K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2016, 20:23   #1
Frkjuul89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
Frkjuul89 er ny på vejen
Urealistisk i forhold til flex?

Jeg er ny her inde, men formoder jeg er havnet rette sted!

Jeg blev i 2014 opereret i knæet. En operation der aldrig skulle have været udført ifølge ankenævnet for Patienterstatningen.
Jeg har en bøjedefekt i knæet samt konstante smerter og uro. Jeg skal veksle mellem at gå, stå og sidde.
Oveni er jeg tvunget ud i kun at tage Kodein som smertestillende da jeg ikke kan tåle andet. Jeg bliver dårlig af det smertestillende.
Jeg har været i en praktik hvor jeg nåede 15.5 timer om ugen. Nu kalder en ny praktik.
Jeg har en alm lægeerklæring samt en ortopædisk lægeerklæring på jeg ikke kan varetage ordinær job.

Nu sidder jeg så på en af mine sorte dage og tænker om man har en chance for flex når mine skavanker "kun" er smerter som i min hverdag har en kæmpe betydning og ikke mindst at det tager meget afejl glæden når der er meget jeg ikke kan 😯

Fortæl endelig om erfaringer og om jeg blot skal kæmpe videre så modet bliver holdt oppe!
Frkjuul89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 21:20   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er sådan set ikke det du fejler som giver dig fleksjob....det er din arbejdsevne der gør det..

Når det er sagt ja så skal der selvfølgelig være en overensstemmelse imellem det du fejler og din arbejdsevne..

Så det er aldrig diagnoser som giver de forskellige ydelser...

Der er nemlig stor forskel på hvordan folk reagere på sygdomme....ja selv hvis det er samme sygdom..

Da ens arbejdsevne bliver fastlagt i de forskellige afprøvninger man er ude i...ja så kan det godt svare sig at få mødt op hver dag...også selvom man er syg...

Hvis man bare melder sig syg og ikke møder nok op...ja så vil kommunen bare forlange en ny afprøvning...da de ikke kan bruge en afprøvning hvor man ikke er mødt nok op i..

Yd det du kan imens du er der...men ikke mere end du kan...husk at din arbejdsevne bliver fastlagt ud fra det du viser...

Mange har det med at overpræstere for at vise at de altså godt vil arbejde...disse mennesker ja de kan få problemer bagefter hvis de ikke kan leve op til de samme præstationer...

Du bør føre dagbog hver dag over hvad du kan, ikke kan, smerter osv osv...også efter man er kommet hjem..

Mange glemmer hvordan de havde det for 14 dage siden...så det er fint hvis man lige kan hive sin dagbog frem og se efter..

Lav evt et smerteskema...en skala på 1 til 10....og så kan du sætte tal på de smerter du har undervejs i dagbogen...

Du kan finde nogle eksempler på smerteskemaer under nyttige links-> Skemaer til at printe ud....her på siden http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Print evt dette smerteskema ud http://www.k10.dk/media/skema/smerteskema.pdf og læg det sammen med dagbogen...så de forstår de smertetal du skriver i dagbogen..

Send evt dagbogen til din sagsbehandler hver fjortende dag..

Om hvorvidt du opfylder kravene til et fleksjob...ja det kan ingen herinde fortælle dig...

Kun at det er ens arbejdsevne der tæller i det regnestykke og ikke ens diagnose..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension