K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2009, 05:16   #1
aha
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 26
Styrke: 15
aha er ny på vejen
Exclamation Hvad med salg af ejendom?

Hej
Jeg bliver sansynligvis indstillet til førtidspension, og har nu set at pensionister kan blive trukket i pension ved salg af fast ejendom??
Men jeg kan ikke se hvor meget det drejer sig om.
Det er en ikke helt almindelig ejendom jeg har:
På en grund ligger der to sommerhuse, der er 60 år gamle. Det ene sommerhus er vi 7 børnebørn, der har arvet, så jeg ejer altså ca. 7 % af hele ejendommen.
For at blive færre om at eje dette sommerhus har jeg i tankerne om sælge min andel.
For mit vedkommende vil det betyde en indtægt på ca. 150.000,- . Vil jeg blive trukket i førtidspension pga. denne ejendomshandel????

mvh Ah
aha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 17:00   #2
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hvis jeg forstår dig rigtigt, har du arvet 1/7 af et sommerhus (det er ikke 7% men ca. 14%).

En pension påvirkes kun af indtægter. En arv betragtes ikke som en indtægt, men som en formue. Så jeg vil umiddelbart sige at salget af den ikke vil blive modregnet i pensionen.

Jeg er dog ikke helt sikkert, men prøv at spørg her: http://www.sr-bistand.dk/netbrevkassen.asp
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 18:18   #3
aha
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 26
Styrke: 15
aha er ny på vejen
Tak for svaret. Du har nok misforstået min forespørgsel. Jeg ejer 1/7 af det ene sommerhus. Der er to.
aha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 19:28   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Arv....

....trækkes ikke fra i pensionen. Og hvis det er for nyligt du har arvet din 1/7 af det ene sommerhus og en af de andre køber dig ud så må de penge betragtes som din arv.

Hvis det til gengæld er længere siden (flere år), så er der måske en risiko for at det ikke længere betragtes som arv, men som formue. Især hvis værdien er øget siden du modtog din arv. Hvis din 1/7 f.eks havde en værdi af 100.000 da du modtog arven men nu har en værdi af 150.000.
Jeg tror dog ikke at det som sådan betragtes som formue, der kan få indflydelse på din pension, med mindre du sætter det i obligationer, så ville man regne renteindtægten med til din indkomst.

Hvor jeg ved at salg af ejendom kan betyde noget er, hvis man har fået boligstøtte i en bolig man selv ejer, så skal boligstøtten betales tilbage når ejendommen sælges, men det kan der jo ikke være tale om i et sommerhus.

Men meget vil nok bero på hvad du gør med pengene når du modtager dem, hvorvidt de bliver investeret i køb af lejlighed eller hvad det nu kan være.
Men systemet er jo ikke ligefrem logisk, så det er nok en god ide at gøre som hr.luko skriver, at spørge ved SR-bistand.



Ragdoll

GENSIDIG FORSØRGELSESPLIGT - NEJ TAK (underskriftsindsamling)
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Salg af fast ejendom ???? aha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 30-08-2010 22:56
ledighedsydelse og ejendom... sannesus Spørgsmål ang fleksjob 7 13-11-2008 14:04
Særegen kendelse fra Ankestyrelsen: Kassekredit med pant i ejendom = likvid formue FlemmingLeer Nyt om loven 0 28-07-2008 21:06
førtidspension og fast ejendom fortvivletpige Alt det andet 3 19-06-2008 11:34
Økonomi vedr. salg af ejendom Marianne.a.b Spørgsmål ang fleksjob 10 19-06-2008 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension