K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2016, 10:13   #11
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
Det er også hvad jeg altid har hørt gennem årene....
En ting er hvad man hører, en anden ting hvordan reglerne er.

Jeg er ansat i en bank, og her står det højt og tydeligt i forretningsgangen at løbende udbetaling for tab af erhvervsevne kan kreditorbeskyttes.

Det er en lidt omstændig procedure hver måned for at sætte pengene ind, men det kan lade sig gøre.

Hør i jeres bank, hvordan det foregår.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 14:39   #12
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
En ting er hvad man hører, en anden ting hvordan reglerne er.

Jeg er ansat i en bank, og her står det højt og tydeligt i forretningsgangen at løbende udbetaling for tab af erhvervsevne kan kreditorbeskyttes.

Det er en lidt omstændig procedure hver måned for at sætte pengene ind, men det kan lade sig gøre.

Hør i jeres bank, hvordan det foregår.

Mvh. Susanne
hvis du er ansat i en bank kunne du så ikke evt smide et link til noget på skrift.....

mvh Handy
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 14:48   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Få endelig en juridisk vurdering eller tjek lovgivningen. En banks tolkning binder den ikke og man kan stå med håret i postkassen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 15:43   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
hvis du er ansat i en bank kunne du så ikke evt smide et link til noget på skrift.....

mvh Handy
Jeg kan kke linke til den interne forretningsgang.

Der er denne:

http://www.komplext.dk/images/person...eskyttelse.PDF

Det er yderst vigtigt at der bliver oprettet kreditorbeskyttet konto for de enkelte erstatninger, f.eks: erhvervsevnetab og m'en.

Det er også vigtigt at oprette en konto til erstatning fra eget forsikringsselskab og andres forsikringsselskaber, f.eks. Modpart i bilulykke, arbejdsskadeforsikring. Dette fordi det er dit eget ansvar at dokumentere hvor pengene kommer fra, hvis nogen spørger. Har man så kreditorbeskyttet en erstatning som der ved dom viser sig ikke at kunnes kreditorbeskyttes alligevel, og denne erstatning er blandet sammen med andre erstatninger hvor kreditorbeskyttelsen er god nok, ja så falder hele beskyttelsen bort.

Banken gør også opmærksom på, at det er kundens eget ansvaret bevise hvor pengene kommer fra.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 15:56   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Retsplejeloven:
"§ 513. Udlæg kan ikke foretages i erstatning for invaliditet eller tab af forsørger eller i godtgørelse i forbindelse hermed, hvis beløbet tilkommer skadelidte eller den, som har mistet en forsørger. Er beløbet udbetalt, kan udlæg dog ske, medmindre summen ved indsættelse på særskilt konto i bank eller sparekasse eller på anden måde er holdt klart adskilt fra skyldnerens øvrige formue. Tilsvarende gælder om renter og udbytte af kapitalen.

Stk. 2. I krav på godtgørelse for ikke-økonomisk skade, som ikke falder ind under stk. 1, kan udlæg først foretages, når beløbet er udbetalt.

Stk. 3. Udlæg kan ikke foretages i krav på erstatning for tab af arbejdsfortjeneste, medmindre der er forløbet 7 dage fra den dag, beløbet kunne fordres udbetalt.

Stk. 4. Udlæg kan dog foretages i de i stk. 1 og 2 nævnte beløb og krav, efter at kravet og dets størrelse er anerkendt eller fastslået af domstolene, hvis skyldneren under forretningen giver samtykke hertil, eller hvis skyldneren har stillet aktivet som pant for vedkommende fordring."
_____

"At kontoen skal være særskilt betyder, at der ikke må indsættes andre midler på kontoen. " (andre midler end erstatningen gætter jeg på?)
Øverst side 5 her: http://www.hoejesteret.dk/hoejestere...ents/44-13.pdf
_____

"Det er således muligt at opretholde kreditorbeskyttelsen, selvom en personskadeerstatning fejlagtig er blevet indsat på en eksisterende konto sammen med et eksisterende indestående, hvis erstatningen flyttes umiddelbart derefter.

Særligt i forbindelse med erstatning og godtgørelse fra arbejdsskadeforsikringsselskaber er der en risiko for at udbetalinger sker – uden forudgående orientering – til skadelidtes NEM konto. Kreditorbeskyttelsen kan alligevel opretholdes, hvis man reagerer straks."
http://advokatkontoret.dk/personskad...se-opretholdt/
_____

Som jeg forstår det, så er det vigtige faktisk bare, at det KUN er erstatning (eller hvad man nu får), der står på den konto.
Kan ikke se nogen steder der skelner mellem antallet af udbetalinger.
Kan man få en løbende erstatning sat direkte ind på denne særskilte kreditorbeskyttede konto? I så fald, bør det være muligt.

Jeg er ikke uddannet i emnet. Jeg har bare googlet og sat det ind jeg tror kan være relevant
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 01:33   #16
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
hvis du er ansat i en bank kunne du så ikke evt smide et link til noget på skrift.....

mvh Handy

Hej
Vil det så sige at man ikke kan modregnes hvis man feks. Får FP.???

På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 01:55   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg forstår det bare ikke .

I 10 år er min erstatning hver mdr efter arbejdsskade , indgået som indtægt og blir beskattet ig modregnet efter et vist beløb ,

Havde skades advokat dengang , så undrer mig over at det skulle være forkert ,
Jeg har kreditor beskyttet engangs beløbet. Men fik dengang at vide det kunne man ikke med de løbende ,

Hvordan får man så det ændret . Jeg har ca 20 års løbende tilbage månedsvis og ville da gerne slippe og få dem sat i fred hver mdr ,

Skal man gå til bank , forsikring , skat ? For der kommer det hele jo automatisk / oplysningerne

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 02:17   #18
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kan ikke lave det med tilbagevirkende kraft Stribe. Pengene skal gå direkte fra forsikringen til den beskyttede konto. Ligesom dengang du fik engangsbeløbet udbetalt. Er de først gået ind på en almindelig konto kan du ikke overføre dem til en kreditorbeskyttet konto.

Men du må kunne gøre det fremadrettet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 09:40   #19
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Undskyld er der andre end mig der er meget forvirret...,, jeg har sat min løbende erstatning fra arbejdsskadestyrelsen ind på en kreditorer beskyttet konto, da jeg blev tilkendt fleks for to år siden , efter jeg nu er blevet tildelt førtidspension Vil jeg modtage et Beløb fra Pensam også og i den forbindelse har de skrevet om pengene skal kreditorer beskyttet konto og det har jeg givet den konto der var i forvejen er det forkert så og hvis det er hvem skal jeg så spørge PenSam banken eller en helt tredje????

Sidst redigeret af Star; 18-01-2016 kl. 09:43.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 11:08   #20
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ud fra det Susanne skriver skal du lave en ny kreditorbeskyttet konto til indbetalingen fra Pensam.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension