K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2009, 10:09   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, det jeg tænker annasen, er om det er et internt match hos sagsbehandleren og ikke noget som borgeren kan/skal vide eller SKAL det tydeligt fremgå i sagen(lovkrav) hvor man befinder sig ?

Kan også kun sige, vi har heller aldrig tænkt over det i hele sagens forløb.

PS: kan ikke lade være, sender en kærlig tanke til æ´vesterhav i disse dage, mon ikke den viser tænder (tanker fra en indfødt esbjergenser)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 10:15   #12
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Jo- der er vind i sejlene.
Flygtede du fra stormen buster he he.

det med match står flere steder i ressourceprofilen, som jeg heller ikke har styr på.
Har vel egentlig ikke gidet sætte mig ind i alle deres morsomheder. Jeg havde nok at gøre med at holde næsen oven vande.
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 10:18   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg ved det udelukkende, fordi det fremgik af min rp.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 10:32   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Hm, ja så spør jeg lige igen:

HVOR i jeres sag står der hvilken matchgruppe i tilhører??

Har ALDRIG hørt eller set dette i min mands sag,men det undrer mig ikke eftersom INTET var ok i hans sag
I min sag står det i agt indsigten jeg har fået... der er anført den dato sagsbehandleren ommatchede mig fra 4 til 5... jeg vil formode at det er normal skik at indføre det i sagen på denne måde?

Min sagsbehandler havde på et tidspunkt et stykke papir, hvor hun havde udskrevet alle match kategoriseringerne over mig, så det må betyde, at disse match er registreret i et system for sig selv et eller andet sted vil jeg tro
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 11:55   #15
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Buster
Jeg anede heller ikke der var noget med matchgrupper. Min sagsbehandler fortalte mig at jeg lå mellem 4 og 5 sidste år i forbindelse med jeg havde fået afslag på fleks.
Se evt link der forklarer lidt nærmere

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/01/23/124431.htm

http://www.bm.dk/sw19380.asp

mvh Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 13:08   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster det kan være hvis i har fået pension i start 05 at i ikke har hørt noget om match da det blev indført fik jeg brev om at jeg var blevet matchet i en 4 og da jeg er flekser skabte det en masse debat om hvorvidt vi flekser skal matches eller ej og ikke to var enige om det...

Jeg selv blev ved at tæppe bombe min kommune med div svar fra div steder og det endte med at jeg blev taget ud af match , men mange flekser er der stadig..

Men vil man vide meget mere og match og problematikken så prøv at læse de her link ...


http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...=flekser+match

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...=flekser+match

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...=flekser+match

De er fra da bølgerne gik højest men ikke mindre relevante eller interessante af den grund ...
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 20:35   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvom jeg har aktindsigt, så kan jeg ikke læse noget om mine match. Dog ved jeg, at de tiltider slår min match op på deres computer, så de enten kan se hvad de andre har matchet mig til, eller selv kan indskrive hvilken match de selv vurderer...
Så måske er det sådan et sideløbene program de bruger...

Men det vil da være fint om mine match kunne ryge med i resspurceprofilen - når ellers min sagsbehandler får taget sig sammen til at lave den....eller i det mindste bare at begynde på den!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 10:02   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
match 1-5 er kun relevant, i forhold til indplacering i LAB kap.2 stk 1-3.
Det betyder, at man vurderes til at kunne arbejde 37 timer, selvom dette IKKE er umiddelbart.
Læg mærke til den nye formulering omkring match "aktuel".

Hvis der er konstateret varige begrænsninger i arbejdsevnen, skal man således placeres et andet sted, feks som fleksjobber(kap 6?).

Mange af os, er fejlagtigt/ulovligt placeret under stk 1-3, idet det er der den høje refusion fra stat ligger.(65%) Bla " Ny Chance" krævede denne indplacering.

Har selv lige nu en sag igang på samme spørgsmål. Nævnet mener ikke at jeg med de konstateret begrænsinger kan stå under Kap 2 stk 3(match 4 el.5). Jeg skulle således langt tidligere enten have fortsat sygedagpenge, fleksjob, eller pension.
I skal nok høre nærmere.

Har I fået konstateret varige begrænsninger, og er under match kat. er i sandsynligvis forkert placeret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 10:13   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
match 1-5 er kun relevant, i forhold til indplacering i LAB kap.2 stk 1-3.
Det betyder, at man vurderes til at kunne arbejde 37 timer, selvom dette IKKE er umiddelbart.
Læg mærke til den nye formulering omkring match "aktuel".

Hvis der er konstateret varige begrænsninger i arbejdsevnen, skal man således placeres et andet sted, feks som fleksjobber(kap 6?).

Mange af os, er fejlagtigt/ulovligt placeret under stk 1-3, idet det er der den høje refusion fra stat ligger.(65%) Bla " Ny Chance" krævede denne indplacering.

Har selv lige nu en sag igang på samme spørgsmål. Nævnet mener ikke at jeg med de konstateret begrænsinger kan stå under Kap 2 stk 3(match 4 el.5). Jeg skulle således langt tidligere enten have fortsat sygedagpenge, fleksjob, eller pension.
I skal nok høre nærmere.

Har I fået konstateret varige begrænsninger, og er under match kat. er i sandsynligvis forkert placeret.

VH Popiae
Så vidt jeg er informeret, skal alle der er i kontanthjælps systemet stå til rådighed, og match 4 og 5 er der man placerer dem med andre årsager end blot ledighed som årsag til ledigheden.

Fleksjobbere skal ikke stå i nogen match, fordi de reelt ikke er ledige.

Det er en allerh....... fejl efter min mening, at 4 og 5'ere nu skal stå til rådighed. Det er uforsvarligt og meget uhensigtsmæssigt.

Jeg ved dog, at d. 12 Januar i år, skulle være sidste frist for at Hjort skulle komme med en ny ordning af hvem og hvordan man som ledig skal stå til rådighed pga. den stigende ledighed. Jeg ved dog ikke hvad udfaldet er blevet, eller om det lader vente på sig, men det kunne være MEGET dejligt, at finde ud af hvad reglerne siger når de er blevet lavet færdig, og om Match 4 og 5 igen er blevet fredet for aktivering efter 9/6 måneder. Jeg holder i hvert fald øje med www.bm.dk
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 16:21   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Razmo....

Du kan også holde øje her, hvor det hele administreres.


http://www.adir.dk/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Matchgruppe 2/3 Dame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 20-06-2013 04:54
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Matchgruppe 3 kontanthjælp Thomas1981 Alt det andet 10 20-02-2012 22:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Matchgruppe 4 skal plukke tomater zuza Det er da strengt ! 0 11-05-2007 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension