for ja det kunne godt lyde lidt som det.....

Min arbejdsskade køre stadig.... Skal tages op i denne md igen.
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 22:23   #22
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Arbejdsskadesag

Citat:
Oprindeligt indsendt af sara Se meddelelser
Den udstødte har ud/kommunen søgt pension????? Og jo de må tage mine sygedagpenge når der ligger en midlertidig afgørelse.....

Nå, det trode jeg ikke at de måtte. Så fik jeg lært noget der. Tak!

Er din afsluttet????
Nej, det er den ikke - de har lige fået et tillæg til en speciallægeundersøgelse, som jeg fik lavet i februar. Jeg var til en undersøgelse, som speciallægen ønskede - derfor tillæget. Så nu går jeg og venter - hvem ved, måske skal der flere undersøgelser til. Ventetiden er lang.... og man ved jo ikke hvad det ender med, så det er hårdt....... og så er der presset fra kommunen oveni.

Sender lige et opmuntrende


Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 22:23   #23
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ja sara

jeg gik i mange år før der blev fandt ud af det og jeg render ellers ind og ud af sygehuset og har været ved mange læger

men kom ud til Speciallægernes Klinik i Skørping, Finn Jensen

ja der skal jeg love for jeg blev undersøgt, manden var en bestemt herre
men han kunne sq sit kram

det var ham der fandt ud af det med mig, men hvad hans Speciale er ved jeg ikke
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 22:26   #24
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Okay, men hvordan fandt han frem til det???
Alm undersøgelse???
mr???
eller???
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 22:27   #25
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Samme læge

Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
ja sara

jeg gik i mange år før der blev fandt ud af det og jeg render ellers ind og ud af sygehuset og har været ved mange læger

men kom ud til Speciallægernes Klinik i Skørping, Finn Jense

han er neurokirurg/neurolog, jeg har også været der.

ja der skal jeg love for jeg blev undersøgt, manden var en bestemt herre
men han kunne sq sit kram

Det er en utrolig dygtig mand - han kan varmt anbefales.

det var ham der fandt ud af det med mig, men hvad hans Speciale er ved jeg ikke

Mange hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 22:28   #26
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Okay, men hvordan fandt han frem til det???
Alm undersøgelse???
mr???
eller???
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 22:31   #27
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Undersøgelse

Citat:
Oprindeligt indsendt af sara Se meddelelser
Okay, men hvordan fandt han frem til det???
Alm undersøgelse???
mr???
eller???
Han undersøgte mig grundigt, gennemgik alle de lægelige papier som jeg havde medbragt. Jeg havde bl.a. været til MR

Jo, en meget kompetent læge. Dejligt, når der er en der gør en god og troværdig indsats.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 22:42   #28
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Sara.

Burde det egentlig ikke være lige meget hvilken etikette man stopper på din sygdom. Faktum er jo at du har problemer uanset om vi så kalder det X eller Y. Min tidligere overlæge havde faktisk et meget fornuftigt ordsprog som han tit fremførte for sine yngre kollegaer:
"Der findes ingen sygdomme, kun syge mennesker". Han mente at diagnoser kun var opfundet for at lette lægers arbejde.

Desværre virker det til at kommuner helst skal kunne sætte en etikette på personer, for at kunne hjælpe. Uden etikette bliver man ofte ikke betragtet som syg eller problemerne henføres til psykiske forhold.

Men enhver ved jo at fx. sukkersygepatienter kan være påvirket af sygdommen i meget forskellig grad. I diverse lovgivninger er der da også taget højde for at en diagnose i sig selv ikke kan udløse hjælp men at det er en samlet vurdering, der afgøre om man er berettiget til hjælp.

Så jeg undre mig over at det ikke er en samlet vurdering af dit funktionsniveau, der afgøre om du er berettiget til den ene eller anden hjælp. Det kan da ikke være meningen at du først skal kunne sætte navn på din sygdom, før du kan få hjælp. Det ændre jo intet at du pludseligt ved hvad sygdommen hedder. Du vil jo alligevel have dine smerter.

Tja, jeg undres bare....

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 00:18   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Sara kan godt forstå at du er grædefærdig det lyder også fuldstændig vanvittigt og uacceptabelt det du er ude for...

Jeg vil også holde på at de ikke kan stoppe dine sygedapgenge uden mere afklaring, der er ikke noget der hedder for rask til førtidspension og for syg til fleksjob kommunen skal jo hjælpe dig til at blive selvforsørget og hvordan vil de så gøre dette med de to ting de spiller ud med...

Jeg kunne komme med en længere forklaring men jeg vil ikke forvirre mere end højst nødvendigt og du har jo din fagforening med i det hele så mon ikke de kan hjælpe dig , under alle omstændigheder så skal du da helt klart anke et stop af sygedagpenge og evt kan du i sidste ende søge en førtidspension efter §17 det lykkes jo for nogen at få den og man kan få andre til at kigge med på ens sag ...

Men jeg vil også lige sige at mange gange oplever man at visse sagsbehandlere ynder at komme med en sådan besked til en , jeg ville da om ikke andet så for at få ro i sindet skrive til den sagsbehandler der er kommet med de udtaler og udbede mig at få dem på skrift (så har de næste aldrig sagt det )

Og vil hun give det på skrift så bed også om at hun oplyser dig om hvilke muligheder kommunen så ser, man kan ikke bare vippe begge muligheder af bordet er du for syg til fleks så er det førtidspension , der findes ikke nogen gylden middelvej selv om kommunen gerne vil det...

Hvad siger din fagforening til alt det her ??

Jeg tvivler på at kommunen kan slippe godt afsted med det ...
  Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 16:30   #30
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Jeg måtte gøre noget

Så jeg valgte at sende flg. mail til Christiansborg;

Citat:
Følgende historie er kopieret fra hjemmesiden http://www.k10.dk/showthread.php?t=5139

Under overskriften;

Jeg har virkelig brug for støtte...

Hej alle sammen.

Pu ha jeg har virkelig brug for støtte..... Er lige kommet hjem fra et møde med min socialrådgiver, med den besked at de påtænker at stoppe mine sygedagpenge og med den begrundelse at jeg er for syg til flex/revalidering men for rask til pension. Der er ingen beviser på mine scanningsbilleder så det kan ikke passe jeg har så ondt

Kort forklaring:

2005 fik jeg en arbejdsskade som har udviklet sig til kroniske stærke lændesmerter med uds. i v ben. Jeg er så smerteforpint. Har konstant sovende og føleforstyrrelser i hele benet. Nedsat kraft. Måske pga smerter.
Rigtig mange kramper specielt om natten. Sover max ca 2 timer om natten.
Spiser mellen 17 piller om dagen + smerteplaster. Så jeg er total drænet for energi, svært ved at huske og koncentrere mig.
Er faldet en del gange fordi jeg simpelthen har mistet forbindelsen til benet.

Jeg er blevet bevilliget invalidebil med kran og automatgear, invalidescooter, kørestol, krykker, lændestøttebælte og diverse håndtag i hjemmet. Efter jeg har vænnet mig til tanken om at benytte hjælpemidlerne, er jeg blevet god til at bruge dem, og det hjælper med aflastningen.

I de tider hvor jeg ik har været i arbejdsprøvninger har jeg svømmet en del, er bevidst om at lave rygstyrkende øvelser, bruger afspænding og sørge for at få hvilet når behovet er der. Men dette har jeg ikke overskud til i afprøvningerne, så der braser det hele sammen for mig, påtrods af at jeg virkelig er blevet tilgodeset med skånehensyn mm.

Er færdigbehandlet. Og lidelsen var stationær for 2 år siden. Har været ALT igennem. Uden held.

Men da min diagnose KUN er kroniske lændesmerter med uds. bensmerter er det ikke nok til at blive hjulpet i systemet......

Fagforeningen er med mig.

Hjælp hvis i kan.... Er virkelig grædefærdig, kan ikke mere.


__________________

Er det stadigvæk KUN de andres ansvar - eller vil DU som politiker nu gribe ind?

Hvor mange historier som denne skal DU som politiker bruge, før DU vil gå aktivt ind i problemstillingen???


Med venlig hilsen

Lena Bæk Michelsen

Har fået flg. svar;

Citat:
Kære Lena Michelsen,
Tak for din mail. Jeg ville gerne tages af din mailingliste.

Med venlig hilsen

Søren Espersen

Medlem af Folketinget / Member of Parliament

Christiansborg - Danmark

Qvi desiderat pacem, praeparet bellum
www.sorenespersen.dk
Har netop sendt denne;

Citat:
Kære Søren Espersen

Tillad mig lige at maile dig nok engang.

Jeg vil blot gerne lige sikre mig at jeg forstår din mail korrekt!

Jeg sender dig et nødråb fra en dansker, hvis liv ligenu er totalt uoverskueligt, på grund af et system der svigter! (Hendes indlæg taler vist for sig selv - en dokumenteret handicappet med behov for betydelige hjælpeforanstaltninger, og som havner på kontanthjælp/ikke får den rigtige hjælp).

Som jeg læser din mail vælger du - som folkevalgt politiker - at bede om ikke at høre flere af de historier. Er det Dansk Folkepartis valgprogram at ignorere de svage i samfundet?

ER Dansk Folkeparti blevet så meget kammerater med den siddende regering, - at I ikke tør gøre op med de problemer der er????

Jeg er oprigtig ked af, at vi åbenbart er et for kedeligt emne for dig.

Ønsker du fortsat at blive udeladt af min mailingliste, da giv mig besked.

Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har VIRKELIG brug for hjælp!!!!!!!!! vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 10 17-09-2011 12:54
Jeg har virkelig brug for hjælp mormor2010 Alt det andet 1 11-09-2011 17:06
Jeg har virkelig brug for rådgivning HJD Alt det andet 6 12-07-2010 11:27
Har virkelig brug for hjælp!!! msmv Spørgsmål ang fleksjob 13 24-08-2009 14:26
Har virkelig brug for hjælp... Helenevind Alt det andet 34 19-08-2009 11:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension