K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2012, 21:10   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hvis man nu...

Kort og godt:

Kan man blive sygemeldt (og dermed blive berettiget påny til sdp) med en ny diagnose?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 21:18   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg ved man kan hvis man f.eks. er sygemeldt for en depression, så kan man istedet for sygemelde sig for bækkenløsning som gravid, og dermed få op til 8 mdr mere - det prøvede jeg selv i 2004
__________________
Læser til socialrådgiver og er selv syg. Hader Term modellen og vil gøre alt mit til at øge respekten for den syge, samt anerkendelse af diagnoser fra egen læge. Bemærk at jeg lige er begyndt at læse til socialrådgiver, så jeg kender ikke al lovgivning endnu
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 22:43   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Jeg ved man kan hvis man f.eks. er sygemeldt for en depression, så kan man istedet for sygemelde sig for bækkenløsning som gravid, og dermed få op til 8 mdr mere - det prøvede jeg selv i 2004
Hvis de 52 uger er opbrugt indenfor en periode af 18 måneder, så kan man som udgangspunkt IKKE modtage sygedagpenge igen...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 22:47   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Jeg ved man kan hvis man f.eks. er sygemeldt for en depression, så kan man istedet for sygemelde sig for bækkenløsning som gravid, og dermed få op til 8 mdr mere - det prøvede jeg selv i 2004
Tak for svar

Jeg har været/er sygemeldt for stress/depression, uden sdp da jeg har opbrugt forlængelsesmuligheder. Jeg har lige været indlagt med en blodprop i hjernen (en mindre en), og mit spørgsmål er så om jeg nu kan blive sygemeldt for denne?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 23:00   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du kan selvfølgelig altid blive sygemeldt, men skal vide lidt mere... Er du i arbejde, kontanthjælp eller? Hvor lang tid er det siden du var sygemeldt sidst?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 00:00   #6
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Du kan selvfølgelig altid blive sygemeldt, men skal vide lidt mere... Er du i arbejde, kontanthjælp eller? Hvor lang tid er det siden du var sygemeldt sidst?
Jeg er stadig sygemeldt, dog uden ydelse, ej heller KH. Har været sygemeldt siden maj 2008. Har været i forskellige forløb hos ekstern samarbejdspartner og senest i et reva-forløb i 18 mdr. (det lykkedes mig ikke at fuldføre, så jeg kunne blive selvforsørgende i faget). Skulle i løbet af næste uge i en arbejdsprøvning a 6 uger mhp fleksjob, dette er nu udskudt pga min indlæggelse. Skal til kontrol i slutningen af denne måned, så måske kan jeg starte en arbejdsprøvning, men vil så nødigt presse mig selv.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 13:20   #7
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Lige lidt off topic, men hvis du stadig er i pensionskasse, og din apoplexi kunne ses på CT-scanning, har du mulighed for at få udbetalt sum ved kritisk sygdom. Det kunne lune lidt i økonomien, nu du er uden forsørgelse...! :-)
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 19:06   #8
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Lige lidt off topic, men hvis du stadig er i pensionskasse, og din apoplexi kunne ses på CT-scanning, har du mulighed for at få udbetalt sum ved kritisk sygdom. Det kunne lune lidt i økonomien, nu du er uden forsørgelse...! :-)
Jeg har tænkt på det, men der var ikke umiddelbart noget at se på ct-scanningen. Har endnu ikke fået svar på MR scanningen, det får jeg den 28. Overlægen mener, at der er tale om en forbipasserende blodprop. Er det "nok" i forhold til pensionsselskab?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 23:21   #9
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Nej, så er det nok en såkaldt TCI og den udløser desværre ikke den sum, da den ikke efterlader skader. Der er ens symptomer typisk væk indenfor et døgns tid.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 00:21   #10
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Nej, så er det nok en såkaldt TCI og den udløser desværre ikke den sum, da den ikke efterlader skader. Der er ens symptomer typisk væk indenfor et døgns tid.
Hvad er TCI?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nu hvis..... mette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-08-2013 12:25
Hvis nu .... Gaaab Alt det andet 13 03-04-2011 12:32
hvis man flytter. pjuske Alt det andet 4 27-11-2009 11:06
hvad gør jeg hvis ljg Spørgsmål ang fleksjob 0 18-08-2008 09:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension