K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2012, 16:51   #11
Guardian96
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Guardian96 er ny på vejen
Førtidspension og erhvervsevnetab

Hej alle sammen.

Baggrundsviden.

Mand 36år
70%mengrad
Jeg har været i arbejdsprøvning/ virksomhedspratik denn praktik blev afsluttet med et dårligt resultat max 4-6 timer om ugen.

Min sagsbehandler i holbæk kommune indstiller mig til førtidspension under en paragraff 17.

D. 5/7-2012 fik jeg brev fra holbæk kommune at jeg har fået tilkendt førtidspension med kontrol efter 3 år.

Nu skal Arbejdsskadestyrelsen til at udregne mit erhvervsevnetab, her siger de at er det en førtidspension med kontrol kan jeg ikke få lov til at kapitalisere den del der ligger på 50% ud af de anslået 90% tabt erhvervsevne men jeg mener bare at når jeg er færdig udret af kommunen og indstillet il førtidspension så kan det da ikke være under begrebet midlertidigt erhvervsevnetab at jeg skal høre under er hvad?

Hende i Arbejdsskadestyrelsen udtalte at jeg godt kunne få udbetalt nogen af mine procenter da de ligger fast?????

Mvh Mikael
Guardian96 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 20:52   #12
Guardian96
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Guardian96 er ny på vejen
Slet ingen der kan hjælpe mig med overståede????

Mvh Mikael
Guardian96 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 21:43   #13
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Det er sgu sjovt med de her tråde ...folk snakker i øst og vest og forvirrer mere end godt er.

Du kan først kapitalisere din erstatning hos ASK (få de 50 mulige procent af erhvervsevnetabet udbetalt) når du om 3 år får tilkendt din pension permanent ! i princippet kunne de de(kommunen) hvis du fik det bedre om 3 år frakende dig pensionen igen (i princippet!!!) sker nok aldrig.
Det der sker er at du får et midlertidigt erhvervsevnetab som er x antal procent og får udbetalt dette som løbende ydelse !! oven i pension osv.
Når de 3 år er gået og kommunen så gør din pension permanent SÅ kan du få udbetalt max 50% af erhvervsevnetabet som et engangsbeløb og de resterende som løbende ydelse (indtil du går på folkepension)

håber at de forklarede lidt

Du får IKKE den "store" erstatning før end om 3 år og det er ASK i deres gode ret til at gøre da din pension er med kontrol om 3 år
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 00:34   #14
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Mr. Bean
Folk vil jo nok bare være venlige og hjælpe så godt de kan.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 07:11   #15
B-P
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
B-P er ny på vejen
Midlertidig pension

Hvad er det for en skade du har været ude for?

At man får 70 % méngrad betyder ikke, at din arbejdsevne er varigt nedsat for evigt. - i et hvert erhverv.

ASK de skal vurdere dit erhvervsevnetab på baggrund af hvad du tjente før din skade, og hvad du vil kunne tjene efter din skade. Hvis du ikke har en permanet pension, så er det tegn på, at 'man mener', at du kan forbedre din arbejdsevne over tid..... derfor kan ASK først træffe den endelige beslutning når din pension er permanent.

Jeg undrer mig dog over, at ASK er afhængige af kommunens afgørelse, når ASK de selv indhenter lægeoplysninger og selv har deres egne læger til at vurdere sagen . . ..

Jeg tror jeg ville klage over ASK afgørelse .............det kan man nemlig også
B-P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 07:11   #16
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Mr. Bean
Folk vil jo nok bare være venlige og hjælpe så godt de kan.

Hvis man ikke ved noget om emnet så skal man hellere undlade at skrive noget end at lave forvirringen dobbelt så stor ! bare min mening ....
Kan se på mange tråde at folk de gætter helt vildt uden at vide det fjerneste om hvad de skriver om.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 08:53   #17
Guardian96
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Guardian96 er ny på vejen
Det jeg har fået de 70% mengrad for er allergisk kontakt eksem på 65% af kroppen og de 5% er pga at jeg har udviklet 13 følgeallergier pga arbejdsskadens Gentofte sygehus har stoppet alle behandlinger hvad angår medicin da hverken. Binyrebarkhomon sprøjter og den immunhæmmendne pille imural ikke virkede på mig og det er det kraftigste jeg kunne få nu for jeg kun homoncrem til at smøre med min status fra sygehuset er at min lidelse er blevet kronisk og min situation er stationær.

Jeg kunne bare ikke forstå at hende i arbejdsskadestyrelsen siger at noget af din nedsat erhvervsevnetab er fast og noget af det kan måske bedres så du for udbetalt noget af de erstatning som en kapitalisering.
Guardian96 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 08:56   #18
B-P
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
B-P er ny på vejen
HM

Kan du ikke arbejde fordi du har eksem?

Jeg kan da godt forstå at det gør din funktionsevne er nedsat, fordi du evt. har en arbejde i at smøre dig - måske flere gange om dagen, og du måske også skal holde dig fra rigtige mange ting. . ..

Men det undrer mig godt nok, at du har fået pension på det.
B-P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 10:00   #19
Guardian96
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Guardian96 er ny på vejen
Min allergi og udslet er så alvorlig at det er den største men grad der er givet i Gentofte sygehus historie for en hudlidelse der er lige blevet skrevet artikel omkring mig i et engelsk og et dansk lægetidsskrift når jeg for udbrud så er det inden for en halv time efter at jeg enten har indåndet eller været i kontakt med et af de stoffer jeg ikke kan tåle jeg for tropisk feber med 40 i feber over flere dage og jeg for måne ansigt og mine led og hud hæver så voldsomt at jeg for hævet lymfer.

Jeg for sår på mine fødder og hænder og der er flere gange gået stafylokokker i mine sår.

Jeg har en akut tid stående åben inde på Gentofte sygehus altid til når jeg for et udbrud da jeg hver gang skal ind og have et skud binyrenarkhomon.

Den arbejdsskade jeg fik i 2008 er vi 5 medarbejder der har fået over tid den første var i 1999 og så er vi andre spredt over de næste 13 år det som vi alle er blevet overfølsom overfor er et stof som hedder proxel det bruges til at fremstille enzymer til vaskepulver for det første har vi fået udleveret de forkerte masker og for det andet blev firmaet rådet til i 1999 at indkapsle stoffet i et lukket doseringssystem det valgte man at overhører det fandt man først nødvendigt at gøre da jeg fik min alvorlige allergi valgte man at gøre det da jeg truede med at gå til aviserne med diverse billeder af min arbejdsskade jeg skal her den 30 juli til et fratrædelses møde med mit firma så det bliver noget spændene jeg prøver snart at vedhæfte billeder af min arbejdsskade.
Guardian96 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 10:06   #20
Guardian96
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Guardian96 er ny på vejen
her er der nogen billede af hvordan jeg har det og hvordan jeg ser ud hele tiden.

her er lidt til.

så ja som i kan se at når ens allergi er vuderet til at være kronisk af diverse læger og når man har 14 alvorlige allergier som man oveni købet har fået 2 allergi kort på ja så er det ikke sjovt og når lægerne siger at ens situation er stationær og jeg må lære at leve med det som det er ja så forstår jeg ikke at jeg er blevet tilkendt en førtidspension med kontrol når jeg altid og for evigt skal søger for at alle de stoffer jeg ikke kan tåle skal undgås. det er et *******
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  A9.jpg
Visninger: 944
Størrelse:  26,7 Kb
ID: 359   Klik på billede for større version

Navn:  A4.jpg
Visninger: 634
Størrelse:  81,5 Kb
ID: 360   Klik på billede for større version

Navn:  A2.jpg
Visninger: 346
Størrelse:  65,8 Kb
ID: 361   Klik på billede for større version

Navn:  A3.jpg
Visninger: 272
Størrelse:  61,9 Kb
ID: 362   Klik på billede for større version

Navn:  A7.jpg
Visninger: 307
Størrelse:  6,5 Kb
ID: 363  

Klik på billede for større version

Navn:  A1.jpg
Visninger: 2313
Størrelse:  74,4 Kb
ID: 364   Klik på billede for større version

Navn:  A5.jpg
Visninger: 926
Størrelse:  66,1 Kb
ID: 365  
Guardian96 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
100% erhvervsevnetab tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-10-2012 11:22
erhvervsevnetab nielsen17 Alt det andet 3 04-10-2012 17:45
Erhvervsevnetab søsser s Alt det andet 15 19-06-2008 08:33
Erhvervsevnetab T Hansen Dit og Dat 5 18-06-2008 22:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension