K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2012, 18:18   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
om brugen af udtrykket 'ly***piller' - en bøn

Kunne vi ikke godt blive enige om, at lægge det aldeles misvisende udtryk 'ly***piller' i graven - én gang for alle?

(Jeg kan ikke engang få mig til at skrive det uden at få kvalme.)

Det faktum at det bliver brugt af nogle fagfolk og mediefolk, er ikke ensbetydende med at man skal hoppe med på vognen, og fortsat vildlede de mange ignoranter der omgiver os.

Jeg har U-TAL-LI-GE gange gennem de sidste 13 år, måttet forklare diverse personer, at SSRI medicin er ANTIDEPRESSIV medicin, og ikke Ecstacy i forklædning.

Det er grænseoverskridende sårende, at uvidende og hastigt fordømmende mennesker tror, at man går og fylder sig med fest-stoffer, 'så man løftes fra 0 til 200 på 3 sekunder' - på skatteborgernes regning i øvrigt!

Når sandheden er, at antidepressiv medicin i heldigste fald løfter patienten fra minus 2000 og op i nærheden af 0 på livslyst-skalaen, så man endelig holder op med at græde i døgndrift, måske endda stopper med at ønske sig død, og omsider får bare lidt energi til begynde at tænke bare en smule fremadrettet.

Oveni de gode sider af medicinen, er der så alle de skrappe bivirkninger, som vi ganske gratis får med oveni hatten...

Lad os prøve at gøre en indsats i egne rækker først og fremmest, og beslutte os for at udrydde det misvisende og usandfærdige udtryk - i det mindste her på k10.


Det korrekte udtryk er SSRI-medicin eller antidepressiv medicin.

Og jeg har al mulig tiltro til, at brugerne herinde, der i forvejen professionelt bruger alle mulige andre forkortelser, kan finde ud af at bruge de korrekte udtryk.

Der er ikke nogen grund til på godt jysk at 'skide os selv i fjæset' - det er der så mange andre der har travlt med.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 19:04   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan kun være enig, men en del får det mod angst

har heller aldrig forstået udtrykket lykke piler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 19:29   #3
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Som L.S. skriver, det er ikke helt løgn, da de blev "opfundet" hed de bare SSRI men da medierne begyndte at skrive om at lægerne uddele pillerne uden at få folk undersøgt rigtig, altså hvorfor folk havde det som de havde, samt hvad de gjorde for en person i hjerne, så skulle man finde på et navn der gav genklang i den brede befolkning, og navnet LYKKEPILLER var opfundet 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 20:13   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg må sige at jeg og andre rendte rundt og var i den tro at lykkepiller var noget der kunne give "lykke" og derfor pressede på for at få dem. Navnet er meget misvisende. Heldigivis kunne jeg ikke tåle dem.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 20:32   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig! Da jeg for over 20 år siden fik medicinen, var jeg så spændt på ''lykke effekten'' men den udeblev, og istedet blev de mit livs mareridt....

Personligt er jeg så lidt ligeglad med hvad de bliver omtalt som, men respekterer da gerne ønsket om at holde ordet ''lykkepiller'' udefra debatterne, hvis det er til glæde, gavn og oplysning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 22:02   #6
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Kan kun være enig. Jeg HADER det udtryk!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 22:12   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Kunne vi ikke godt blive enige om, at lægge det aldeles misvisende udtryk 'ly***piller' i graven - én gang for alle?

(Jeg kan ikke engang få mig til at skrive det uden at få kvalme.)

Det faktum at det bliver brugt af nogle fagfolk og mediefolk, er ikke ensbetydende med at man skal hoppe med på vognen, og fortsat vildlede de mange ignoranter der omgiver os.

Jeg har U-TAL-LI-GE gange gennem de sidste 13 år, måttet forklare diverse personer, at SSRI medicin er ANTIDEPRESSIV medicin, og ikke Ecstacy i forklædning.

Det er grænseoverskridende sårende, at uvidende og hastigt fordømmende mennesker tror, at man går og fylder sig med fest-stoffer, 'så man løftes fra 0 til 200 på 3 sekunder' - på skatteborgernes regning i øvrigt!

Når sandheden er, at antidepressiv medicin i heldigste fald løfter patienten fra minus 2000 og op i nærheden af 0 på livslyst-skalaen, så man endelig holder op med at græde i døgndrift, måske endda stopper med at ønske sig død, og omsider får bare lidt energi til begynde at tænke bare en smule fremadrettet.

Oveni de gode sider af medicinen, er der så alle de skrappe bivirkninger, som vi ganske gratis får med oveni hatten...

Lad os prøve at gøre en indsats i egne rækker først og fremmest, og beslutte os for at udrydde det misvisende og usandfærdige udtryk - i det mindste her på k10.


Det korrekte udtryk er SSRI-medicin eller antidepressiv medicin.

Og jeg har al mulig tiltro til, at brugerne herinde, der i forvejen professionelt bruger alle mulige andre forkortelser, kan finde ud af at bruge de korrekte udtryk.

Der er ikke nogen grund til på godt jysk at 'skide os selv i fjæset' - det er der så mange andre der har travlt med.
Jeg er sådan set ligeglad med hvad man kalder den medicin .. men jeg nægter altså at tro at der er personer, der mener at det skulle være Ecstacy..

Jeg vil derimod mene at hvis man begynder at kalde det SSRI-medicin .. så vil man hver eneste gang skulle forklare hvad det er og hvorfor..

Men I der tager den medicin, må så selv være obs på at skulle forklare folk at det altså ikke hedder lykkepiller mere...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 23:24   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er da ikke særligt fedt når det er falsk varebetegnelse...mange tror jo det er piller der giver lykke, inklusive mig selv og mange jeg kender til. Så går vi ud og får lægen overtalt til at give os dem og så er ******* løs.

Jeg troede også i mange år at lykke piller og anti-depressiv medicin var to forskellige typer mediciner.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 12:00   #9
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja dette vil blive resultatet
Citat:
Jeg vil derimod mene at hvis man begynder at kalde det SSRI-medicin .. så vil man hver eneste gang skulle forklare hvad det er og hvorfor..
og allerede her, tråden nedenunder
Citat:
Jeg troede også i mange år at lykke piller og anti-depressiv medicin var to forskellige typer mediciner.
den viser meget godt, de ting der sker hos folk, så man kan ikke, skal ikke bruge tid eller energi på om det hedder ssri-medicin, antidepressiver, lykkepiller, det vil være en kamp der er tabt, på forhånd, det eneste man ville kunne, vil være at oplyse om de ikke giver lykke som i ordet bogstavelig oversættelse, men at dem der tager disse piller vil få en mere enkel tilværelse, hvis de er syge på en eller anden måde der indikere brugen af disse piller, da pillerne kan gøre en rask ret så syg...
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 12:42   #10
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
jEG Bruger ord lykkepiller og antidepressiver og ssri-medicin. Jeg synes ssri-medicin lyder temmelig syge altså på den måde. at det bliver brugt til folk som er meget syge. lykkepiller synes jeg ikke lyder så sygt.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danmark på Piller DR2 beha Politik og Samfund 11 11-04-2013 20:31
Jeres erfaring med smertestillende piller Henri Alt det andet 49 05-11-2010 13:43
Hvor gemmer du dine piller? J85 Dit og Dat 1 02-06-2010 11:01
Piller mod træthed frupia1 Alt det andet 6 27-01-2010 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension