K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2008, 21:01   #1
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
På sygedagpenge - hvem styrer behandlingen?

Min sagsbehandler fra sygedagpenge kontoret ringede. Hun sagde at jeg ikke kunne få sygedagpenge, hvis jeg ikke modtager behandling. Jeg prøvede at forklare hende at det ikke er med min gode vilje, at jeg ikke er under behandling. Men der er ventetid på den behandling min læge har henvist til. Jeg har hulkende rykket….så sagde hun at jeg også selv måtte tage et ansvar for at blive rask og ikke bare gøre hvad lægen siger….

Jeg synes det er hårdt at vente - og jeg synes det er ekstra hårdt at kommunen giver mig ansvaret for at jeg ikke er under behandling – når problemet er at der er ventetid i behandlingssystemet. Hvem er det som styrer behandlingen når jeg er på sygedagpenge? Kan sagsbehandlere ordinere behandling? Jeg havde forstået det sådan, at jeg har pligt til at følge den behandling min læge ordinerer – og at kommunen kan stoppe sygedagpengene hvis jeg modsætter mig behandling. Men kan sagsbehandlere også kræve en bestemt behandling, hvis de synes at ventetiden til den behandling lægen foreslår er for lang?
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 21:27   #2
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Ej det er squ for groft, det kan de da ikke, jeg ville ringe hende op og bede hende om de udtagelser som hun er kommet med på skrift og så klage over det. Hvad havde hun lige tænkt sig at du skulle gøre....
Foruden ville jeg straks ringe til lægen og forklare ham/hende problemet, måske kan han skrive et brev/mail til hende. Han er læge og han har bedst forstand på behandling, det skal hun ikke blande sig i.
jeg bliver vildt hidsig når jeg hører sådanne historier.
Det skal du ikke finde dig i, Ida.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 22:13   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nej, altså, Ida.

Sagsbehandlere er IKKE læger og kan IKKE "ordinere" behandling.

Og med ansvar... jamen, det tager du jo også, når du har rykket for at komme hurtigere i behandling. Du kan jo ikke trylle, vel?

Jeg ved ikke, om du måske kan have glæde af at læse om, hvordan en sagsbehandler skal følge op på din sag, men så ved du, hvad de skal følge.

Jeg synes også, du skal bede om noget skriftligt. Du skal ikke "lytte" til, hvad hun siger pr. telefon. Du skal have love og paragraffer på ALT.

Men prøv at læse her, hvor du kan taste din sygdom ind osv.:

http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 23:00   #4
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
Hej Ida

Nu skriver du ikke hvilken behandling det handler om, men hvis din sagsbehandler er så vild med at få dig i behandling, så synes jeg du skal be hende om at fremskynde behandlingen....
Så kan hun selv se at det ikke er dig, der er noget galt med...

jeg er selv blevet rykket frem i rækkerne til behandling, da min sagsbehandler ringede til lægen, så det er ikke umuligt..

håber du får styr på det

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 00:02   #5
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
ej hvor er det langt ude og jeg ville helt sikkert også som kitter skriver bede din sagsbehandler om selv prøver at fremskynde din behandling.......helt ærligt hvad er det her snart for noget, man kan jo ikke hekse og trylle og slet ikke når man virkelig er syg!!

jeg tror faktisk at jeg ville have klaget over hende og hendes behandling af din sag!!
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal der klages til? Sygedagpenge Bodrum Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 14-06-2013 08:38
Erhvervsledere styrer kommunerne! buster Politik og Samfund 3 05-12-2009 20:43
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38
Udbetaling af timer(sygedagpenge) hvem kender reglerne mysmys Alt det andet 30 20-05-2009 09:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension