K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2010, 21:58   #1
Tanjaw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Nyborg
Alder: 40
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Tanjaw er ny på vejen
Forværring i jobprøvning

Ja jeg har ganske enkelt fået det væsenligt ringere, imens min arbejdsprøvning har stået på (ca 5 uger)

Vil hører om det er min sagsbehandler eller jobkonsulent jeg skal kontakte?
Har tænkt mig at skrive et brev, så jeg får det hele med, også så jeg får ordentligt forklaret hvad det betyder for min hverdag.
Er der nogen der lige kort vil forklarer hvordan aktindsigt fungere, er det en gang man får indsigt i sagen, eller er det løbende?
Tanjaw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 22:17   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hvad med at sende det til dem begge? Det kommer jo begge ved!

Aktindsigt er på en gang, men hvis du har en sagsbehandler med en god hukommelse, kan man spørge om man kan få det løbende (må f.eks. beklage og sige, at min hukommelse ikke kan klare lige præcist det
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 11:28   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tanjaw, jeg ville også sende det til begge -så er du også helgarderet på at man ER bekendt med din situation(ting har det ofte med at forsvinde )

Nu er jeg ikke klar over om du tidligere har fået aktindsigt, hvis ikke vil jeg varmt anbefale linket herinde, øverst på forsiden: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf vejledning: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_vejledning.pdf

Jeg ville også klart vælge en løbende aktindsigt for det kan være svært for alle parter at holde sig ajour men helt klart det bedste for dig, for du er tovholderen i din egen "sag"

Når du får din journal, så brug tid på at sætte dig ind i de papirer som allerede ligger deri.
Når du har overblikket, ja, så skal du fortsætte med altid at have tjek på hvad du ønsker der skal med i journalen.
Husk, den der skriver referatet er den der skriver historien ikk´!

Hm, lyder ikke godt at din arbprøvning har forværret din tilstand, det er jo ikke meningen m en arbprøvning.
Husk, at passe på dig selv
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 10-05-2010 kl. 11:30.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 11:37   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Øøøøhhh, jeg ville da kun sende den til jobkonsulenten(hvis man da er tilfreds med vedkommende), da det jo er deres veldefinerede arbejdsområde, og i de velfungerende kommuner har de jo deres egne arbejdsgange... -så hvorfor give - en måske overbebyrdet - sagsbehandleren ekstra arbejde, så vedkommende bliver forsinket i sit konstruktive arbejde med at hjælpe dem som trænger
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 11:39   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, det kan der være noget om, multe

Jeg er nok bare den type der går m både livrem og seler(gr vores dårlige erfaringer m systemet -tilgiv!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 15:31   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
håber da din læge er "inde over" også.......

jeg mener da, det er dog en person som har en vis vægt, (det var så hans ord) ...der mentes...

for du skal da lige konfererer med ham om din helbredstilstand, er blevet forværret,

for det må den jo ganske enkelt ikke. efter lovens foreskrifter

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 20:06   #7
Tanjaw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Nyborg
Alder: 40
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Tanjaw er ny på vejen
Jeg tager min psykiater med ind over i morgen, da jeg skal til samtale hos ham der.
Det er vigtigt at han er med inde i det, da han kan hjælpe mig med det nu og her, men også senere hen med min sag.
Tror jeg vælger at sende til begge, da jeg syntes min sagsbehandler godt må vide hvad der sker med mig.
Tak for svar
Tanjaw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 22:58   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Øøøøhhh, jeg ville da kun sende den til jobkonsulenten(hvis man da er tilfreds med vedkommende), da det jo er deres veldefinerede arbejdsområde, og i de velfungerende kommuner har de jo deres egne arbejdsgange... -så hvorfor give - en måske overbebyrdet - sagsbehandleren ekstra arbejde, så vedkommende bliver forsinket i sit konstruktive arbejde med at hjælpe dem som trænger

Altså nu ved jeg jo godt at jeg ikke bor i dk´s mest troværdige kommune eller for den sags skyld mest effektive .. men jeg har mere end en gang oplevet at der ikke bliver givet besked videre til sagsbehandler og at min sagsbehandler ikke anede at jeg var sendt i en ulovlig arbejdsprøvning , ej heller at mit helbred var blevet værre , da jeg blev sygemeldt tog det mig et år at komme under den rigtige afdeling og få gang i min sag ... så jo send det til begge...

Er der ikke noget problem med det så lægger din sagsbehandler det bare i din mappe (det mistede min kommune hele deres refusion på ved en stik prøve kontrol, ikke havde de ikke bare overholdet lovgivningen jeg havde fortalt dem hvad der stod i loven ) og hvis der er noget galt så kan din sagsbehandler gribe ind...

Jeg kender mange og jeg mener mange både her på siden og ude i virkeligheden hvor jobkonsulentes fornemmeste opgave er at presse dem op i timer og få noget arbejdsevne ud af dem og det er bestemt ikke altid at de fortæller det videre og så sidder der en målløs sagsbehandler og kigger når man kommer op og er stik tosset.

Så jo jeg ville sende det til sagsbehandler og jobkonsulent OG mig selv

men jeg er nu også så konflikt søgende he he
  Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 07:14   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og jeg nøjedes med at sende tingene til min sagsbeh., for jeg havde den rareste jobkonsulent (anden aktør), som tog mig seriøst, og som ikke prøvede at presse mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 11:22   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det må nok være en vurderings sag og alt efter hvem det er der presser
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forværring af tilstand ved aktivering.... Susanne2412 Alt det andet 10 28-02-2011 13:47
Forværring af helbred pga. sag i kommune zuza Det er da strengt ! 21 10-06-2010 16:37
forværring af sygdom under jobprøvning niels hessel Alt det andet 3 26-01-2009 16:50
Fleksjob og forværring? Ozelot Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 17-09-2008 11:25
forværring af helbred Huldra Alt det andet 5 01-07-2008 10:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension