K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2016, 12:54   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af beth57 Se meddelelser
hmm hvis man kan arbejde så mange timer pr uge har man så krav på fp særlig når jeg tænker på dem som er så dårlige i dag at de måske kun kan arbejde 1 time men ikke kan få fp ser desværre en del som har fået fp fordi de ikke kunne noget når de så har fået den tilkendt kan de lige pludselig jobbe frivillig op til 25 timer pr uge ved godt man ikke skal skære alle over en kam men et eller andet sted går det ud over nogle andre
Man skal passe på med ikke, at "male fanden på væggen" ved den slags spørgsmål.

Nej, hvis man virkelig kan arbejde så mange timer, så er man sandsynligvis ikke berettiget til førtidspension.

Men, det er ikke usædvanligt, at man overvurderer sig selv, og tror man kan mere end man reelt kan.
Når man har fået fp i nogle år, så er der mange der oplever, at få det bedre, sandsynligvis fordi man nu har mulighed for at tage de hensyn man har behov for, fordi kommunen ikke længere stiller krav i form af div. afprøvninger o.l.
Men betyder det, at man har fået en arbejdsevne tilbage?
Det mener jeg ikke, for i det øjeblik der igen stilles krav, så vælter skuden ofte igen.

For mit eget vedkommende har jeg de sidste år fået det lidt bedre, nogen vil måske mene, at jeg bør fortælle det til kommunen, men det gør jeg ikke.
Jeg kæmpede med det sociale system i 15 år. Altså 15 år med arb.prøvninger o.l., som hver eneste gang efterlod mig med forværrede smerter, til skade for både mine børn og mig.
I ca. 10 år havde jeg det så skidt, at jeg ikke engang kunne lave de kreative ting, der ellers altid har betydet så meget for mig, og har givet mig livskvalitet.

At jeg så har fået det bedre, og måske ville kunne klare ganske få timers arbejde om ugen får ikke mig til at kontakte kommunen.
Jeg er lige præcis så egoistisk, at jeg tænker, at med alle de afsavn jeg har lidt, så skal den smule overskud jeg har genfundet dælme ikke kommer andre end mig selv og mine allernærmeste til gavn.

Derudover skal vi også huske, at for nogle år siden kunne man tilkendes fp med en arbejdsevne på under 12 timer pr. uge.
De, som er tilkendt fp efter tidligere lovgivninger, skal vel ikke strafes blot fordi lovgivningen er ændret.

Derudover, så er jeg sikker på, at frivilligt arbejde foregår på helt andre betingelser, et andet tempo, end på det almindelige arbejdsmarked.

Der er mange i samfundet, der ser skævt til fp'ere, fordi vi ikke "går rundt med hovedet under armen", lad os ikke trække de tendenser med ind på K10.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension