K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2013, 18:28   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sygemeldt på ledighedsydelse - ret til ferie

Jeg har ikke forstand på reglerne omkring ledighedsydelse, men en bekendt fortæller mig nu, at hun har fået nej til at holde ferie, fordi hun er sygemeldt på ledighedsydelse....

Er det korrekt information, eller er det tågesnak fra sagsbehandleren???

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 18:34   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har ikke forstand på reglerne omkring ledighedsydelse, men en bekendt fortæller mig nu, at hun har fået nej til at holde ferie, fordi hun er sygemeldt på ledighedsydelse....

Er det korrekt information, eller er det tågesnak fra sagsbehandleren???

Næ det er ikke tågesnak..

Ferieloven er ganske klar og gælder for alle.

Altså: Ingen ferie under sygemelding
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 18:43   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke længere varetage et fleksjob og har ikke kunne det siden 1/3 2012. Men har alligevel holdt ferie (modtager ledighedsydelse) aug 2012 og var i udlandet. Dette efter skriftlig aftale med sagsbehandler på jobcenteret. Jeg fik lov, fordi ferie ikke vill forsinke evt. Bedring, behandling eller jobcenterets sagsbehandling.

Så måske er det op til sagsbehandleren og hvad der sker i ens sag
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 18:44   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Takker Mik16, kom bare i tvivl efter at have læst i en lignende tråd herinde, at det kunne man sagtens.

Måske er det individuelt hvad der accepteres?

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 19:07   #5
kkkk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 31
Styrke: 15
kkkk er ny på vejen
Må man slet ikke tage hjemmefra?

Jeg er helt med på at man ikke må tage til udlandet, mens man er sygemeldt. Men har man pligt til at være hjemme hele tiden? eller er det ok at tage nogle dage på besøg eller i sommerhus i Danmark??
kkkk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 19:25   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Takker Mik16, kom bare i tvivl efter at have læst i en lignende tråd herinde, at det kunne man sagtens.

Måske er det individuelt hvad der accepteres?

Det er naturligvis "loven" jeg nævner.. Er jo selv et menneske som ALTID overholder denne

Men det er korrekt at der kan gøres undtagelser.. Men der skal altid spørges først, og her har din bekendte jo fået et nej.. Surt
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 19:37   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Næ det er ikke tågesnak..

Ferieloven er ganske klar og gælder for alle.

Altså: Ingen ferie under sygemelding
Jo det er !

Når man modtager ledighedsydelse og er sygemeldt er man omfattet af regler om ledighedsydelse.

Når man modtager ledighedsydelse har man ret til et vist antal feriedage med ledighedsydelse/selvbetalt, også selvom man er syg.

Det du snakker om er sygemeldte på sygedagpenge.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kkkk Se meddelelser
Jeg er helt med på at man ikke må tage til udlandet, mens man er sygemeldt. Men har man pligt til at være hjemme hele tiden? eller er det ok at tage nogle dage på besøg eller i sommerhus i Danmark??
Hvis du har ferie i den periode du modtager ledighedsydelse, er det dig der bestemmer hvor i VERDEN du opholder dig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 20:37   #8
kkkk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 31
Styrke: 15
kkkk er ny på vejen
" Nøgne tær skrev:
"Hvis du har ferie i den periode du modtager ledighedsydelse, er det dig der bestemmer hvor i VERDEN du opholder dig."

Jeg tænke på reglerne som sygemeldt. Jeg ved godt at jeg skal tjekke min post og telefon, og være klar til at gå til behandling og møde med kommunen osv. Men må jeg tage hjemmefra mens jeg er sygemeldt? Hvis det ikke forlænger sygemeldingen. Jeg er desværre stadig syg, så det er ikke meget det overhovedet er realistisk at foretage mig.
kkkk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 21:21   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ok, det lyder da suspekt hvis loven/reglerne på den måde kan gradbøjes, alt efter humør - nogen kan holde ferie, andre kan ikke???.hmmmmm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 22:02   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kkkk Se meddelelser
" Nøgne tær skrev:
"Hvis du har ferie i den periode du modtager ledighedsydelse, er det dig der bestemmer hvor i VERDEN du opholder dig."

Jeg tænke på reglerne som sygemeldt. Jeg ved godt at jeg skal tjekke min post og telefon, og være klar til at gå til behandling og møde med kommunen osv. Men må jeg tage hjemmefra mens jeg er sygemeldt? Hvis det ikke forlænger sygemeldingen. Jeg er desværre stadig syg, så det er ikke meget det overhovedet er realistisk at foretage mig.
Det jeg svarer på er om man må holde ferie som sygemeldt fleksjobber på ledighedsydelse.

Det du taler om er hvor du må opholde dig som sygemeldt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ok, det lyder da suspekt hvis loven/reglerne på den måde kan gradbøjes, alt efter humør - nogen kan holde ferie, andre kan ikke???.hmmmmm.
Hvad er det der kan gradbøjes ?

Enten er man på ledighedsydelse eller ikke.

Uanset hvad... får man ledighedsydelse er man berettiget til ferie.
Man får ledighedsydelse hvis det er det der står på ens udbetaling... står der sygedagpenge er det sygedagpenge man får, og så er man syg.

Man mister ikke ledighedsydelse selvom man er sygemeldt ledig fleksjobber.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferie mens sygemeldt!? Betty Jeg har fået job. 12 18-06-2013 19:58
Ferie som sygemeldt Kiarra Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 31-07-2012 10:39
"ferie" under ledighedsydelse, sygemeldt energizer Spørgsmål ang fleksjob 5 07-01-2010 00:08
Ferie - når man er sygemeldt Bigmum Dit og Dat 7 06-05-2009 13:51
sygemeldt og ferie? aladdin Alt det andet 4 06-02-2008 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension