K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 16:05   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
desværre har man hørt at tingene skulle blive bedre
den tiltro er væk, når kommune kassen er tom
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 19:48   #22
1futfe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
1futfe er ny på vejen
Har set Inger Støjberg på DR Update, men det er det samme ævl, der bliver fyret af. Der bliver ikke gjort noget som helst for at forbedre forholdene for de mennesker, hvis sager bliver trukket i langdrag, selv om det er bevist med diverse test, at tilstanden er kronisk, og at absolut intet belæg for at trække sagen i langdrag med div. arbejdsprøvninger mv., når der er speciallægeerklæringer på at tilstanden er kronisk og stationær. Og når sygehuset på statusattest har skrevet til kommunen, at patienten er for syg til at blive sendt i arbejdsprøvning. Eget eksempel. kroniske nervesmerter i benene pga. nerveskader ved diskusprolapsoperation samt mavesår pga. medicin. Jeg skal alligevel gennem arbejdsevnevurderingen, selv om det gør mig mere syg. Der burde fra start til alle, der kommer på sygedagpenge, blive tildelt en uvildig bisidder/ekspert i de love og regeljungle, man uforskyldt bliver proppet ned i pga. tilskadekomst/sygdom. Systemet er ikke til for at hjælpe den enkelte borger.
Er der nogen, som har skrevet til DR Update eller andre medier, politikere, at de skulle tage at læse alle beretningerne herinde på k10, så de kan læse, at et er lovgivning, et er de fine ord, noget andet er praksis i forvaltningerne. At systemet modarbejder borgerne og ikke hjælper borgerne.
1futfe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 23:42   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Støjsenderen er en bits..#/###!!

Tænk at have den frækhed, at påstå at der skulle være tale om enlig svale?

Hvad med alle de breve hun svarer på?

Hvad med alle de høringer der har været?

Hvad med de 2 hun seneste hold møde med via medierne?

UFORSKAMMET MØJSÆK! (Undskyld mit franske)

men det pisser mig fuldstændig af, at hun får lov at stå og LYVE for åben skærm!!

GANG PÅ GANG!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 00:21   #24
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1futfe Se meddelelser
Jeg har brug for en trin for trin guide om alting vedr. min "sag" og på skrift.

Enten er jeg tæskedum eller naiv. Jeg troede, at Kommunen skulle hjælpe borgerne og ikke modarbejde.
Så laver du en min historie, fordi: for at kunne give dig de svar du har brug for er k10 nød til at kende baggrunden for spørgsmålene.

Du beskriver bare din historie så godt det nu kan gå, så stiller du spørgsmålene (som du jo bare kan kopiere her fra ) mangler der info skal du nok blive frittet for det

Du finder forum til din historie her:
http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=15 til venstre næsten i toppen af skærmen ser du en sort knap "ny tråd" og wupti er du fremme og kan skrive.

Du værgen dum eller naiv, naiv er hvis man har hørt k10 historier og stadig holder på systemet vil hjælpe den dag man har brug for det.

Senil konfus, kan k10 godt leve med *gg* jeg husker heller ikke altid videre godt og det jeg da ik blevet smidt ud af siden for endnu
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 01:19   #25
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Der er tale om 17 kommuner ud af 98 kommuner.... Så ikke næsten alle...
Der findes også udemærkede lægekonsulenter.
Ja du har ret. Der findes også udmærkede lægekonsulenter
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 18:47   #26
1futfe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
1futfe er ny på vejen
Jeg håber, at alle har set DR Tvavisen her til aften kl. 18.30. Samt at alle, der har kæmpet, skriver ind til dem vedr. egen historie med lægekonsulenterne og deres rolle i jeres sag. Jeg er på alles og egne vegne glad for, at der er blevet sat fokus på det, så kommunernes praksis kan blive ændret, samt at kommunerne og lægekonsulenterne kan blive ansvarliggjort, så det udløser erstatning til dem, som har kæmpet med systemer, samt til de efterladte efter dem, der gav op.
Lad os slå fælles front for at ændre det syge system, så folk, der har det hårdt nok i forvejen, kan få gratis juridisk bistand til at takle kommunerne og deres håndtering med at trække sager i langdrag stoppet en gang for alle.
1futfe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 21:21   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg græmmes over, at politikerne først reagerer når TV tager fat i emnet.
Så vidt jeg ved/husker er der mange, der har gjort opmærksom på dette problem i flere år, uden at nogen har rørt en finger.

Pointen må være, at hvis du vil gøre en forskel, så skal du blive journalist.

Og så sidder jeg og får en tanke om, om dette "nye lys" på lægekonsulenterne vil få en betydning for Benny Gerhard.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 23:28   #28
1futfe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
1futfe er ny på vejen
Vovse desværre er det sådan, at når først det kommer i medierne, så sker der noget for at lukke den sag og fjerne fokus fra praksis.

Men en opfordring til alle er, når nu DR tvavisen tager hul på bylden, at gøre opmærksom på, at al materie skal fjernes, før der kan komme et system, som arbejder for borgeren og ikke imod borgeren.
1futfe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frygter misbrug af lægekonsulenter Webmaster K10 Nyheder 0 19-06-2011 20:10
STOP kommuners kassetænkning! 1970girl Politik og Samfund 5 26-01-2011 21:11
Handicapboom presser kommuners økonomi Lilli Susanne Politik og Samfund 2 16-05-2009 21:37
Fejl i halvdelen af kommuners afgørelser telefonmanden Dit og Dat 8 26-11-2008 15:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension