K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2008, 13:13   #11
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Majeli....det er i det mindste positivt at kommunen omsider vil indhente en erklæring fra din egen læge, der er forskel på hvilke attester kommunen kan bede lægen om, og ved en almindelig lægeerklæring eller en stattusattest er det ikke nødvendigt at du personligt møder op hos din læge....forlanger kommunen en af de attester, hvor man personligt skal møde, f.eks en generel helbredsattest (LÆ 142), så skal kommunen sende et brev om det til dig, for du skal selv bestille en tid.

Så det vil være en god idè under alle omstændigheder at få en samtale med din læge, sådan at lægen får sat et personligt ansigt på dig, så du ikke "bare" er et nr. og udskrivningsbreve fra sygehuset....der kommer hele tiden nye smertestillende midler og nye forskningsresultater om f.eks reestless legs....i dag kan det afhjælpes temmelig meget, med samme medicin som ved Parkinssons syge, så hvis ikke du får medicin for det nu, så er det absolut værd at tale med din læge om. Din læge er og skal være der for dig, så vær ikke nervøs for at være til ulejlighed...lægen kan jo ikke vide hvor dårligt du sådan går og har det til daglig, hvis aldrig du er der så har han kun udskrivningsbreve at støtte sig til.

Godt at du har en bisidder til at hjælpe dig, nu må din læge på banen så der kan komme fut i din kommune....ender det med at du skal have Parkinsons medicin for dine reestleegs leegs, så er det så dyrt at der bliver tale om kronikertilskud eller hjælp efter § 100....også det kan din læge rådgive om, der er også en patientforening for folk der lider af resstlegs leegs, der kan du også få støtte og vejledning.

Bare på med vanten, så godt det lader sig gøre...blæs på om de skal i kælderen efter din sag, du er syg og har ret til hjælp, og ret til at blive vejledt ordentligt...de sidder der, eller burde sidde der for det samme.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 13:14   #12
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Smile hej majeli og velkommen

sikke en historie jeg er også syg på kontanthjælp, så lige du har en bissider med til møderne, er det en der er inde i § osv. da det er vigtigt, jeg har selv LO til at hjælpe mig
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 14:44   #13
majeli
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Alder: 51
Indlæg: 7
Styrke: 0
majeli er ny på vejen
hei ingrid . jeg for parkinson medicin lige nu . sifrol hedder de . jeg er gået op på 2 tabeletter dagligt .
det er en helbredelses attest kommunen nu vil have fat i så de har et helheds indblik kun et sted fra så de ikke skal hente oplysninger fra 35 forskellige steder . men regner med at jeg høre mere om det . en bisidder var jeg nød til at have med . for når man er på morfin præparater det meste af tiden husker man ikke alt hvad der bliver sagt.. tror detsværre nok for mange gange jeg bare har nikket og hørt med det ene øre . men det bliver der så lavet om på nu ..
men tusinde tak for dine råd.. lider du selv af rls ??

Peacock.. min bisidder er lige nu min søster og hun er ikke inde i systemet . da jeg sidste gang skulle til samtale var jeg på 11 morfin piller bare for at kunne komme ud af min seng . og det var ikke meget jeg kunne huske derfra . kunne bare huske samtalen ente med at jeg spildte min sagsbehandlers tid . da jeg ikke ville opleve dette endnu engang havde jeg så hende med . men samtidig havde jeg så fået en ny sagsbehandler og hun var helt uforstående .. overvejer at få en der er mere videne med næste gang jeg skal til møde men tiden må vise nu hvor meget de ønsker at hjælpe mig .. tager ihvertfald aldrig afsted alene mere .. BASTA .. kram tilbage .. ss
majeli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:06   #14
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Årh, jeg kender alt til uro i ben og arme, og den manglend nattesøvn, om smadrer en helt. Har lidt af det siden, jeg var ca. 15

Det er arveligt, siger de kloge, og det skal nok passe, min far led af det og min ældste søn har det, men det hjælper jo ikke dig.

Sifrol hjalp ikke her i huset, en undelig træthed, værre end normalt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:17   #15
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej majeli....jeg lider af en meget mild restlees leegs, så mild at jeg kun af og til er plaget. Men min søster har det i svær grad, og får netop medicin for det....som hjælper hende så godt at hun ligefrem taler om tiden før og efter medicin, så derfor ved jeg lidt om det.

Jeg syntes det er godt at du har fundet K10, her spilder du ingens tid....og er velkommen til at stille spørgsmål....k10 er et hav af erfaringer om systemet, så fra nu af er det dig og din bisidder der forhåbentligt har fat i den ende der hedder....så er den sagsbehandler færdig med at spilde DIN tid.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:57   #16
majeli
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Alder: 51
Indlæg: 7
Styrke: 0
majeli er ny på vejen
Maj-Britt hejsa . bliver også selv meget træt af min medicin .. men nu for jeg så mange forskellige former så de er alle sammen medvirkende til at gøre mig træt . sifrol virker på mig men er dog lige gået fra en tabellet dagligt til to .. ss . føler med dig ss

Ingrid er glad for jeg fik dette link af en veninde . kan se mange andre også lider både med sygdomme og med systemet .. og er virkelig glad for alle de gode råd .. ss
majeli er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor står jeg drivhus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-02-2013 15:36
Hvor står jeg nu :)? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 18-01-2012 01:45
ved ikke hvor jeg står jsm77 Alt det andet 23 24-11-2011 10:32
hælp, hvor står jeg??? sunshine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 29-10-2009 09:26
Hvor står jeg henne nu?? lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 02-06-2008 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension