K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2012, 12:46   #31
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
chanle .. du bliver nødt til at smide den kappe der hedder "flinkepigekappen" og så starte med at tænke på hvad der er godt for dig .. og hvad du kan men ihvertfald hvad du ikke kan..

Vær hudløs ærlig både overfor din sagsbehandler .. dem hvor du er i arbejdsprøvning hos.. og ikke mindst dig selv.. fortæl alt og alle hvordan du har det .. og fortæl dem også at du har svært ved selv at sige fra..

Du kan godt komme med et ex. til dem med at du sådan set først siger fra når du ligger på gulvet med hjertestop .. og så kan du i samme åndedrag høre dem om de nu kan førstehjælp...

Da jeg var i arbejdsprøvning i 2010 da kunne jeg da også klare en masse.. ihvertfald ville jeg gerne ha at de troede at jeg kunne klare en masse... jeg knoklede på og det eneste der kom ud af det var mig... gråbleg og ved at dejse om.. så lærte jeg at sige fra og være hudløs ærlig omkring min situation..
Lederen derude sagde fra på mine vegne... lavede måske lidt i 15 min og slappede så af i ca 45 min..

Jeg skrev det som det var i min dagbog som både min sagsbehandler og min jobkonsulent fik 1 gang om ugen.. og lederen derude fortalte ofte min jobkonsulent hvordan det stod til..

Håber at alt vender sig til det bedste for dig .. at du får tilkendt en førtidspension, så du kan leve i det tempo der passer dig bedst og uden at stresse ...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 22:06   #32
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Hej igen

Synes at jeg i dagbogen skriver at nu kan jeg ikke mere, nu klemmes og presses jeg og kan mærke at jeg stresses får ekstraslag, bliver endnu mere udmattet. Dem jeg er i arbejdsprøvning hos beskriver at jeg bliver helt bleg og grå i ansigtet når jeg bliver udmattet. Dette reagere arbejdskonsulenten ikke på , men spørger pr mail om jeg havde nogle bud på hvad der kunne hjælpe mig. Yder mere skrev hun at min veninde kunne skrive i dagbogen??? er det mig der er ved at blive skør, der må være en grænse og så kunne fortælle at hun var syg - var forkølet - jamen god bedring skrev jeg. Lære aldrig at få sagt fra

Var til influenzavaccine i dag og sygeplejersken kunne se og mærke at den var gal, hun blev så vred på kommunen så nu skal jeg til egen læge på fredag, måske hjælper det, håber det.
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 21:32   #33
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Vil gerne høre hvad erfaringerne er med at få tilkendt førtidspension når det er anden gang der søges via § 18 indenfor ½ ?
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 02:21   #34
JonnaH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
JonnaH er ny på vejen
Hej Chanle, jeg er nyt medlem herinde - indmeldte mig i går..
Tilfældigt læser jeg dine indlæg - og bliver meget berørt af dem.
Jeg har en syge"historie", der ligner din rigtig meget. Jeg har også haft hjertestop flere gange og kender den træthed mm det medfører.
Jeg er også mønsterelev i flinkeskolen, og kunne heller ikke sætte grænser i forhold til arbejdet.
Jeg kunne ikke klare arbejdet og fik et tilbagefald. I dag er jeg på førtidspension, og har hjertemæssigt og generelt fået det meget bedre.
Hvis jeg på nogen måder kan hjælpe dig ved at give gode råd ell lign, gør jeg det HJERTENS gerne.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med pensionsansøgningen. Den SKAL gå igennem.
Venligst JonnaH
JonnaH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 01:54   #35
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Tak Jonna for den søde besked, det luner.....

Har sendt en privat besked til dig.......
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 02:13   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Chanle, vil blot gøre opmærksom på, at det ikke er sikkert JonnaH får beskeden (eller kan svare på beskeden), da man skal have - mener det er omkring 4-5 indlæg - før end man kan bruge PB funktionen.

Synes bare lige jeg vil gøre opmærksom på det i tilfælde af du ikke får svar tilbage, eller der kommer lidt kludder i kommunikationen. Og så ved du også, at det ikke er JonnaH der er ''sær'' men at det bare er systemet der kræver lidt flere indlæg af de nye brugere før end de kan skrive tilbage.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 12:13   #37
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Så kom statusrapporten efter min arbejdsprøvning. Lægekonsulenten skrev til slut:


Tilstanden vurderes herefter at være varig og stationær uden mulighed for bedring af funktionsevnen gennem yderligere behandling og det vurderes endvidere at der er overensstemmelse mellem helbredsforholdene og resultatet af arbejdsprøvningen.

Forstår ikke helt hvad det betyder sagsbehandlleren har indstillet til førtidspension via §18...... men lukker og slukker det for flere arbejdsprøvninger eller hvad?

Vil gerne hør hvad I mener

Så kom statusrapporten efter min arbejdsprøvning. Lægekonsulenten skrev til slut:


Tilstanden vurderes herefter at være varig og stationær uden mulighed for bedring af funktionsevnen gennem yderligere behandling og det vurderes endvidere at der er overensstemmelse mellem helbredsforholdene og resultatet af arbejdsprøvningen.

Forstår ikke helt hvad det betyder sagsbehandlleren har indstillet til førtidspension via §18...... men lukker og slukker det for flere arbejdsprøvninger eller hvad?

Vil gerne hør hvad I mener

Lægekonsulenten skrev endvidere:
Fremtidige muligheder for tilknytning til arbejdsmarkedet
- samlet status for de dokumenterede ressourcer og barrierer i afprøvningen, vurdering af udviklingsmuligheder og tilknytningsmuligheder til arbejdsmarkedet, beskrivelse af skånebehov og evt. hjælpemidler


Match til beskæftigelse med fysisk let praktisk arbejde er ud fra det observerede ikke realistisk grundet markante helbredssymptomer i form af voldsom udtrætning og tiltagende psykisk sårbarhed, hvilket kan henføres til den alvorlige hjertesygdom og de psykiske belastningsfaktorer.
Dette gælder både beskæftigelse på ordinære og særlige vilkår, idet den præsterede effektive arbejdstid, ved arbejde tilrettelagt med optimale skånehensyn, er mindre end 1 time om ugen, og hvor der i samme periode er observeret tiltagende begrænsninger i det daglige funktionsniveau.

Som jeg læser dette mener lægekonsulenten ikke det er realistisk at jeg kan arbejde? synes det er en underlig ulden måde det skrives på......
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 12:24   #38
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det er altid svært at vide hvad "de" har i tankerne, men umiddelbart virker det som om du er klar til at der indstilles til førtidspension.

Om du så når hele vejen i mål, vil kun tiden vide, pøj pøj med det
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 14:27   #39
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du har i hvert fald lægekonsulenten på din side.. så er det bare at håbe.. krydser fingre for dig.. *S*
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 15:50   #40
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hejsa

Det er nogle helt klare formuleringer der skal bruges når man søger førtidspension, det kan være svært at forstå hvad de mener - i dit tilfælde beskriver de at du ikke kan arbejde og der lægges op til pension.

Det bliver skrevet på en måde/i et sprog så der ikke er nogen der kan tvivle på at du skal have pension.

Ca. det samme skrev de i min sag da de indstillede mig til pension. Jeg studsede osse over formuleringerne.

Det skal nok gå altsammen, men ventetiden er svær at udholde
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension