K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2013, 10:51   #1
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
pension indbetaling i flexjob

Hejsa.

Er forhåbentligt tæt på ansættelse. Skal forhandle løn fredag og jobcenteret kommer ud til underskrivelse af ansættelses aftale i næste uge.

Mit spørgsmål handler om pension. Er blevet vejlidt af fagforening at det normale i mit erhverv er 12%, hvor arbejdskiver betaler 2/3 og jeg 1/3.

Min nuværende pensions selskab, som jeg gerne vil beholde og som gerne vil beholde mig, nævnte at der var noget med at kommunen skal betale for de sidste timer med samme sats? altså når jeg kun arbejder og får pensions % for 4 timer pr uge, skal kommunen give for de sidste 33 timer. Men ham jeg talte med havde ikke lige en lovtekst, men jeg kunne bare spørge jobcenteret i min kommune.
Men vil jo gerne være forberedt, så er der nogle der ved noget om dette?

Jeg ved godt det med de 500 der trækkes af min fleks løn tilskud til atp, men det er jo ikke det det handler om...
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 12:33   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har læst, at Mette Frederiksen udtaler, at der i tilskuddet er indregnet 10 procent til pension, men at det er op til den enkelte om de vil/kan få råd til at indbetale det til en pensionsopsparing. Men spørg kommunen, måske er der ændringer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 18:50   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
Hejsa.

Er forhåbentligt tæt på ansættelse. Skal forhandle løn fredag og jobcenteret kommer ud til underskrivelse af ansættelses aftale i næste uge.

Mit spørgsmål handler om pension. Er blevet vejlidt af fagforening at det normale i mit erhverv er 12%, hvor arbejdskiver betaler 2/3 og jeg 1/3.

Min nuværende pensions selskab, som jeg gerne vil beholde og som gerne vil beholde mig, nævnte at der var noget med at kommunen skal betale for de sidste timer med samme sats? altså når jeg kun arbejder og får pensions % for 4 timer pr uge, skal kommunen give for de sidste 33 timer. Men ham jeg talte med havde ikke lige en lovtekst, men jeg kunne bare spørge jobcenteret i min kommune.
Men vil jo gerne være forberedt, så er der nogle der ved noget om dette?

Jeg ved godt det med de 500 der trækkes af min fleks løn tilskud til atp, men det er jo ikke det det handler om...
Dit indlæg omhandler 2 forskellige ting.. Pension og ATP´en..

Af din lønindtægt skal arbejdsgiveren i dit tilfælde betale din løn + 8 % i pension oveni timelønnen.. Dine egne 4 % bliver trukket af din løn inden skatten.. Både de 8% og dine egne 4% bliver så indbetalt på din egen pensionskonto..

Af dit flekslønstilskud trækker kommunen 5 % ATP ( dog max 500 Kr/md ) De penge indbetaler de så til DIN ATP konto. Den har intet med din pensionskonto at gøre..

Men nu kommer det spændende ;-) Når man arbejder UNDER 9 timer om ugen, så SKAL kommunen ( Staten) indbetale 270,- kr OVENI dine max. 500 kr til din atpkonto. De 270 kr/md er penge der "foræres" dig til din atpkonto, for at opveje at din pensionsindbetaling er meget lav, p.g.a. de få løntimer.

Arbejder man over 9 timer om ugen, skal man også have et gratis tilskud til sin ATP..

Men se dette link, som tydeligt viser hvordan kommunen skal yde tilskuddet.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indbetaling til ratepension? Kathrine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-06-2013 10:01
Flexjob-pension Jens Jensen Spørgsmål ang fleksjob 2 19-07-2011 18:05
Indbetaling til alderspension fruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 16-11-2010 14:18
Efterløn og flexydelse indbetaling beha Alt det andet 1 29-11-2009 13:34
manglende indbetaling til pension dadi1145 Spørgsmål ang fleksjob 3 17-05-2009 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension