K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2014, 07:09   #1
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 11
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Psykisk helved.

Hvad pokker gør jeg her!?!?

Jeg er sygemeldt på kontanthjælp og det har været sådan siden marts 2014.

Tilbage i forsommeren fik jeg konstateret ADHD, oven i min Borderline!
Jeg blev så opstartet i medicin i midt Juli. Men som med alt andet, rammer man jo ikke altid plet i første hug. Så jeg går til psykiater 1 gang om måneden. Samtidig, med opstart af medicin, er jeg blevet sendt i aktivering i en butik med andre borgere der har psykiske problemer.

Det har desværre givet mig nogle sygedage, fordi kroppen lige skal vænne sig til medicinen.

MEN - Der hvor jeg er i aktivering, har min 'leder' åbenbart set sig sur på mig. Hun er nedladende overfor mig. Hvis jeg kommer til hende med et problem (med en af de andre borger på stedet) får jeg af vide at jeg skal lade være med at skabe mig og der skal være plads til alle.
Hun skaber faktisk generelt en dårlig stemning for mig.

Jeg har skulle stå skoleret for hende flere gange, fordi en af de andre borger har løjet omkring min opførelse, hvilket har skabt en masse dårlig stemning. En af gangene havde jeg vidner på, at det borgeren havde sagt til hende, var løgn. Men ikke engang en undskyldning kunne jeg få.

Nu har jeg så i små 3 uger, kæmpet for at få et møde med min SB. Skal til møde d. 3/10. Men jeg kan bare ikke mere nu. Vågner hver morgen stortudende og med en snert af angst, som stiger i løbet af tiden fra jeg vågner til jeg skal afsted, når jeg skal afsted.

Samtidig skal jeg nærmest tigge for at få fri til lægebesøg, psykiater el. andet. Men min situation er den at jeg har 3 timer i offentlig transport til psykiater, så det er ikke muligt at få det lagt sådan, at det ikke påvirker min aktivering.

Før min 'leder' fik et horn i siden på mig, blev jeg lovet at når vi skulle mødes med min SB, så ville hun hjælpe mig med at få en ugentlig fridag fordi hun kunne godt mærke på mig at det kunne gavne mig. Gik direkte fra sygemelding og ud i aktivering på fuld tid. Og det er lidt svært for mig, når jeg samtidig er i afklaring med ADHD-medicin.
Da vi så havde mødet, var 'lederen' så flabet at sige hun ikke kunne se hvad jeg skulle med den fridag. For jeg var der jo aldrig!!
- Jeg har i gennemsnit 1 sygedag om ugen. Det er så steget på det seneste fordi jeg simpelhen får det så dårligt af at være derude. Jeg har konstant nervøs for om det er i dag jeg får en ny skideballe uden grund.

Flere af borgeren synes hun har behandlet mig urimeligt(ud fra hvad de har set), men de vil ikke 'støtte' mig fordi de er bange for at det så går ud over dem

HVAD GØR JEG!?!?
Hvordan er jeg stillet når jeg er på kontanthjælp?
- Kan jeg blive sygemeldt så jeg er fri for at komme derud igen? Bare indtil jeg kan komme et andet sted hen?
Jeg forventer at starte i skole igen, når min medicin er helt klarlagt. Men indtil da skal jeg jo være i aktivering, hvilket jeg også gerne vil. Bare ikke derude!

Sidst redigeret af VilSelvKanIkke; 23-09-2014 kl. 07:20.
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 07:42   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du skal have fat i din læge om en sygemelding og så skal du have fat i din sb og sige det som det er.

Hvis din sb ikke vil flytte dig må du få lægen til at sige at du bliver sýg af aktiveriingen og be ham om at sygemelde dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension