K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2008, 10:45   #1
vibse666
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
vibse666 er ny på vejen
Hjælp Lægekonsulent

Hej
Kom ud for en ulykke i 2005, har efterfølgende været igennem 5 knæoperationer og et langt genoptræningsforløb, er blevet afsluttet af hospitalerne.
Den ene speciallæge i ortopædkirurgi skriver at der vil være et erhvervsevnetab. idet jeg ikke har optaget mit arbejde igen og vil have svært ved at arbejde på fuldtid.
Den anden speciallæge skriver at optimalt for mig vil være en flexordning hvor jeg skal have lov til at sige fra når smerterne bliver for svære.

Lægekonsulenten fra kommunen som er hudlæge skriver:
JEG TILRÅDER ET JOB MED SKÅNEBEHOV.
JEG SKØNNER IKKE AT PT. HAR NEDSAT ARBEJSEVNE I ETHVERT ERHVERV.
Hun mener at jeg sagtens kan arbejde på fuld tid.
Må hun tilkende give selvstændige synspunkter i sit lægeskøn og samtidig underkende speciallægernes attester og vurdering ???

Håber der er nogen som kan gi mig et svar
M.V.H.
Vibse
vibse666 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 11:15   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej vibse.

Lægekonsulenter skal fungere som tolke. De må også gerne anbefale flere lægelige oplysninger. Men de skal OVERSÆTTE eksisterne lægepapir, fys.beskrivelser.

Men som ses under andre tråde om lægekonsulenter, er der mange problemer med disse lægekonsulenter.
Men som sagt skal du fastholde og påpege at lægekonsulenten ikke oversætter, og selv sætter diagnoser på dig, selv om hun IKKE har set dig. dertil at hun tilsidesætter dine egne lægeres skøn, beskrivelser.
dette faktum skal du klage over.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 12:58   #3
vibse666
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
vibse666 er ny på vejen
Hej pia
Tusind tak for dit svar
mvh
Vibse
vibse666 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 13:15   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
næ den går ikke...de må lægekonsulenten ikke afgøre...så klag lige over det...de må kun oversætte diagnoser så sagsbehandleren kan forstå dem.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 16:06   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er også forvirret over lægekonsulentens rolle - min læge har lige fremsendt en lægeattest som siger at en arbejdsprøvning vil forværre min tilstand med efterfølgende depression, og at han er bange for at min psykiske tilstand forværres kraftigt hvis de alligevel presser mig til en arbejdsprøvning.

Nu skal jeg så have lavet en speciallægeerklæring (når min psykiater engang får tid) og hvis denne også påpeger at der er noget lægeligt der indikerer at en arbejdsprøvning vil forværre min tilstand, siger min sagsbehandler at lægekonsulenten skal sige det samme (for at undgå arbejdsprøvningen), og at det hele afhænger af lægekonsulenten, samt at mine egne læger/speciallæger kun er små brikker i et større spil....

Så jeg er da forvirret på et højere plan! Seriøst forvirret!!

Så det må jo være sådan Vibse666 også har det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 16:14   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Helenekr...

Det er din sagsbehandlers afgørelse - helt igennem.

Din sagsbehandler bestemmer, OM det er nødvendigt at inddrage lægekonsulenten.

Din sagsbehandler kan bestemme, OM alle papirer skal inddrages.

Din sagsbehandler bestemmer ALT - ikke lægekonsulenten.

Nogle kommuner har slet INGEN lægekonsulent.

Så den må hun længere ud på landet med.

(Men Helenekr... vi skal lige passe på, at vi IKKE "overtager" vibse666's tråd.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 21:52   #7
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Ja de lægekonsulenter er meget mærkelige( min læge på hvidovre sagde at de ofte er ortopædkiruger som ikke har forstand på andet end et brækket ben)han må have haft en dårlig dag.
Lægekonsulenten har indtil videre skrevet 2 gange i min sag og han har skrevet en meget lille del om min aktuelle sygedom, men har gået meget op i mit hjerte, vi har hjerte-kar-sygedomme i familien og han skrev at jeg endelig måtte gå til lægen og få undersøg dette..... men jeg har hvert år, i mange år, fået taget blodprøver og kom i behandling for over et ½år siden. og jeg har aldrig haft en sygedag på det..
Så det kan godt være at de skal fungere som oversættere, men de konkludere ofte, men det må man vel kunne klage over?
Knus
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulent Dancer Alt det andet 7 06-02-2013 13:58
Ny lægekonsulent gøjneren Alt det andet 8 28-03-2012 17:26
Hjælp! sygedagpengestop og lægekonsulent lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 17-11-2011 12:08
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31
hjælp vedr udtaelse fra lægekonsulent Mai-Britt Dit og Dat 17 16-05-2008 14:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension