K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2008, 15:06   #11
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Ang. MBT-sko.
Man skal tænke sig godt om inden man køber sådanne sko. Der er desværre ikke lavet langttids undersøgelser på om skoen nu også er godt i det lange løb.
De første håndbold spille som havde ryg problemer som startede med at bruge dem, er faktisk tilbage nu hvor de har fået større problemer end da de startede med at bruge skoen.

Jeg ville godt nok personligt holde mig langt væk fra disse sko. Jeg har selv rygproblemer. Skoen gør faktisk bare det at den flytter problemet. I stedet for at opbygge musklerne omkring der hvor man har problemet/svagheden i ryggen, ja så flytter den muskel arbejdet ved gang til nogle andre muskelgrupper og bygger den op, men gør Musklerne omkring ryggen svager da de så ikke bliver brugt mere. Forestil jer så hvad der sker den dag man ikke bruger skoen længer eller den dag man skal til fest og tager et par fest sko på, hvordan har ryggen det så ? Ja jeg spørg bare !!!
Der er ud over er det rigtigt vigtigt at man lære at gå rigtigt i disse sko, for ellers gør de også mere skade end gavn. Jeg mener disse sko burde max bruges af folk som har små problemer med deres ryg og absolut kun i sammenarbejde med en fysio.
Erik Veje Rasmussen som har fået skoen til Danmark har heller ikke ønsket at deltage i en dialog om disse ting. Dette ved jeg da jeg har en bekendt som er fys. og som sammen med en akupunktør indbød MBT-Danmark til en sådan dialog.

Så kære venner jeg ville tænke mig godt om inden jeg brugte 1500 kr. på sådanne sko.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 18:30   #12
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Curls skrev:

Man kan søge om ortopædiske sko som hjælpemiddel §112 hos kommunen.

Desuden kan man søge om tilretning af egne sko, dvs. f.eks. forhøjelse på mindst 2 cm.

Man kan også søge om fodindlæg. En bandagist laver så fodindlæg som passer til dine fødder.

Ovenstående ansøgninger til kommunen indhenter de lægelige udsagn og ser, om du er berettiget til at få det.

Alt dette kan søges efter hjælpemidler iht. serviceloven §112.



Ja, det er rigtigt. Men det er som regel meget svært at få bevilget. Og det skal som udgangspunkt være fordi dine fødder er i meget dårlig forfatning. Har nemlig selv prøvet at søge tilskud til indlæg, men fik det ikke. Lægen (ortopædkirurg) sagde at det virkelig skulle være slemt før kommunerne giver tilskud. Tror det har noget at gøre med at man så ikke behøver at søge igen ved f.eks. fornyelse af indlæg (de holder jo ikke for evigt), men at man har ret til nye indlæg, hvis de først er bevilget (det er i hvert fald hvad fodterapeuten fortalte mig).
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 20:53   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg havde også tænkt på at købe MBT-sko, men er da ovenud lykkelig for at have læst denne tråd.

For dem skal jeg da helt sikkert IKKE investere i... hold da op.

At man netop IKKE får brugt musklerne, der skal styrke de svage steder, virker logisk.

Men også... hvad sker der, hvis man tager andre sko på... tja...

Så nu vil jeg da glemme alt om MBT i fremtiden.

Tak for det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 00:19   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg fik dem også anbefalet - fik så en støvle og efter tilvænning virkede de også ret godt, men pludselig knækkede filmen, min ryg blev endnu mere dårlig end den var som udgangspunkt. Jeg fik hekseskud og gik fuldstændig vinkelbøjet og Fyssen på Hans Knudsens plads sagde at de sko burde forbydes - hun havde set mange tilfælde hvor skoen havde forværret tilstanden, og iøvrigt sagde hun at det ikke var sundt at gå med pres under svangen! Der sker nemlig et tryk som AnetteH også er inde på, som bevirker at man kan smadre ryggen blot ved at gå på bare tæer efterfølgende (eller i andre sko!).
Men man kan næsten også se det på sålen, den er halv måne formet, og det er de naturlige fødder jo ikke - tværtimod omvendt!
Men jooo, de er da lidt sjove at gå i og bliver da også kaldt Tivoli-skoene, men burde sådan set også kun lejes ud for en sjov gåturs skyld!

Så nej, de kan ikke anbefales, de er nærmest livsfarlige.

Det tog mig næsten 1 år at få genoprettet ryggen og udbedret skaderne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 14:10   #15
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej

en lille paragrafnøgle

http://www.handicapportalen.dk/filea...rviceloven.pdf

Jeg kunne også godt tænke mig MBT sko da jeg har ladet mig fortælle at de skulle være eminente til at opbygge kroppens muskelkorset med og derved eliminere mange unødige rygsmerter, det har min fys fortalt. Man skal vist på "kursus" i at bruge dem mht genoptræning. Ja jeg har altså kun hørt positiv omtale, men måske er der tilfælde hvor de absolut er uegnede.
Fussen
Hilsen
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension