K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2011, 21:56   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
§100 Merudgifter afslag

Vær opmærksom på ved afslag ikke bare kan uddeles i flæng men skal nyvurderes og afgøres.

Fandt lige dette fra Scleroseforeningen:

http://scleroseforeningen.dk/Livet-m...r-pga-handicap...

Hvor der bla nævnes.:

"Det er et sagsbehandlingskrav, at funktionsevnemetoden anvendes (garantiforskrift) se Ankestyrelsens lprincipafgørelser SM C-40-05 og SM C-12-06.
Vedr. opgørelse af befordringsudgifter se eksempelvis Ankestyrelsens principafgørelser 257-10 og 258-10"

Læs også om udviklingen på området.:

http://ryk.dk/node/2962

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 22:30   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak, peter

hmm, så har jeg lige bonus spørgsmålet(typisk mig ikk) -kan de, på den gamle ordning også "kræve" at der skal bruges funktionsevneskema til hjælp til udmåling og tildeling af hjælp?

På den gamle ordning kan du jo ikke søge om merudgiftydelsen § 100 så derfor mit spørgsmål.

På forhånd tak for hjælpen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 11:01   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Specifikt kan jeg ikke svare......

Kære Buster og andre.

Men...... en kommune kan IKKE bare slette tidligere afgørelser bare fordi eksempelvis en borgmester mener der er krise i landet.

Her tænker jeg eksempelvis på Ikast-Brande kommunes borgmester Kismeyer, som med et, nedlagde hjælpemiddelafdelingen og dermed Serviceloven.

Samt tilkendegav at Retssikkerhedslovens §3 stk.2 omhandlende sagsbehandlingstider nødvendigvis ikke galdt i hans kommune.

Hvis en kommune nedjustere serviceniveauet, eksempelvis personkredsen i §100, hvilket er lovligt, SKAL der alligevel foretages en individuel hver gang det udmunder i en ny afgørelse.

Dette må nødvendigvis gælde inden for alle områder, hvor der tidligere er foretaget en vurdering, sagsbehandling og en afgørelsen.

Derfor er denne viden vigtig at kende til for alle.

Men det er jo ikke nogen hemmelighed at der foregår en samlet og koordineret spareiver i samtlige kommuner.

Mon ikke alle de gode råd kommer fra den PRIVATE interesseorganisation KL, Kommunernes Landsorgansation, hvor en del ANSATTE politikere kalder os "GØGEUNGER" over en kam.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 11:47   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Statsfovaltningen fastholdt min fratagelse af merudgiften, UDEN AFTALESKEMA, trods at jeg henviste dette.

jeg har en træningssag under merudgiftsagen, hjemvidst i 2006, ALDRIG behandlet, idet den skulle behandles under den nu frataget merudgift!!

Sagen ligger i Ankestyrelsen, til vurdering/afgørelse om Personkreds.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 11:55   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Misforstå mig ikke....

Kære Popiae

Du sender ovenstående og hvad vil du gøre ved det?

Min tone er kærlig men efter min mening er der for meget af disse konstateringer.

Så må man jo gøre noget ved det. HVAD?

Tage næste skridt og klage videre og evt få sagen afprøvet.

Her skal vi være dygtigere og kende systemet. Vi har jo opdaget at selv klagesystemer kan fejle...... endda ofte og alvorligt.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Mange kærlige hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 13:37   #6
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
nu er det jo skadede person der står om i de 2 link.....
hvad med os ....andre......som eksp.mig som har psoriasis gigt....har også modtaget afslag.....nogen her der ved hvad man så gør???? udover selvfølgelig at anke....
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 17:17   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjælp søges før jeg svare....

Kan andre hjælpe den gamle med at finde rundt i principafgørelser?

I første omgang.: se Ankestyrelsens lprincipafgørelser SM C-40-05 og SM C-12-06.

og fortælle mig trin for trin hvordan man leder rundt i deres søgemaskine.

http://www.ladk.dk/jura/SM/SM.htm

http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/

Jeg fatter ikke en bønne pga af humør og medicin

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 20:05   #8
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Må give dig ret ...de principafgørelser kræver noget af en eksamen
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 23:02   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har klaget alle steder, tilsyn, ombudsmand, for at få behandlet træningssagen., men.. ingen vil gøre noget for personkredssagen er afgjordt I Ankestyrelsen.

Heller ikke selv om den burde afgøres i forhold til den periode jeg har været omfattet 2005-2009.

Det er selvsagt godt at kende loven, og sagerne skal også forsøges, men desværre er det bare ikke altid nok.
Kommunerne har idag stor magt, også overfor statsforvaltningerne som de ofte har møder med.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 14:41   #10
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej popiae.
Kan du ikke lige genopfriske din sag. Har ankestyrelsen vurderet at du ikke er omfattet af personkredsen, og på hvilken baggrund.

Min sag ligger selv i ankestyrelsen. I mit tilfælde skal de også vurdere om jeg er omfattet af personkredsen. De har nu haft sagen liggende i 9 måneder og har netop bevilliget sig selv yderligere 3 måneders sagsbehandlingstid.

Det kræver godt nok sin tålmodighed. Jeg ansøgte første gang om §100 i 2007 - så det har jo efterhånden taget sin tid.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Div, spørgsmål til afslag på merudgifter Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 40 13-10-2012 16:47
Afslag på merudgifter... Zastrow Alt det andet 41 11-02-2012 20:03
Gode råd vedr anke til Det Sociale Nævn ang afslag til merudgifter § 100 Indiansummer Alt det andet 4 22-08-2011 18:25
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag igen på § 100 merudgifter. Indiansummer Alt det andet 5 06-04-2010 16:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension