K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2016, 15:32   #11
Jane_D
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Lokation: pt bosiddende Esbjerg
Indlæg: 11
Styrke: 11
Jane_D er ny på vejen
Mange tak hjælpen
Jane_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 15:34   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så lidt

Og så må du lige prikke lidt til ham, ang at undersøge betydningen for hans tillæg og den slag
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 15:51   #13
Jane_D
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Lokation: pt bosiddende Esbjerg
Indlæg: 11
Styrke: 11
Jane_D er ny på vejen
Det vil jeg gøre Men tror at jeg prøver at afvente hvad der sker i forhold til mig først i forhold til førtidspensionen Mangler at få det på skrift Og så må jeg se med tiden om det skal være ham og mig. Jeg er ikke så god til at have flere bolde i luften, og det at min økonomi nu ændrer sig og jeg ikke kender alle faktorene gør det lidt uvist for mig.
Lige nu får jeg ressourceforløbsydelse, og forhåbentlig overgår jeg til pension her til nytår, men jeg ved endnu ikke om jeg står i den situation at jeg f.eks ikke kan betale mine regninger til den 1, fordi ydelsen skifter.
Jeg ved at førhen fik man pension fra den dag man havde søgt, og med tilbagevirkende kraft, men min sagsbehandler fortalte at det ikke er tilfældet, så det har givet mig en vis usikkerhed omkring min økonomi.
Jeg ved at ressourceforløbsydelsen er bagudbetalt og kunne se i det webmaster linkede til, at det er pensionen også, så jeg ikke får en måned uden indtægt. Men får jeg pensionen den første, bliver der jo sikkert også noget i forhold til boligsikringen og jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til den usikre del i det.

Er virkelig glad for al hjælpen, så mange tak for det
Jane_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 22:21   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jane_D Se meddelelser
Men får jeg pensionen den første, bliver der jo sikkert også noget i forhold til boligsikringen

Som pensionist vil du få mere i boligsikring end som ikke-pensionist.

Prøv evt. beregneren på borger.dk

Du kan jo prøve at lave 2 beregninger, hvor du bruger din nuværende indtægt i begge beregninger, men i den ene skriver du at du er pensionist og i den anden, at du ikke er pensionist.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 23:03   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps du skal bemærke at hvis du får din pension fra den 1/1-2017....at så får du først pengene den sidste dag i den måned...da den jo er bagudbetalt...

Så du ville skulle have ressourceforløbsydelse for januar måned...

Mere så du ikke venter at få ydelsen for pension allerede fra d. 1/1-2017...

Er pensionen fra d. 1/2-2017....ja så vil du først få dem fra d. 1/3,...eller rettere lige inden d. 1 marts..

Det med at alt mere eller mindre er bagudbetalt....det gør nemlig at man ikke skal til alt det bøvl med at man mangler en måned.....men de har nu altid kunne finde ud af at man alligevel får for den måned der mangler....

Men bare du lige husker at du først får pensionsydelsen i slutningen af den måned hvor du er tilkendt den..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2016, 00:33   #16
Jane_D
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Lokation: pt bosiddende Esbjerg
Indlæg: 11
Styrke: 11
Jane_D er ny på vejen
Vovse og Webmaster, mange tak for jeres svar Det må jeg lige prøve på borgerdk. Det var jeg ikke klar over at man kunne
Jane_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2016, 00:45   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Linket til beregneren er her https://www.borger.dk/Handlingsside?...8-81618212485c

På den side kan du også finde linket til beregning af pension på gammel ordning...altså for ham du evt flytter sammen med..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2016, 00:50   #18
Jane_D
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Lokation: pt bosiddende Esbjerg
Indlæg: 11
Styrke: 11
Jane_D er ny på vejen
Mange tak for hjælp Webmaster

Jeg har været inde at beregne boligsikringen og som det er nu får jeg ca 1800 kr. om mdr i boligsikring, men når jeg får pension falder den til ca 1200 kr.

Det vil jeg forsøge at få ham til at beregne, hvis vi går hen og flytter sammen
Jane_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2016, 10:05   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jane_D Se meddelelser
Jeg har været inde at beregne boligsikringen og som det er nu får jeg ca 1800 kr. om mdr i boligsikring, men når jeg får pension falder den til ca 1200 kr.
Det lyder mærkeligt.

Jeg har indtryk af, at de fleste stiger i boligsikring, fordi pensionister får efter nogle andre regler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2016, 13:33   #20
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det lyder mærkeligt.

Jeg har indtryk af, at de fleste stiger i boligsikring, fordi pensionister får efter nogle andre regler.
Men er det ikke kun ftp efter gammel ordning, der får efter nogen andre regler?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension