K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2009, 15:35   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hvordan klager man over en lægekonsulent

Skal man klage til kommunen lægeforeningen eller er der nogen der ved det ?

Hvordan klager man over en lægekonsulent ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 15:40   #2
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
lægekonsulent

som udgangspunkt er lægekonsulenten ansat som administrativ medarbejder, og klage skal derfor ske til borgmesteren.

Har du mødt lægekonsulenten, og kan dette betegnes som et lægemøde, så kan patientklagenævnet måske behandle din klage.

Jeg er blevet bekendt med at nogle lægekonsulenter er kendt af patientklagenævnet. Har de fået en påtale der ville jeg bestemt inddrage det i klagen, og måske informerer patientklagenævnet.

Håber du kan bruge det
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 16:03   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja tak skal du have...jeg går og tænker på at klage over en lægekonsulent ...kommer mere senere ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 16:11   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
helt sikkert borgmesteren i din kommune.

jeg har forsøgt at -skal vi sige - søge oplysninger ang min mands lægekonsulents udtalelse.

Jeg siger oplysninger for denne har netop udtalt i prognosen at: ...der vil ske en bedring over mdr med den rette behandling!!

SÅ er det jeg spørger:
HVILKEN behandling, som han endnu ikke har afprøvet, kan han foreslå?

HVORFOR er han ikke STRAKS blevet tilbudt denne behandling?

Det er vel vores ret at spørge til dette når man mener sig i stand til at kunne udtale sig -ikk´

Jeg sendte denne til Socialdirektøren(som jo må være første led i kæden) og fik også svar retur samt sendte jeg den også til borgmesteren, for han er jo arbejdsgiveren.

Svaret var:
man havde jo tilkendt ham pension(enig) så dermed så man samtlige muligheder for at vende retur som afprøvet og tilstanden var STATIONÆR -ja, for søren, det har den faktisk været i mange år, det er ikke nogen hemmelighed!

HVIS han ønsker yderligere behandling skal han henvende sig til egen læge - øhh, år 2004 blev det tydeligt tilkendegivet at DER IKKE KUNNE TILBYDES YDERLIGERE på nogen måde!

MEN jeg ser svarene som om at man har underkendt den sidste lægekonsulents udtalelse, sådan må det jo være for Socialdirektøren er jo borgmesterens forlængede arm.

I det tilfælde at lægekonsulentens udtalelse bliver "misbrugt" i min mands sag, ja da vil jeg selvfølgelig henholde mig til svarene fra Soc dir. -og så må det vel egentlig kunne bruges i en evt civil retssag, skulle det komme så vidt.

Sådan har jeg forsøgt, måske er der noget af det du kan bruge
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 20:07   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Som Maybe siger, er lægekonsulenter kun administrativ medarbejder i kommunen. Når man får et afslag på en afgørelse, er den afgjort af en sagsbehandler, dvs. fra kommunen eller jobcenter. Det er derfor selve afgørelsen, man bør klage over, hvis man mener, der er urigtige oplysninger i afgørelsen, som kommer fra lægekonsulenten. Med andre ord klager man til kommunen over selve afgørelsen og ikke direkte til lægekonsulenten (han/hun må ikke give en vurdering). Man kan så klage over afgørelsen, som er baseret på urigtige oplysninger fra lægekonsulenten. Lægekonsulenter må kun oversætte ord osv., som sagsbehandlere ikke lige helt forstår præcis.....

Efter min mening, mener jeg, at det ikke alle sagsbehandlere, som er bevidst med, at lægekonsulenter ikke må vurdere, men kun oversætte.........
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner klager over afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet, hvordan står vi KMH Spørgsmål ang fleksjob 7 29-03-2013 20:25
Fagforening klager over lægekonsulent Vej86 Politik og Samfund 4 23-02-2012 16:16
Hvordan klager jeg over Kommunen? carm Alt det andet 9 11-01-2012 11:55
Hvordan klager jeg over lægekonsulent udtalelse ? kathrin Lægekonsulenternes Rolle 15 08-09-2010 11:35
Hvordan får man ram på en lægekonsulent? Jens-Ole Lægekonsulenternes Rolle 21 02-11-2008 12:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension