K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2008, 20:46   #11
LinaK
På vej til at lære K10
 
LinaKs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
LinaK er ny på vejen
Jeg får ganske almindelig kontanthjælp, så jeg tror altså ikke at de par hundrede kroner vil gøre den store forskel.
LinaK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 15:08   #12
LinaK
På vej til at lære K10
 
LinaKs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
LinaK er ny på vejen
Jeg ringede til SR Bistand og spurgte der. De mente godt at det kunne lade sig gøre at bruge vikariatet som den reelle arbejdsprøvning, men at jeg skulle kontakte sagsbehandleren først. Ja, det er osse bare nemt... de telefoner bliver nemlig ikke taget....

Nu må jeg se, for jeg siger under ingen omstændigheder ja, før jeg får svar på et par spørgsmål. Et eller andet sted er jeg osse på tudestadiet... jeg har været i aktivering i 2 x 6 mdr uden pause... og uden ferie. Jeg føler mig brugt og træt, og kan godt mærke at min krop ikke ret godt kan lide mig efterhånden.
LinaK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 15:32   #13
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
du har da ret til ferie også selv om du er på kontanthjælp, har du ikke spurt din sagsbehandler om ferie ?
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 15:44   #14
LinaK
På vej til at lære K10
 
LinaKs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
LinaK er ny på vejen
Så vidt jeg ved, så har man kun ret til ferie på kontanthjælp hvis man selv betaler... og det har jeg ærligt talt ikke råd til
LinaK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 15:50   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Linak


Du kan også prøve at tjekke denne side her. De ved en masse om kontanthjælp og ferie mv.

www.ladk.dk

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 15:59   #16
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg er selv på kontanthjælp
har været det siden 2002 og jo du har ret til ferie og du skal ikke selv betale det du får bare kontanthjælpen som du plejer, kan ikke forstå din sagsbehandler ikke har spurt dig om du ikke vil have ferie

men loven er sådanne her for kontanthjælp :

Vedrørende ferie
Der er ingen regler i loven om, at du som modtager af løbende kontanthjælp har ret til at holde ferie, men der er dog regler om aktiveringsfri perioder (1 måned om året). Kommunen kan godt tillade, at du har ophold andet sted end på din bopæl, men det er afgørende, at kommunen er orienteret om, hvor du opholder dig, hvordan du kan træffes, samt hvor længe fraværet vil vare. Undlader du at give kommunen meddelelse herom, kan hjælpen eventuelt kræves tilbagebetalt. Hvis du modtager kontanthjælp, og du har optjent ret til ferie i forbindelse med tidligere arbejde eller under jobtræning, kan du holde ferie i overensstemmelse med reglerne i ferieloven.

http://home20.inet.tele.dk/erikjappe.../kon-grund.htm
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 16:06   #17
LinaK
På vej til at lære K10
 
LinaKs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
LinaK er ny på vejen
Jeg er så dårlig til at fatte den slags på skrift... og min 'oversætter' er ikke hjemme endnu.

Men det vil sige, at jeg i princippet kan sige til kommunen at jeg holder 'fri' fra jeg stopper på hovedpinecenteret (i næste uge) og så en måned frem... og at jeg bare går hjemme?
Det kunne jeg dælme godt bruge! Jeg har 7 mio hængepartier herhjemme og et energiniveau på minus 8... .kan ikke engang huske hvornår jeg sidst har haft energi til at gå en lang tur med hunden.
LinaK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 16:14   #18
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hehe LinaK

du skal nok ikke lige sige det sådanne
du spørg da bare hende/ham om ikke du må holde ferie da du ikke har holdt noget i et år

og så hvis de siger ja, så spørg om hvor længe du må holde
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 16:34   #19
LinaK
På vej til at lære K10
 
LinaKs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
LinaK er ny på vejen
Det vil jeg ihvertfald prøve.... når det lykkes at få kontakt med dem.

Er jo ikke fordi at jeg ikke kan lide at være på stedet, men man bliver altså noget udbrændt når man ikke har haft en dyt fri et helt år.
LinaK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 16:37   #20
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Det er da heller ikke rimligt ikke at have haft noget som helst ferie(eller fri) i over et år.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan står vi nu? (KH reformen) Funkytown Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-04-2013 16:58
Kommuner klager over afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet, hvordan står vi KMH Spørgsmål ang fleksjob 7 29-03-2013 20:25
Sygt barn med angst, hvordan står jeg nu Mickey Alt det andet 10 24-02-2011 12:07
Så står man der igen ..... Hyanna Alt det andet 40 04-04-2010 09:53
Hvordan står det til i Helsingør Kommune? cmbn Dit og Dat 1 16-09-2009 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension