K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2010, 22:23   #11
Rexronjas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Rexronjas er ny på vejen
Hej
jeg takker rigtig mange gange for de gode svar og råd. Jeg vil straks i morgen tidlig melde mig i en fagforening.. De var ikke med til at udfærdige kontrakten dengang.... det var kun kommunen, min arbejdsplads og jeg... men der er jo kommet ændringer til siden...
Jeg blev sygemeldt af min læge den 23. ddecember som jeg gik på juleferie den 18. december... jeg har ikke kunnet sygemelde mig før i morgen den 4. januar, da der ikke har været nogen jeg kunne sygemelde mig til på min arbejdsplads... min læge bakker mig fuldt ud op i dette ...han er bange for at det kan ende med psykisk sygemelding også p.g.a depression over ikke at kunne magte alt dette...
Jeg er umådelig glad for den store hjælp jeg har fået her og håber at jeg vil kunne bruge jer hvis der dukker mere op...

Rexronjas
Rexronjas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 12:34   #12
Rexronjas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Rexronjas er ny på vejen
Jeg glemte at spørge herinde... kan kommunen sende mig på kontanthjælp uden videre hvis ikke jeg kan passe mit nuværende fleksjob?? eller skal jeg arbejdsprøves på ny??
Rexronjas
Rexronjas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 14:05   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej de kan ikke sende dig på kontanthjælp uden videre for at de skal kunne sende dig på kontanthjælp kræver det at du ikke står til rådighed for fleksjob fordi du IKKE VIL arbejde og ikke fordi du ikke kan arbejde ....

Citat:
Tvivl om rådighed

Opstår der tvivl om personens rådighed, er kommunen forpligtet til at afprøve, om personen står til rådighed for et fleksjob. Det kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, fx praktik i en virksomhed eller danskundervisning. Hvis kommunen vurderer, at personen ikke står til rådighed for et fleksjob, er personen ikke længere berettiget til ledighedsydelse.

Personen bevarer dog ledighedsydelsen i den periode, hvor kommunen genvurderer arbejdsevnen i forhold til et fleksjob. Personen bevarer også ledighedsydelsen, mens kommunen undersøger, om vedkommende opfylder betingelserne for at få førtidspension.

Ledighedsydelsen skal tilbagebetales, hvis der senere udbetales førtidspension for den samme periode

De kapitler der henvises til er kapitler om arbejdsprøvning osv ..

sender de dig i en sådan en og konstatere at du ikke står til rådighed vil det typisk være pga sygdom og så vil det jo være pension ... så kan du ikke klare dit job ja så kan du ikke klare det ... blot skal du huske SIG ALDRIG OP.

og meddel kommunen at du er ude i et længere fravær og husk at oplyse din jobkonsulent om forværringer i helbreddet så skulle du være på den sikker side
  Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 16:10   #14
Rexronjas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Rexronjas er ny på vejen
Hej igen

Nu har jeg været sygemeldt fra mit fleksjob siden den 23. december og har dags dato modtaget en mail fra min arbejdsgiver ( en offentlig institution) der skriver at de lige ville høre hvordan det gik med mig...
Jeg har også i dag modtaget brev fra jobcentret om en indkaldelse til et opfølgningsmøde...
Jeg er så i tvivl om følgende:
Skal jeg besvare min arbejdsgiver og evt. hvor meget skal jeg fortælle dem?.
Kan jeg skrive til dem at problemet ligger i at de ligger mere og mere på mig og at jeg ikke kan magte det hverken fysisk eller psykisk, og at jeg føler at jeg ikke bliver hørt til møderne og at jeg ikke føler at mine skånebehov bliver overholdt?

Venlig hilsen
Rexronjas
Rexronjas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 18:53   #15
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jooo, kommunikation er da en rigtig god ting... -og jeg ville da meddele arbejdsgiveren at jeg stadig er syg.
Og som jeg ser/læser det, skal der holdes et møde mellem arbejdsgiver, sagsbehandler og dig(evt. med bisidder/fagforening), der er jo mange uafklarede problematikker og det bliver Du jo kun mere syg af... -og det er der jo ingen der har glæde af, og slet ikke dig

Husk: Du er den vigtigste person i dit liv...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 20:53   #16
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Rexronja

Det eneste du skal fortælle din arbejdsgiver, er du stadig er syg, intet andet, da det i sidste ende kan komme til at ramme dig selv fra arbejdsgiver side af.

Når du så er til møde hos kommuen synes jeg du skal have en bisidder med, hvis du har mulighed for dette, fortælle hvordan du har det på arbejdspladsen.
At dine skånebehov ikke bliver overholdt og at du synes der bliver lagt mere på o.s.v.
Husk pas på dig selv, der er ingen andre, der kommer og hjælper dig, den dag du ligger ned.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 20:58   #17
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rexronjas Se meddelelser
Hej igen

Nu har jeg været sygemeldt fra mit fleksjob siden den 23. december og har dags dato modtaget en mail fra min arbejdsgiver ( en offentlig institution) der skriver at de lige ville høre hvordan det gik med mig...
Jeg har også i dag modtaget brev fra jobcentret om en indkaldelse til et opfølgningsmøde...
Jeg er så i tvivl om følgende:
Skal jeg besvare min arbejdsgiver og evt. hvor meget skal jeg fortælle dem?.
Kan jeg skrive til dem at problemet ligger i at de ligger mere og mere på mig og at jeg ikke kan magte det hverken fysisk eller psykisk, og at jeg føler at jeg ikke bliver hørt til møderne og at jeg ikke føler at mine skånebehov bliver overholdt?

Venlig hilsen
Rexronjas
Hej Rexronjas.

Som loven er nu er arbejdsgiverne forpligtet til at holde de såkaldte omsorgssamtaler.
se link.http://www.k10.dk/showthread.php?t=11144

du er ikke forpligtiget til at møde til de samtaler hvis du er syg .

Jeg er i samme sit, som dig og valgte at skrive til min arb, giver at jeg var syg til at deltage.

Jeg var til opfølgning på jobcentret med en bisidder fra min fagforening, på dette møde fremlagde jeg den problemstilling , som jeg står i med mine skånehensyn der ikke er overholdt og yderligere forværring af mit heldbred.

Jeg kan kun anbefale at have en bisidder med.

venligst thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praktik efter sygemeldt på fleksjob MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 15 15-11-2012 22:51
sygemeldt fra fleksjob sannemus Spørgsmål ang fleksjob 50 06-09-2012 11:40
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38
sygemeldt ann Spørgsmål ang fleksjob 4 15-03-2006 13:38
Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt paula Spørgsmål ang fleksjob 4 06-02-2006 16:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension