K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2011, 13:04   #1
mabellu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
mabellu er ny på vejen
dårlig ryg og elendig hjælp fra kommunen

jeg er en kvinde på 30som har haft sheuermann i lænden i flere år med stærke smerter . har nu fået af vide jeg har sammenfaldet brusk i ryggen og slidgigt hvilket giver flere smerter men alligevel siger jobkonsulenten jeg er doven og bare skal komme i sving med at lave noget ........ håber der er nogen der kan hjælpe med hvordan man finder rundt i systemet
mabellu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 13:29   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære mabellu

Velkommen til k10

Citat:
........ håber der er nogen der kan hjælpe med hvordan man finder rundt i systemet
Du starter med at tage en juridisk embedseksamen..........

Nåe-nej, du har jo OS her på k10

Men det er nødvendigt at sætte sig ind i love og regler,
for at undgå at blive invalideret i den kommunale vridemaskine.
Skriv lidt mere om din situation.
Fortæl os, hvad du har brug for at få hjælp til,
og straks er der folk herinde, der kommer med råd og vejledning .
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 22:32   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ville starte med at søge på dine sygdomme, finde de steder hvor det er bedste beskrevet, og så printe det ud og smide det i hovedet på jobkonsulenten.

Den jobkonsulent aner tydeligvis ikke hvad han taler om.

Jeg har selv problemer i lænden, blev tilkendt pension for godt et år siden, og jeg har altid forestillet mig, at en lavtsiddende scheuermann (som du har) er værre end det jeg har.

Med de diagnoser må du have været hos nogle reumatologer, og i så fald må der ligge nogle speciallæge-erklæringer hos din læge.
Bed om kopi af de erklæringer og aflever en kopi af dem på kommunen, men husk nu, at få en kvittering på, at de har modtaget det. Ellers er der en risiko for, at de forsvinder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 00:46   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der findes 3 typer scheuermann, hvoraf den i lænden, er den værste og ofte ryginvaliderene.

Prøv evt i foreningen at se om du kan finde noget fagligt om det.
Men der findes desværre ikke så meget om netop denne udgave.

Har desværre selv samme lidelse.
Det er vigtigt med den rette træning, som skal være meget skånsom, da din rygsøjle er svag.

Lad dem ikke tvinge til noget, du får smerter af, men find evt en daglig træning du kan tåle.
Ridning er det eneste jeg tåler. alt har været afprøvet, men har også bindevævslidelse oveni(Mb Betherew)og diskusprolape, samt sammenfald osv.

Ved tvang/trudsler fra kommunen, om at miste forsørgelsen, ber du dem skrive under på erstatningsansvar ift ydereligere skade, da ansvaret ellers er dit.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 07:31   #5
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Hej mabellu, jeg er i præcis samme situation, scheuermann i lænden og flere protrusioner, og nu også slidgigt, jeg har mange smerter, og magter ikke 37 timer, det beviste jeg i en arbejdsprøvning, men fik alligevel trods dette og flere lægeerklræringer afslag på fleksjob. Min sag har nu ligget ved Beskæftigelsesankenævnet i 6 mdr, men fortsat ingen afgørelse...
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 09:53   #6
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej mabellu

Jeg har også Scheurmann i lænden samt mellem skulderbladene og begyndende knogleskørhed, men min SB siger også, at det er da ikke noget, der tæller i systemet, der er jo mange som har den sygdom og de kan sagtens det hele og mere til.
Dette er fuldstændig hul i hovedet, for det er sgu ikke hende, der må leve med smerterne i dagligdagen og tage stærk medicin, for at kunne klare hverdagen.
Gid fanden have de elendige sagsmishandlere, der bare er ude på, at køre os syge længere ned i l*rtet.... er man ikke særlig syg når man kommer ind i systemet, så skal de nok sørge for, at man bliver det.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 10:27   #7
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Husk at alt hvad der er på dig i kommunen. Skal du også have der hjemme. Ellers de godt lave noget ikke står i dine papirer. Det gælder også speciallæge-erklæringer og der er kun dig til at følge op på hvad de laver om dig på kommunen. De er ikke de hurtige når de skal af med penge men når. Du skal af med pengene er de hurtige. De er og gode til at gøre tingene lige op til tid gen men dig skal du skal have alt klart i løbet af meget kort tid ellers kommer de efter dig. har skal været der det var så ikke lig med hvor mange timer jeg kan arbejde. Det i forbindelse med at jeg skulle have hjem til at finde at hold bag sit at bo
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 13:52   #8
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej mabellu

Jeg vil bare lige råde dig, til at have din fagforening med ind over, hvis du er medlem af en, de er gode at have til at hjælpe sig, i den jungle du også er havnet i.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
hjælp haster omkring dårlig samvær jasmik Alt det andet 2 13-12-2011 09:57
Dårlig hjælp til flexjobbere Stella Manglen på Fleksjob 4 20-11-2008 15:48
Dokumentation på elendig sagsbehandling i Syddanmark zuza Nyt om loven 27 25-07-2008 13:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension