K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2013, 22:58   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Ny jobbeskrivelse = nyt fleksjob ???

Hej.

Jeg har et spørgsmål ang. jobbeskrivelser.

Baggrunden:
Ansat i den gamle fleksjob-ordning.

Arbejdspladsen er ved at lave nye jobbeskrivelser af alle ansatte, da en del har meget gamle jobbeskrivelser.

På ansættelseskontrakten er stillingsbetegnelse: kontorassistent.
På fleksjob-aftalen med JobCenteret: kontormedhjælper.

Der ligger pt. ingen nøjagtigere jobbeskrivelse da jobbet er oprettet specielt, men på fleksjob-aftalen står der: "forefaldent kontorarbejde, hjælper for NN".

Som det pt. ser ud, vil jeg fremover få meget specifikke arbejdsopgaver og et særligt ansvarsområde i den nye jobbeskrivelse.
Opgaverne ligger indenfor de områder/opgaver jeg hidtil har arbejdet - det skal bare nedfældes på skrift, for at alle ved, hvem der har ansvar for hvad.

Mine spørgsmål:
1. Vil en mere nøjagtig intern jobbeskrivelse skulle indberettes til JobCentret?
2. Vil en indberetning til JobCenteret resultere i, at det opfattes som et nyt job - og jeg derfor skal over på den nye fleksjob-ordning?

Det skal desuden siges, at jeg ikke er blevet kontaktet af jobcenteret siden ansættelsen for 2 år siden.


Hilsen

Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 23:08   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Du skal ikke have ny kontrakt selvom dine arbejdsopgaver bliver beskrevet.

Arbejdsgiver må ikke sætte dig på ny kontrakt.
Men tag fat i din fagforening så arbejdsgiver ikke får taget rumpen på dig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 23:34   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cordulla Se meddelelser
Hej.

Jeg har et spørgsmål ang. jobbeskrivelser.

Baggrunden:
Ansat i den gamle fleksjob-ordning.

Arbejdspladsen er ved at lave nye jobbeskrivelser af alle ansatte, da en del har meget gamle jobbeskrivelser.

På ansættelseskontrakten er stillingsbetegnelse: kontorassistent.
På fleksjob-aftalen med JobCenteret: kontormedhjælper.

Der ligger pt. ingen nøjagtigere jobbeskrivelse da jobbet er oprettet specielt, men på fleksjob-aftalen står der: "forefaldent kontorarbejde, hjælper for NN".

Som det pt. ser ud, vil jeg fremover få meget specifikke arbejdsopgaver og et særligt ansvarsområde i den nye jobbeskrivelse.
Opgaverne ligger indenfor de områder/opgaver jeg hidtil har arbejdet - det skal bare nedfældes på skrift, for at alle ved, hvem der har ansvar for hvad.

Mine spørgsmål:
1. Vil en mere nøjagtig intern jobbeskrivelse skulle indberettes til JobCentret?
2. Vil en indberetning til JobCenteret resultere i, at det opfattes som et nyt job - og jeg derfor skal over på den nye fleksjob-ordning?

Det skal desuden siges, at jeg ikke er blevet kontaktet af jobcenteret siden ansættelsen for 2 år siden.


Hilsen

Cordulla.
Uden at kende til enkelthederne i dit job, så tror jeg næppe at der er tale om et nyt fleksjob, blot fordi beskrivelsen ændres..

Citat:
Der vil ikke være tale om et nyt fleksjob:
Hvis det alene er dit skånebehov eller timetal, der bliver ændret.
Hvis der alene bliver ændret i din jobbeskrivelse, fx som følge af at du bliver forfremmet, men hvor der ellers ikke bliver ændret på dine hidtidige arbejdsopgaver.
Hvis du skifter tjenestested inden for fx en kommune eller et ministerium, fordi dine hidtidige arbejdsopgaver bliver flyttet til et nyt tjenestested.


Læs lidt på dette LINK
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 09:43   #4
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Tak for jeres svar og det gode link. Det vil jeg sikkert kunne bruge.

Jeg har nok Dk´s bedste arbejdsplads, så jeg er ikke bekymret over at skulle have en ny jobbeskrivelse, men mere over hvorvidt jobCenteret vil kunne tolke det som et nyt job.

Ved ansættelsen gjorde jeg skriftligt opmærksom på den meget svage beskrivelse af jobbet, men da alle parter (arb.plads, jobcenter og jeg) kendte hinanden godt efter et længerevarende praktikforløb, var det ikke nødvendigt i følge JobCenteret med en bedre jobbeskrivelse.

Arbejdstid, timetal og arbejdssted vil ikke blive berørt.
Det er alene, at jeg vil få hovedansvaret for en lille del af kontorarbejdet, hvor jeg før "bare" var medhjælper.
Min fagforening kan jeg ikke bruge, da jeg er ansat under en anden overenskomst end den min fagforening står for.

Skulle jeg komme over på den nye fleksjob-ordning, kan jeg være næsten sikker på en fyring - desværre. Det kan arb.stedets økonomi ikke klare, selvom der ikke er økonomiske problemer.

Hilsen

Cordulla
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 11:36   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du er jo forpligtet til at kontakte jc, hvis dit arbejdsindhold ændres. Forhåbentlig betyder ændringerne ikke noget. Men det at du spørger, kan måske være svært til brug for underbygning af, at du er i god tro. Få vished - spørg jc og forklar, hvis der blot er tale om en præcisering af opgaverne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 21:52   #6
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej.

Jeg har tænkt mig at sende job-beskrivelsen til min sagsbehandler / JobCenteret med en forklaring om, at det ikke kommer til at ændre væsentligt på indhold eller arbejdstid.
Desuden vil jeg lige for en ordens skyld orientere dem om mit gennemsnitlige timetal i dette arbejdsår.

Så har jeg da oplyst alt det jeg kunne.

Tak for jeres input.


Hilsen

Cordulla
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension