K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2011, 22:39   #11
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tja, der er mange måder at få sko på - bla ved at stjæle dem...
De har nok hørt Joachims udtalelse om at man kan få sko UDEN at købe dem.


Øv øv Helene, bare så surt at få stjålet sine ting.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:20   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, totalt surt - jeg ærger mig endnu!!

Hvor sender i skoene hen?? Privat eller Christiansborg??

Jeg har også nogle klipklapper til ham.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:47   #13
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
helenekr
De skulle næsten sendes privat...
Og ærgerligt at din datters støvler blev stjålet, der er desværre alt for mange der ikke kender dit fra mit. Det eneste jeg tør have stående eller liggende udenfor min hoveddør er gulvmåtten til fire kroner fra IKEA. Jeg har en decideret måtte til snavsede sko i gangen.

Jeg har desværre ikke sko jeg sådan kan undvære, mine ryger først ud når der er huller i bunden (med undtagelse af træningsskoene).
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:48   #14
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Pfft, jeg gider ikke engang give ham den opmærksomhed. Han burde bare få mundkurv på indtil han har lært, hvordan man kommunikerer med pressen og befolkningen.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:54   #15
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, totalt surt - jeg ærger mig endnu!!

Hvor sender i skoene hen?? Privat eller Christiansborg??

Jeg har også nogle klipklapper til ham.
Christianborg Att til Joachim B Olsen LA
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:56   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænkte at det ville blive mere 'flovt' for ham at alle på Christiansborg kan følge med i alle de sko han får tilsendt - lidt som citronmånerne til Pia k.

At sende dem privat?? Så drøner han dem vel bare ud ubemærket??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:56   #17
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, totalt surt - jeg ærger mig endnu!!

Hvor sender i skoene hen?? Privat eller Christiansborg??

Jeg har også nogle klipklapper til ham.

Folketinget, Christiansborg
Att Joachim B. Olsen LA
1240 København K
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:58   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Folketinget, Christiansborg
Att Joachim B. Olsen LA
1240 København K
Hehehehe, jeg er MED.
Afsender på Mandag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 00:01   #19
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Tja stort set alt vores tøj er aflagt vi får foræret, også sko´ene, men nu er det jo altså kun fordi vi er så heldige at kende nogen vi kan arve af, langt fra alle er så heldige, der til er det da heller ikke fordi jeg kan passe alt det tøj jeg får fingrene i, men skidt pyt så må jeg jo bare gå i tøj der er for stort sådan er det jo nu en gang bare.

En sjælden gang i mellem er der en af fars lejere der efterlader ting og sager, også tøj og sko, det får jeg lov at gennemgå inden det ryger ud, så der henter vi også lidt.

Men det er godt nok begyndt at knibe i forhold til ungerne, der er 2 vi før har fået fra, men nu er min knægt ved at være vokset til, så de passer størrelse, og ellers får han fra en der er en del år ældre, så det skal jo ligge længe, hvilket betyder at elastikker bla ikke lige fungere længere og så skal det jo så kasseres.
Den store tøs får fra en der er 1½ år ældre, noget af det kan hun passe andet må gemmes, mens den yngste får fra 2 der er hhv 2 år og 6 måneder ældre, så også det er en stakket frist, men hun arver jo så også fra storesøster, så ved hende er det ikke så slemt som med knægten.

Og så ønsker vi os især fodtøj i gave (os voksende) når vi står og mangler, så vi dækkes ind der, ud over at manden får 1-2 par sko om året fra arbejdet af, dem kan han sagtens bruge til hverdag.

Og når jeg så er tvunget ud i at købe tøj, giver jeg altså ikke mere end 50 kr pr del (for nyt vel at bemærke) og sko 100, men jeg ved jo at der skal tøj, til så kan jeg finde pengene og ser jeg et af de der billig stativer, så køber jeg der, og gemmer tøjet, fx er det faktisk tit at Kvikly har et 20/30 kr,- stativ.
Med undtagelse af ungerne hvis de virkelig står og mangler, hvis de bare ikke har mere end et par bukser tilbage de kan passe så er jeg lidt tvunget til at punge de der 130/50 ud, men der starter vi altså i genbrugserne, kan vi finde et brugt par til 20-50 kr så gør vi da det, simpelthen fordi 20 kr faktisk er mad til en næse her i husstanden til en hel dag, så for os er det ret mange penge at skulle finde, men samtidig er tøj og sko jo ligesom noget man skal have, vi kan trods alt ikke sende ungerne i skole i adam og eva kostymer.

Og er man fattig nok, så skraller man vel tøj i tøj containerene?? altså det jo også en mulighed, jeg ved godt folk har lagt deres tøj der i fordi de gerne vil hjælpe fattige i afrika ol, men på den anden side, så tror jeg nu alligevel nok at hvis de viste hvor fattige nogle danskere faktisk er, at de lige så gerne vil hjælpe her, der til ligger man jo selvfølgelig det tøj tilbage som man ikke kan bruge.

Men når nu JOB har den holdning han har, tror jeg da jeg vil opfordre ham til at sende hans aflagte tøj til min gemal, han er nemlig svær at skaffe gratis (eller billig nok) tøj til, og det ser da ud til de 2 har ca samme størrelse, mon ikke JBO har lyst til det, så kan han jo også sige at han trods alt hjælper de fattige en lille smugle.
Nu er det jo langt fra alle der har muligheden for at arve aflagt tøj og sko til hverken børn eller sig selv og at skralde fra containere er altså ikke lovligt.

Så det er da super det fungerer for jer, men det er vel næppe en mulighed man kan generalisere over og sige, at alle på den måde kan slippe for at skulle ud og købe.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 00:32   #20
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Men når nu JOB har den holdning han har, tror jeg da jeg vil opfordre ham til at sende hans aflagte tøj til min gemal, han er nemlig svær at skaffe gratis (eller billig nok) tøj til, og det ser da ud til de 2 har ca samme størrelse, mon ikke JBO har lyst til det, så kan han jo også sige at han trods alt hjælper de fattige en lille smugle.
@ LUM.. en smadder god ide

Da mine piger var små da var de de ældste i vores familie og omgangskreds ... og vores venners og families piger arvede deres tøj... og nogle gange også fodtøj..
Pigerne voksede så hurtigt at man slet ikke kunne se at deres tøj var brugt...

Så jeg mener at det kun er skønt at man kan hjælpe hinanden ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en gang Joachim B Olsen pladder Lunasdatter Politik og Samfund 16 30-04-2012 14:33
Joachim B. Olsen aflyser fattigdomsturné Agnes XXX Politik og Samfund 28 01-12-2011 01:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension