K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2011, 15:27   #231
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa Carmen

Ja der er nogle læger der føler sig mere end andre, men ham her, virkede ikke som sådan en....

Ja jeg krydser da også fingre for det, men med de oplysninger, er jeg da noget nervøs..... Jeg ved ikke om du har læst min sag fra starten af, men der kan du se, hvor mange fjel, der allerede er lavet i den...

Knuzzzz og tak
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 20:50   #232
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Td,

Det er meget normalt at lægerne ikke ønsker deres rapporter "dobbelt-checket" af os patienter inden den sendes til kommunen. Det må man jo så respektere som deres valg, men du kan jo få agt indsigt i rapporten hvis du beder om det.

Ville han ikke også sende dig en kopi af rapporten bagefter ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 21:45   #233
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Nej han ville ikke sende den, men jeg har så efterfølgende fået en kopi tilsendt af sb fra kommunen og jeg må sige, at jeg er ganske godt tilfreds med, hvad han har skrevet, så jeg må håbe, at kommunen tager det til efterretning, hvad han har skrevet.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 12:18   #234
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
De har vundet...

Så har jeg lige fra min sb i Krifa, at kommunen fastholder deres stop af mine sdp...... Så har de vundet endnu en sag, for jeg/vi har ikke økonomi, til at fortsætte kampen mod kommunen.

Det piner mig, at de skal have læv til at behandle syge mennesker op den måde og at de tilsidesætter oplysninger fra den psykiater, som de selv sendte mig til, han skrev, at jeg skulle være sygemeldt mindst 3 - 4 måneder endnu.... jeg er dybt rystet over, at jeg må raskmelde mig på det grundlag

Tak for al jeres støtte.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 12:54   #235
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Så har jeg lige fra min sb i Krifa, at kommunen fastholder deres stop af mine sdp...... Så har de vundet endnu en sag, for jeg/vi har ikke økonomi, til at fortsætte kampen mod kommunen.

Det piner mig, at de skal have læv til at behandle syge mennesker op den måde og at de tilsidesætter oplysninger fra den psykiater, som de selv sendte mig til, han skrev, at jeg skulle være sygemeldt mindst 3 - 4 måneder endnu.... jeg er dybt rystet over, at jeg må raskmelde mig på det grundlag

Tak for al jeres støtte.

Knuzzzz
Hvad er deres begrundelse for fastholdelse af stop ? Når I/du ved dette bør I da klage, det koster jo ikke noget.

Raskmelder du dig hos Krifa ? Vil de acceptere dette, kan sagtens se det økonomiske i det, men så frafalder man vel retten til at komme tilbage på sdp. hvis I fik medhold i en ny klage.

Kan ikke se hvad deres begrundelse er, det er vel netop udfra psykiater rapporten de har taget deres endelige beslutning ? Så I må have begrundelsen på bordet.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 13:03   #236
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Jeg har det kun fra sb i Krifa, jeg har ikke modtaget noget fra sb på kommunen endnu, så jeg ved ikke, hvad deres begrundelse er.... desuden er jeg jo i arbejdsprøving nu, så de har ingen arb.vurdering med i deres evt. afgørelse.
Ja jeg er bange for, at jeg taber retten til yderligere klage, når jeg raskmelder mig, men jeg har ikke andre muligheder af økonomiske årsager og desuden vil jeg i løbet af kort tid, blive sat yderligere ned i kth og så er det helt umuligt, at beholde vores lejlighed

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 15:06   #237
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Jeg har talt med min psykiater idag, han siger jeg har en svær depression og jeg bad ham om at ringe til sb på kommunen og forklare min sygdomstilstand hor hende.... jeg tror og håber på, at de vil godtage det.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:01   #238
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Td,

Jeg kunne forstå hvis du var for syg til arbejdsprøvning, men det er du jo ikke ?? I og med du er igang hermed pt.

Du har en diagnose og lægerne/psykiaterne siger formodentlig at du ikke er parat til det ordinære arbejdsmarkede. Jeg kan derfor ikke se hvorfor dine sdp. blev stoppet, hvad gik der galt ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:58   #239
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Ja det må du nok spørge om, menjeg har endnu ikke modtaget noget fra sb på kommunen, så jeg ved ikke, hvilken årsag de giver.

Min psykiater ville prøve at ringe til hende, men jeg kan først få svar på, om han fik fat i hende på torsdag. Han har i øvrigt sagt, at jeg har en meget svær depression og dette ville han da fortælle hende, men det hjælper jo ikke en dyt, for hun har bestemt sig for, at jeg bare skulle kules ned.

Den psykiater kommunen havde sendt mig til skrev, at jeg i hverfalt skulle være sygemeldt i mindst 3 - 4 måneder endnu.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:13   #240
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Hejsa EE

Ja det må du nok spørge om, menjeg har endnu ikke modtaget noget fra sb på kommunen, så jeg ved ikke, hvilken årsag de giver.

Min psykiater ville prøve at ringe til hende, men jeg kan først få svar på, om han fik fat i hende på torsdag. Han har i øvrigt sagt, at jeg har en meget svær depression og dette ville han da fortælle hende, men det hjælper jo ikke en dyt, for hun har bestemt sig for, at jeg bare skulle kules ned.

Den psykiater kommunen havde sendt mig til skrev, at jeg i hverfalt skulle være sygemeldt i mindst 3 - 4 måneder endnu.

Knuzzzz
Puha, så forstår jeg bedre, det handler nemlig ikke om at være syg når man er på sygedagpenge, men vent nu på deres forklaring.

Det er så ærgerligt at lægerne ikke er sat ind i lovgivningen, for de tror og mener sikkert også at man er syg og bør sygemeldes/afskrives fra arbejdsmarkedet yderligere, men det kommer ikke en afklaring tilgode, tværtimod. Der er ikke et pkt. i §27 der forlænger en fordi man er syg, det burde du jo også have læst på og Krifa ikke mindst.

Det din psykiater bør sige er du ALDRIG bliver klar til det ordinære arbejdsmarked, men bør afklares iht. fleksjob eller pension altså §27 stk. 4. At du er syg, ved din sagsbehandler jo godt, men det hjælper jo ikke til at forlænge dine sygedagpenge, når hun ikke lægeligt kan få forklaret hvor det i fremtiden fører hen ??!!

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension