K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2009, 15:34   #21
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har også prøvet pillerne.
Jeg fik dem mod kramper og ansigtssmerter.

Jeg synes de døsede meget, og var gode som sovemedicin, men jeg var
træt døgnet rundt, og så begyndte jeg at få meget uro i benene, og
kunne ikke sidde stille, flyttede hele tiden på benene, det kaldes vist
Restless legs, jeg stoppede med medicinen, og det varede ikke længe
inden uroen i benene forsvandt.

Mener midlet skulle virke muskelafslappende, så jeg kan godt forstå
hvis midlet kan have effekt på fibromyalogi, da der jo bla. er tale om
mange myoser.

Har læst i nogle debatforums om folk som har god effekt af pillerne,
da de fjerner deres smerter, så åbenbart en effektiv pille for nogen.

Jeg får nogle piller, som hjælper mig lidt, nogle mennesker kan slet
ikke tåle dem, sådan tror jeg det er med meget medicin.

Sidst redigeret af Tanja; 20-11-2009 kl. 15:50.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 18:46   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, hvad der er godt for den ene, kan være skidt for den anden.

Men information og oplysning er ALTID guld værd!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 17:41   #23
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tillader mig lige at hive denne tråd frem igen -for jeg vil spørge om andre herinde har oplevet en næsten 100% stigning i pris på dette præparat?

Min mand fik tidligere 2x 50stk piller(altså i 50stk pakninger) og for dette skulle han betale(i jan mdn) 280 kr.

I feb mdn er 50 stk pakninger udgået og man kan nu kun købe dem i 100stk pakninger -men stadig med det sammen indhold mm.
Nu skal han betale 579 kr = en stigning på 200 kr på lige knap en måned

Jeg undrer mig at man kan lægge så meget på prisen når vi taler om samme præparat, dosis, indhold, og blot en ændring af pakningens størrelse

Hm, jeg har dd skrevet til Lægemiddelstyrrelsen for at forhøre mig om disse og derfor, kunne godt tænke mig at høre om andre herinde fra har oplevet det samme?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 18:04   #24
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære buster
Jeg ved ikke om det er fordi der skal søges tilskud ?
Fandt dette på:
http://medicin.dk

Gabapentin
Tilskud
Der er generelt klausuleret tilskud til patienter med epilepsi.
Enkelttilskud skal derfor kun søges for øvrige patienter.
Enkelttilskud vil normalt kunne imødekommes i følgende tilfælde:

* patienten har smertefuld perifer neuropati, som ikke kan behandles sufficient med billigere medikamentel smertebehandling,
* patienten har centrale smerter efter medulla spinalis-læsion.

Tilskud, udlevering, pakninger og priser

Tilskud Udlevering Dispenseringsform og styrkeListen er sorteret efter dispenseringsform og styrke Varenummer Pakning Pris i kr. Pris DDD.Sorter listen efter pris DDD.
Sygesikringstilskud kun gives klausuleret til bestemte sygdomme B kaps., hårde 300 mg 6606 100 stk. 579,00 34,74
Sygesikringstilskud kun gives klausuleret til bestemte sygdomme B kaps., hårde 400 mg 6617 100 stk. 340,00 15,30

Håber du kan bruge dette
K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 19:50   #25
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for den, florken

-meeeen det er såmænd ikke så meget tilskuddet jeg er ude efter(-det vidste vi godt) -men derimod HVAD der berettiger til at man øger prisudgiften næsten 100% og med hvilken begrundelse

Hm, jeg er jo nok ude i en større "omgang"(medicinalfirmaer mfl) men jeg blir sg(undskyld mit sprog) så sur når man blot giver den med skruen og tilsyneladende ingen protesterer!

-men sån er jeg, jeg stiller et spørgsmål og jeg forventer et svar -kender i det
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 21:50   #26
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja de skal s*u nok tage pengene fra dem, der ingen har i forvejen.

Det er utroligt, det er steget med over 100% og koster 300 kr mere end sidste måned.....tænk hvis de stiger så meget resten af året...uha
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 21:59   #27
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
Kære Alle.
Nu skal jeg ikke gøre mig klog............MEN jeg har været med i et forsøg på frederiksberg hospital hos Bente Daneskjold samsøe (som er professor med speciale i fib.) Jeg har ikke i mange år haft det så godt som da jeg fik medicinen(gabapentin) men da jeg i løbet af under 1/2 år tog over 10 kg. på stoppede hun forsøget men risiko for jeg havde fået vande i krop / lunger???? æv æv æv ville ønske jeg kunne tage medicinen idag, da de var uundværlige........................... Jeg ved ikke hvad I andre har af diagnoser men det hjalp mig meget mht. fibromyalgi......
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 00:18   #28
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for jeres "udtalelser" og hm, kan da også lige kort sige at jeg også har henvendt mig til Konkurrencestyrelsen.

Efter en større søgning i diverse oplysningssider ja, da mener jeg at have fundet ud af at det præparat som min mand får er det eneste på det danske marked = ingen konkurrence!?

Tja, så må jeg da lige spørge et eller andet sted om det kan have sin rigtighed og hvorfor ikke konkurrencestyrelsen -de af alle må da kunne finde ud af det

Suk, suncil, igen den omvendte robin hood politik, ikk´.(øhh, suncil, får du også disse piller, blot lige så jeg véd om jeg forstår dig rigtigt)
(Tja, lige nu i disse dage ligger manden for han nægter at betale så meget for noget som han ikke engang er sikker på har nogen virkning og det søde menneske, som han er, vil ikke have at jeg undværer min medicin for at han kan få.)
Suk, det er svært at være til og fattig

-MEN igen, er der andre der har oplevet noget lign så må i meget gerne give en melding
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 26-02-2010 kl. 00:21.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 10:20   #29
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det sjove....

....ved systemet omkring epilepsimidler, er at du som epilepsipatient kan være multimillionær og du får automatisk tilskud.

Du kan være trigeminus patient uden indkomst og du kan ikke få tilskud.

Det virker ikke logisk i min bog, epilepsi er selvfølgelig en alvorlig lidelse, og skal selvfølgelig behandles korrekt.

Trigeminus neuralgi bliver i de allerfleste tilfælde allerbedst behandlet med epilepsimidler, behandlingen af lidelsen betragtes som livsnødvendig og lidelsen har også det pæne tilnavn - Selvmordssyndromet. Og behandlingen må derfor være lige så vigtig som ved epilepsi. Og alligevel skal trigeminus patienter selv have råd til disse præparater uanset indkomst



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 13:00   #30
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Så fik jeg et svar fra Konkurrencestyrelsen og interessant at vide hvordan det hele foregår.

Hm, må dog sige at langt de fleste ting vidste jeg dog godt OG bemærker mig:
"I det konkrete tilfælde er priserne på Gabapentin Actavis 300 mg og lignende præparater generelt steget, uanset pakkestørrelse."
OG:
"Da tilskudsprisen også er steget, kompenseres du til dels for prisstigningen, såfremt du (din mand) er tilskudsberettiget."

Ja, dét var jeg ikke i tvivl om -100% stigning- og som jeg nævnte for dem, stadig samme antal!

Som jeg læser svaret(ret mig hvis jeg tar fejl) så er det bare sådan, en megastigning på en måned og hvis man ikke kan få tilskuddet ja, så må man affinde sig med stigningen -suk!

(min mand vil nu tale m lægen for fremover vil han ikke have disse, vi har simpelthen ikke råd og når han samtidig ikke føler nogen synderlig effekt, ja, så må der jo findes alternativer)

PS, jeg har desperat forsøgt på siden de angiver at finde det samme præparat til en billigere pris men jeg kan ikke finde noget -er jeg blevet blind

Tak for din henvendelse til Konkurrencestyrelsen af 25. februar 2010 vedrørende stigning i medicinpriser.

Der er i Danmark fri prisdannelse på medicin fra leverandøren til apoteket (men ikke fra apoteket til forbrugeren).
Leverandørerne kan hermed som udgangspunkt frit fastsætte en pris.
Denne pris skal leverandøren melde ind til Lægemiddelstyrelsen hver fjortende dag. Lægemiddelstyrelsen fastsætter herefter prisen til forbrugerne samt tilskudsprisen.
Tilskudsprisen er den pris, der betales offentligt tilskud af. Tilskudsprisen svarer som hovedregel til det billigste præparat i substitutionsgruppen.

Lægemiddelstyrelsen inddeler medicin i substitutionsgrupper på baggrund af blandt andet indholdsstoffer og virkning samt pakkestørrelse.
Medmindre lægen på recepten har angivet andet, er apoteket forpligtet til at tilbyde forbrugeren det billigste præparat indenfor den pågældende substitutionsgruppe.
De gældende medicinpriser offentliggøres af Lægemiddelstyrelsen på hjemmesiden www.medicinpriser.dk, hvortil alle har adgang. Her kan du således følge med i prisudviklingen på Gabapentin samt øvrige præparater. Betragter man priserne over en længere periode står det klart, at det ikke er ualmindeligt med prisudsving.
Det fremgår af www.medicinpriser.dk, at der er adskillige præparater i samme substitutionsgruppe som Gabapentin Actavis 300 mg. Du vil dermed have mulighed for at vælge det billigste af disse præparater.

I det konkrete tilfælde er priserne på Gabapentin Actavis 300 mg og lignende præparater generelt steget, uanset pakkestørrelse. Dette kan skyldes flere faktorer, f eks en prisstigning på et eller flere af indholdsstofferne, og udgør ikke nødvendigvis et konkurrenceproblem.
Da tilskudsprisen også er steget, kompenseres du til dels for prisstigningen, såfremt du (din mand) er tilskudsberettiget.

Konkurrencestyrelsen håber hermed at have besvaret din henvendelse, hvis ikke er du velkommen til at vende tilbage.
Med venlig hilsen
Susanne Bo Poulsen
Fuldmægtig/Head of Section
Konkurrencestyrelsen/Danish Competition Authority
Nyropsgade 30
1780 København V
Tlf. +45 7226 8000
Fax +45 3332 6144
Dir. tlf. +45 7226 8119
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension