K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2011, 20:52   #1
nolle123
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 37
Styrke: 13
nolle123 er ny på vejen
lidt hjælp - håber i vil læse det hele!! :D

Hejsa herinde....

Nu måtte jeg prøve at skrive herinde, har fulgte jer rigtig længe og har fået meget ud af at læse jeres indlæg, så tusinde tak!!

Står nu et sted hvor jeg gerne ville i kunne prøve at vurdere min sag, og hvad jeg evt kunne gøre...

Bliver 4 år til november jeg har gået sygemeldt on/off, og ik har kunne arbejde særlig mange timer. Min sygdoms sag har kørt rigtig længe ved sygehuset (har haft adskellige reserve læger så sagen har trukket ud), men sidste år (marts 2010) fik jeg diagnosen FIBROMYALGI (lægens udtalelse var at hun aldrig havde set så ungs et menneske reagere så hårdt på tricker punterne på kroppen, 23 år), derudover har jeg et nervøst hjerte (er undersøgt og der kan ik gøres noget ved det, formentligt kommet af voldsomt stress og urolig i kroppen pga store smerter), derover gigt i fingrene. Fik sidste år den 1 feb en datter, sygdommen fremskreden meget siden. Det var ligesom lidt om min sygdoms forløb i meget kort punkt form.

Jeg står så et sted nu hvor jeg hele tiden skal presse kommunen for at få dem til at gøre noget, jeg har skrevet utallige mail, ringet osv. Jeg fik en lille arv fra min mor for knap 1 år siden og det gjorde så, at de ikke ville godkende mine penge til at sætte i vores hus så jeg fik ligesom en "straf" om at jeg sku leve for dem i 7 mdr, og det har jeg så gjort så (kan søge økonomisk hjælp igen den 31 juli 2011), og i den tid har de været total ligeglad med mig! Min barsel endte i december og allerede i starten af november 2010 kontakter jeg kommunen, for at få min sag sat for alvor igang (socialrådgiveren havde selv udtalt sig om, at hun nok skulle hjælpe mig efter barsel og nu skulle min sag selvf. snart lukkes). Får det svar fra kommuen at de har bestemt ikke tid til at gøre noget inden jul, så jeg må vente! vi får så stablet et praktik sted (hvilket jeg også rykker for utallige gange) på i januar (på et plejehjem i terapien, altså hjælpe med morgen bordet, made folk, hjælpe beboer frem og tilbage på værelserne, gå ture med dem, fylde diverse hjælpemidler op, hjælpe beboer på toilet, hygge med dem, spille ludo, osv osv, alt sådan noget stille og roligt arbejde!), jeg starter så derhenne og det er fantastisk! bliver selvf. kørt op i tid, og kæmper virkelig for at få det hele til at køre! skriver selvf. dagbog hver dag med hvordan det går og med smertestilling osv. Jeg prøver forskellige antal timer men ender ligesom på de 15 timer, hvor jeg har det sådan at der kæmper jeg også, og køre i et tempo hvor det enig er rigeligt, men får sagt til mig selv det nok blvier bedre jo længere tid der går, og den lever jeg stadigvæk på (er måske nok meget stædig af person, og har fået at vide at jeg har en utrolig høj smertetærskel). Jeg er i praktik i ca. 8 uger. altså jeg slutter sidst i marts på praktik stedet.
Det skal siges jeg har været i to andre arbejdsprøvninger!
Har så siden sidst i marts sloges om at få noget ud af kommuen, ligesom et opsamlingsmøde osv, uden der sker noget!
Får så at endelig fat i den kommunen (sammen med min socialrådgiver fra fagoforeningen), hvor de ligesom får at vide at vi snart går til lederne. De siger så der har været omlægninger osv, men det kan jeg jo ik rigtig bruge til noget?
Det bunder så ud i at virksomhedskonsulenten IKKE engang havde lavet en beskrivelse om arbejdsprøvningen, får så at vde at hun skal ud og snakke med dem på plejehjemme nu på torsdag vedr. underksrift osv. også skal det jo først bagefter til lægekonsulenten osv! det vil sige hun har brugt 3 MÅNEDER på at lave den beskrivelse!!!!!

Så kommer spørgsmålet, kan alt dette virkelig være rigtigt????
Vil også lige fortælle at jeg var til et møde og der kunne jeg jo lige få min resource profil med hjem og læse igennem også komme med rettelser osv hvis der var det. Der var så rigtig mange ting der slet ikke stemmede overens, så jeg sad herhjemme og endte med at have brugt rigtig lang tid på det, og måtte sende 1½ side fra word skrevet ind som faktisk ikke stod/eller stemmede overens i profilen!
Fagforeningen har også lige fået aktindsigt...

Hjælp folkens, undskyld det blev langt men i skal jo ligesom også vide lidt om hvad jeg snakker om... mvh Nolle123
nolle123 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Håber på noget hjælp......... Mormor23 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 12-08-2013 16:38
Ny her, håber på hjælp! Baremig Alt det andet 7 19-09-2010 12:12
Ny og nervøs (langt, men håber du vil læse) Linemor Din historie 5 08-05-2009 17:06
håber på hjælp ljg Spørgsmål ang fleksjob 7 29-09-2008 19:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension