K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2012, 12:34   #1
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Motion hjælper ikke på depression

Citat:
Løb er godt, men tilsyneladende ikke noget, der afhjælper depression, viser ny forskning.



I årevis har forskere og myndigheder talt om de mange fordele ved motion - også når det gælder det psykiske helbred.

Men britisk forskning viser, at mens motion uden tvivl har en gavnlig effekt på kroppens fysik, er det samme ikke nødvendigvis tilfældet for den mentale tilstand.

Det skriver The Guardian.
Kilde http://jyllands-posten.dk/ditliv/sun...cle4712498.ece
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 12:39   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
LUNASDATTER..

det kan godt værre at forskning viser det...men jeg tror man får det bedre med sig selv ved at motionere-..det gir nogen sejre og noget velvære..

for 14 år siden tabte jeg 4o kg selv uden hjælp ved omlægning af kost og motion..jeg startede m.at cykle 1 km og trappede op til 1o km dagligt og gik små ture og det gav mig velvære og gjorde at jeg blev langt mere selvsikker

plus minus 5 kg har jeg holdt det alle de år og født en søn..og det er jeg stolt af

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 13:03   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
LUNASDATTER..

det kan godt værre at forskning viser det...men jeg tror man får det bedre med sig selv ved at motionere-..det gir nogen sejre og noget velvære..

for 14 år siden tabte jeg 4o kg selv uden hjælp ved omlægning af kost og motion..jeg startede m.at cykle 1 km og trappede op til 1o km dagligt og gik små ture og det gav mig velvære og gjorde at jeg blev langt mere selvsikker

plus minus 5 kg har jeg holdt det alle de år og født en søn..og det er jeg stolt af

stribe førtidspensionist
Ja og du har ret .. Men den forskning eller undersøgelse er altså møntet på personer med depressioner ... så nu kan diverse jobcentre ikke diktere motion for at komme en depression til livs..

Edit:
Glemte lige at skrive at det var pokkers godt gået at tabe de 40 kg og så også at holde det vagttab
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 13:23   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
LUNASDATTER..

ja jeg er stadig stolt hverdag..vejede godt 100 da jeg blev konfirmeret og idag svinger det lige 60 el.lige under..

folk jeg har gået i skole el.på landbrugsskole med kan heller ikke kende mig,og stopper jeg ikke op - ja så går de lige forbi mig..det er lidt sjovt..

og så en fødsels..''
jeg siger bare da jeg var så stor var det hele jo ikke lige sjov,heller ikke selv om jeg aldrig har været psysisk syg,men det gav da nederlag af div.arter..

når man skulle i byen el.købe tøj..

men min pointe er bare,at kommer man igang med motion - hvis man kan..ved godt alle her på k10 ikke kan..men kommer man igang gir det jo små sejre og større sejre..man føler sig da bedre til pas og ikke mindst man gennemfører noget og det i sig selv er en sejr for mange..'

jeg tror problemmet er mange føler sig jagtet,hvis man mere el.mindre bliver tvunget i motionscenteret..for nogen virker det med et kærligt spark,men der er jo også folk der går total i baglås og tænker det skal de ikke bestemme..

man skal selv være parat - dybt inderst i sit hjerte og ikke gabe højere end man kan og starte i det små og så kommer sejrerne og glæden og velværen ved motionen..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 13:30   #5
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Ja og du har ret .. Men den forskning eller undersøgelse er altså møntet på personer med depressioner ... så nu kan diverse jobcentre ikke diktere motion for at komme en depression til livs..
Så finder de bare på en anden undskyldning for at diktere motion.
Det er sikkert billigt for jobcenter at opbevare arbejdsløse i et motions-center.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 13:33   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er stadig af den overbevisning,at det ikke hjælper at tvinge nogen til motion,hvis de slet ikke er motiveret og stejler..det er sjældent der kommer noget godt ud af tvang..''

bare min mening

stribe førtidspensionist 2o10
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 13:35   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Heldigvis er der mange, der har virkelig gode erfaringer med motion - også personer med depression. Men alle er jo individuelle.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:29   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Så finder de bare på en anden undskyldning for at diktere motion.
Det er sikkert billigt for jobcenter at opbevare arbejdsløse i et motions-center.
Motions-centere er i private hænder , måske få de også en lille klat fra de offentlige ?

En god dag til alle...
http://www.youtube.com/watch?v=vEW1j1ybFY4
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:31   #9
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Depressionens mørkekammer!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Tror, der kan være der noget om snakken Lunasdatter, men lidt kan det altid hjælpe. Særligt hvis man bruger noget energi, altså løber eller går i lidt højere tempo, end sædvanlig.

Jeg kæmper en kamp uden lige og mage med kronisk depression, og jeg smed jo SSRIén her for 10 uger siden.

Må tilstå, at jeg ikke har det godt, og kæmper med meget lav selvtillid/tanker hver eneste dag.

Hver gang, siger jeg til mig selv :" Kom nu igang kone, kom nu ud at gå en lang tur." Det hjælper en times tid, så er både tvangshandlinger og depression tilbage igen.

Det er et ******* at lide under under depression. Jeg ønsker og håber, det aldrig nogen sinde må ramme mine børn, og heller ikke dig, der læser med her.
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 15:51   #10
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Tror, der kan være der noget om snakken Lunasdatter, men lidt kan det altid hjælpe. Særligt hvis man bruger noget energi, altså løber eller går i lidt højere tempo, end sædvanlig.

Jeg kæmper en kamp uden lige og mage med kronisk depression, og jeg smed jo SSRIén her for 10 uger siden.

Må tilstå, at jeg ikke har det godt, og kæmper med meget lav selvtillid/tanker hver eneste dag.

Hver gang, siger jeg til mig selv :" Kom nu igang kone, kom nu ud at gå en lang tur." Det hjælper en times tid, så er både tvangshandlinger og depression tilbage igen.

Det er et ******* at lide under under depression. Jeg ønsker og håber, det aldrig nogen sinde må ramme mine børn, og heller ikke dig, der læser med her.
Pedro
Pedro.. jeg har tænkt på hvordan du har det efter dit stop med medicin.. når det nu er 10 uger siden, så er du jo ovre alle sep. bivirkninger..
Jeg plejer jo at kunne se dit humør på dit billede

Jeg personligt tror at både gåture men også socialtsammenvær er godt for alle ♥
Men jeg tror ikke på tvang...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lider af depression, kan ikke udregne mit næste skridt. Hjælp! dfb Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 06-02-2013 23:22
Depression og revalidering - ikke muligt? lillemig Alt det andet 17 11-08-2011 10:29
Motion mawebbro Alt det andet 16 30-03-2011 22:37
dyr smertebehandling hjælper ikke Huldra Dit og Dat 4 26-11-2009 21:44
Let depression skal ikke behandles mere zuza Dit og Dat 15 29-02-2008 01:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension