K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2012, 15:24   #1
xenia49
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2012
Lokation: Favrskov
Alder: 61
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
xenia49 er ny på vejen
Godkendt fleksjob og ledighedsydelse - hvad nu?

Hejsa

Jeg har diagnosen Morbus Meniere og er samtidig blevet opereret i min skulder for 2 mdr siden pga slidgigt og pladsproblemer.

Nu er jeg på baggrund af min Meniere blevet godkendt til fleksjob, men hvad med min skulder?

Lægekonsulenten skriver at på trods af at man endnu ikke kan vurdere skulderfunktionen, er det dennes vurdering, at Meniere sygdommen alene nedsætter arbejdsevnen i en sådan grad, at det ikke længere er muligt for mig at bevare tilknytningen til det ordinære arbejdsmarked.

Der kan gå 6-12 mdr før lægen kan afgøre hvor god en effekt operationen af min skulder har haft. Og jeg vil ALTID skulle tage skånehensyn til den da der er taget af både kraveben og skulderknogle.

Idag har jeg fået brev fra kommunen om godkendt fleksjob og ledighedsydelse - dvs mine sygedagpenge stopper pr 12.6.2012 og jeg er på ledighedsydelse fra idag...?

Hvad kan/skal jeg gøre nu jeg er på ledighedsydelse og skal finde et fleksjob selvom jeg har problemer med min skulder?

Alle svar modtages med kyshånd
xenia49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 15:36   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tillykke med fleksjobsvisitationen....

Personligt ville jeg selv søge et job hurtigst muligt....selvfølgelig et hvor der kan tages hensyn til din skulder..

Måske jeg ikke har forstået dit spørgsmål rigtigt...og hvis ikke så må du lige uddybe spørgsmålet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 15:39   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
At du er godkendt til fleksjob betyder du ikke ryger i et sort hul, nu skal de så finde et job du kan holde til og det betyder et job som dine skulder kan holde til lige nu, så kan du på en senere tidspunkt få andre skånebehov.

Lige her og nu betyder det du får ledighedsydelse når du bliver arbejdsprøvet i det store hele er det kun godt for dig, mange andre kæmper en hård kamp for, at komme der til.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 15:43   #4
xenia49
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2012
Lokation: Favrskov
Alder: 61
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
xenia49 er ny på vejen
Det lader så til at jeg er kommet godt fra start efter 2 et halvt år ind og ud af systemet...

Kan jeg godt selv søge et fleksjob pt - synes min sagsbehandler sagde et eller andet med at man først var i praktik før man reelt startede op i fleksjob for at se om det var noget både jeg og arbejdsgiveren kunne acceptere
xenia49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 15:47   #5
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Du kan sagtens selv søge jobs. Der skal bare en jobkonsulent indover, hvis du finder noget. Det med praktikken er en 4 ugers opstartspraktik, der ofte bliver iværksat inden en ansættelse, hvor begge parter kan få prøvet af, om det fungerer.
Og tillykke med visitationen :-)
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 15:50   #6
xenia49
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2012
Lokation: Favrskov
Alder: 61
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
xenia49 er ny på vejen
Jeg skal vel ikke stå i noget jobnet eller andet for at søge jobs?

Er der nogen erfaring med at det er svært at finde fleksjobs? Det skal jo være en arbejdsgiver som er indstillet på at man måske ikke kan komme hver dag
xenia49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 15:50   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af xenia49 Se meddelelser
Det lader så til at jeg er kommet godt fra start efter 2 et halvt år ind og ud af systemet...

Kan jeg godt selv søge et fleksjob pt - synes min sagsbehandler sagde et eller andet med at man først var i praktik før man reelt startede op i fleksjob for at se om det var noget både jeg og arbejdsgiveren kunne acceptere
Ja du må gerne selv søge job, det forventes faktisk, at vi selv søger efter job. Fleksteamet skal bare ind og godkende aftalen når jobbet er fundet.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 15:59   #8
xenia49
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2012
Lokation: Favrskov
Alder: 61
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
xenia49 er ny på vejen
Uha - det lyder faktisk ret godt det hele.

Jeg er glad for at jeg nu endelig har fået en afklaring og ikke skal gå i det uvisse og vide hvordan fremtiden skal forme sig. Nu må jeg kunne finde roen til at komme videre...
Dejligt
xenia49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 16:01   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det at der er en opstartsperiode....er faktisk en god ting....

Det giver nemlig en muligheden for lige at prøve af om man faktisk kan holde til det job man nu har fundet...inden man er bundet af en kontrakt...

Nej du behøver ikke at stå på jobnet eller andet....men måske det kan hjælpe dig til at finde et job...

Det kan godt være svært at finde et job....så det vil være en stor hjælp hvis man har et netværk som kan hjælpe en med det...

Husk at hvis du selv finder et...at kommunen altid skal godkende og opsætte aftalen imellem dig og arbejdsgiver...

Prøv at læse fleksjobspjecen hvor der står meget nyttig viden http://www.clh.dk/?id=1474

Ja det er en vigtig milepæl når man har fået sin fleksjobsvisitation igennem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 16:03   #10
xenia49
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2012
Lokation: Favrskov
Alder: 61
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
xenia49 er ny på vejen
Tak skal I have - jeg vil prøve at læse pjecen og se om jeg kan blive bare LIDT klogere.
xenia49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er benådet/ godkendt til fleksjob supersus Spørgsmål ang fleksjob 30 03-04-2012 22:54
Svært at få godkendt fleksjob? ladytass Spørgsmål ang fleksjob 5 16-02-2012 01:17
godkendt fleksjob Charnov Spørgsmål ang fleksjob 16 18-11-2011 13:40
Godkendt til fleksjob... sommer-fugl Spørgsmål ang fleksjob 3 25-01-2011 01:04
Juhuuuu er godkendt til fleksjob Tito Spørgsmål ang fleksjob 5 31-03-2010 17:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension