K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2012, 00:16   #11
kao1205
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 80
Styrke: 13
kao1205 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ret Se meddelelser
Lyder dejligt med den hjælp I får.
Vi har behov for en som kan tale sagen med kommunen.
Skriver en mail til Ricky og håber at han kan hjælpe.

tak :-)
det er jeg ikke et sekund i tvivl om han kan

min mor har også en sag kørene omkring merudgifter som han styre

nu er min famile lidt hårdt ramt men det fungere optimalt med en privat raadgiver

kenneth
kao1205 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 00:17   #12
ret
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
ret er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kao1205 Se meddelelser
de arbejder i hele landet og har sager i hele landet

så vidt jeg ved er der ingen ventetid

kenneth
Dejligt at høre.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kao1205 Se meddelelser
det er jeg ikke et sekund i tvivl om han kan

min mor har også en sag kørene omkring merudgifter som han styre

nu er min famile lidt hårdt ramt men det fungere optimalt med en privat raadgiver

kenneth
Han lyder som en der vil kunne bringe ro omkring situationen.

Ja det er dejligt at der findes mennesker som er villige til at hjælpe :-)

Er der nogen ting som jeg skal sende til Ricky i mailen af dokumentation eller er det nok med en kort beskrivelse i første omgang?
ret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 10:56   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis i ikke allerede har fået aktindsigt i sagen, så er det der i skal starte.

Så kan i bl.a. tjekke, om der nu også ligger alle de lægeoplysninger, som i forventer.
Ting har det med at forsvinde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 11:03   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vil nok være en fordel, hvis døgnplejen var i offenligt regi.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 11:13   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Vil nok være en fordel, hvis døgnplejen var i offenligt regi.
er helt enig, da kommunen jo så ikke kan se hvor slemt det er.
og hvis person heller ikke har været i arbejdsprøvning
så har kommunen intet og vurdere en evt arbejdsevne på
kan ikke andet sige, at den sagsbehandler ikke har gjort sit arbejde ordenligt

især denne
KUN kommet 2 dokumenter til lægekonsulenten resten mente sagsbehandleren at konklusionen var tydelig og der var ikke grund til at sende denne videre til lægekonsulenten. alt skal fordi lægekonsulenten når det er lægepapir

det er netop kun kommunen som kan vurdere en arbejdsevne og ikke lægerne
her kunne Ricky måske hjælpe med om dokumentationen er i orden
alså omkring arbejdsevne

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-09-2012 kl. 11:19.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 11:25   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ret Se meddelelser
Der foreligger mange mange udtalelser fra speciallæger egen læge, centre,psykologer med samme konklusion tilstanden er stationær og varig. Erhvervmulighederne og behandlings-mulighederne er ud-tømte og at patienten er plejepatient i eget hjem.
Jeg synes i skal kontakte Ricky for at høre hans mening.

Men umiddelbart vil jeg mene, at i bør starte med, at få aktindsigt, så i kan tjekke, om alle relevante lægepapirer nu også er at finde i sagen.

Og tjek især lægepapirerne og se, om der nu også står klart og tydeligt, at behandlingsmulighederne er udtømte og, at tilstanden er stationær.

Hvis dette er tilfældet, så bør I i en anke påpege uoverensstemmelserne mellem kommunens påstande i afslaget og der der fremgår af lægepapirerne.

Det burde jo være logik for små høns, at en borger, som er "plejepatient i eget hjem" ikke kan arb.prøves.

Allerhøjest må der kunne blive tale om en vurdering af funktionsevnen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 11:34   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men det er jo ikke vore egne individuelle diagnoser, der tæller. Gå "kommandovejen" så hurtigt som muligt. Det offentlige er jo alt andet lige nødt til at følge de politisk vedtagne spilleregler. Det lam man synes er uretfærdigt. Men brug endelig jeres krudt, hvor det nytter mest.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 13:18   #18
ret
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
ret er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis i ikke allerede har fået aktindsigt i sagen, så er det der i skal starte.

Så kan i bl.a. tjekke, om der nu også ligger alle de lægeoplysninger, som i forventer.
Ting har det med at forsvinde.

Jeg søger om denne mandag morgen mod en kvittering.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er helt enig, da kommunen jo så ikke kan se hvor slemt det er.
og hvis person heller ikke har været i arbejdsprøvning
så har kommunen intet og vurdere en evt arbejdsevne på
kan ikke andet sige, at den sagsbehandler ikke har gjort sit arbejde ordenligt

især denne
KUN kommet 2 dokumenter til lægekonsulenten resten mente sagsbehandleren at konklusionen var tydelig og der var ikke grund til at sende denne videre til lægekonsulenten. alt skal fordi lægekonsulenten når det er lægepapir

det er netop kun kommunen som kan vurdere en arbejdsevne og ikke lægerne
her kunne Ricky måske hjælpe med om dokumentationen er i orden
alså omkring arbejdsevne
Vedkommende har ikke kunne deltage i en arbejds-prøvning, istedet sendt til psykolog for afklaring af denne som så skrev at vedkommende er plejepatient i eget hjem. Vedkommende kan ikke huske sin egen fødselsdag m.m
Jeg har skrevet en laaaang mail til Ricky og jeg håber at han kan hjælpe med sagen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Vil nok være en fordel, hvis døgnplejen var i offenligt regi.
Det er der nok: hjem for hjerneskadet, plejehjem, hjemmehjælper, men det er der ikke blevet søgt her, vil ikke være en "belastning" for kommunen.
ret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 13:33   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ret Se meddelelser
En af mine kære som ikke er i stand til at klare sig selv uden døgn-pleje fik afslag på førtidspensionen.

Døgn-pleje i eget hjem ydes udelukkende af familien. Ingen hjælp er der søgt fra kommunen.

Afgørelsen lyder på at de er kommet frem til at alle behandlings samt erhvervmulighederne ikke er ud-tømte.
Der foreligger mange mange udtalelser fra speciallæger egen læge, centre,psykologer med samme konklusion tilstanden er stationær og varig. Erhvervmulighederne og behandlings-mulighederne er ud-tømte og at patienten er plejepatient i eget hjem.

Kommunen indstillede efter §18. Men der er ud af de mange lægelige udtalelser KUN kommet 2 dokumenter til lægekonsulenten resten mente sagsbehandleren at konklusionen var tydelig og der var ikke grund til at sende denne videre til lægekonsulenten.

Vi skal klage men hvad skriver man i sådan en klage udover vi er uenige i afgørelsen?

Hvis der findes en privat socialrådgiver derude der kan hjælpe med denne sag kontakt mig snarest for hjælp.
Var det en af mine kære, som havde brug for døgnpleje, så havde jeg nok søgt kommunen om hjælp .. Via egen læge.. sygehuslæge og visitator .. og giver det tilsammen døgnpleje, så kan pensionsnævn ikke sige nej til en pension.. de kan jo ikke sende patienten ud i arbejdsprøvning osv..

I kan jo stadig give vedkommede døgnhjælp selvom I har søgt kommunen om hjælp..

Edit: Ser at du har skrevet at I ikke vil være en belastning for kommunen.. men er du klar over alle de nye tiltag der kan sættes i værk .. samtidig med at I fortsætter med at være døgnplejer .. så kan der komme ergo og fys ud og klare den side af sagen som I måske ikke kan klare...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011

Sidst redigeret af Lunasdatter; 08-09-2012 kl. 13:37.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 13:47   #20
ret
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
ret er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes i skal kontakte Ricky for at høre hans mening.

Men umiddelbart vil jeg mene, at i bør starte med, at få aktindsigt, så i kan tjekke, om alle relevante lægepapirer nu også er at finde i sagen.

Og tjek især lægepapirerne og se, om der nu også står klart og tydeligt, at behandlingsmulighederne er udtømte og, at tilstanden er stationær.

Hvis dette er tilfældet, så bør I i en anke påpege uoverensstemmelserne mellem kommunens påstande i afslaget og der der fremgår af lægepapirerne.

Det burde jo være logik for små høns, at en borger, som er "plejepatient i eget hjem" ikke kan arb.prøves.

Allerhøjest må der kunne blive tale om en vurdering af funktionsevnen.
Har skrevet en laaaang mail til Ricky
Vurderingen af funktionsevne er vedkommende blevet sendt ud til psykolog af kommunen. Denne vurderede plejepatient i eget hjem. Familien klarer dagligdagen med hjælp fra familien som gør det frivilligt ved siden af deres arbejde.
Man ser frem til at Ricky ser på sagen for når man sidder i situationen kan man let overse vigtige punkter i en sag.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Var det en af mine kære, som havde brug for døgnpleje, så havde jeg nok søgt kommunen om hjælp .. Via egen læge.. sygehuslæge og visitator .. og giver det tilsammen døgnpleje, så kan pensionsnævn ikke sige nej til en pension.. de kan jo ikke sende patienten ud i arbejdsprøvning osv..

I kan jo stadig give vedkommede døgnhjælp selvom I har søgt kommunen om hjælp..

Edit: Ser at du har skrevet at I ikke vil være en belastning for kommunen.. men er du klar over alle de nye tiltag der kan sættes i værk .. samtidig med at I fortsætter med at være døgnplejer .. så kan der komme ergo og fys ud og klare den side af sagen som I måske ikke kan klare...
Jeg vil tale med egen læge mandag.
Han siger altid når jeg kommer ud til ham "sig mig engang du kan da ikke klare den opgave alene" Nej svarer jeg, jeg har familien som er uddannet indenfor sundhedsområdet og de hjælper hverdag efter job. Men jeg kan godt se at det er naivt af mig at tro at vedkommende er en "belastning".

Jeg kan ikke længere overskue kontakt til kommunen og læse § natten lang derfor har jeg skrevet til Ricky for at hjælpe.
ret er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søger en socialrådgiver asap.. Mani Spørgsmål ang fleksjob 2 24-04-2013 22:16
Søger førtidspension. Snøffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 27-08-2012 19:25
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Flere søger om handicapbil, men samtidig får flere afslag Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2011 12:00
Søger ftp - kommunen har vist besluttet afslag på forhånd. Nabokone Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 22-12-2009 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension