K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2012, 11:30   #1
Maria ML
På vej til at lære K10
 
Maria MLs avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Maria ML er ny på vejen
Flexjob- graviditet?

Hejsa.

Jeg er så heldig at være blevet godkendt til flexjob. Der er job til mig fra 15/7.
Min kæreste og jeg har længe ventet på det endelig skulle ske så vi kan komme til at starte familie
Mit spørgsmål er: Hvor længe skal jeg ha været ansat før vi må begynde på at prøve at blive gravide. Hvad er reglerne.? Hvis jeg bliver ansat nu og er så heldig at smide p-pillerne og blive gravid efter 2 mdr? Kan jeg så risikere at blive fyret?

Håber nogen kan hjælpe.
Maria ML er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 11:47   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor er det dejligt at læse om nogen der tager ansvar, og tænker sig om, inden de bliver gravide for at sikre sig optimal fremtidsudsigt.

Desværre kender jeg ikke reglerne, men du kunne måske sludre med din arbejdsgiver om det - det signalerer også respekt over for jobbet og som ansat, og må ligefrem bidrage til ekstra tillid. Ofte er arbejdsgivere de sidste der får nyheden, hvorfor de ofte står med håret i postkassen da de jo så skal finde en afløser mm.
Så at få en ansat der spørger til råds, må da være guld værd i disse tider, hvor alle står sig selv nærmest. Men okay, jeg er måske også selv sådan ''meget meddelsom'', hæhæ. Kan selvfølgelig også godt forstå hvis du ikke vil tage sluderen med din arbejdsgiver.

Håber de andre ved mere......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 16:32   #3
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Hej Maria ML.

Jeg vil mene du bliver ansat - afhænig af overenskomst - med en prøvetid, ofte på 3 måneder, så hvis du informerer arbejdsgiver om en eventuel graviditet i den periode, kan man måske risikere at blive fyrret (de kan snildt finde en anden årsag til at ophæve samarbejdet) men det er jo slet ikke sikkert.

Det er super-svært at råde dig/jer, måske vil du og din partner være mange måneder om at blive gravide... det var min mand og jeg i sin tid, vi forsøgte i årevis, gik på ferilitetsklinik, homonkure mm.. og så fik jeg nyt job, noget nyt at tænke på.. droppede temperaturkurver osv.. og vupi, så opdagede jeg at jeg var gravid 6 uger efter jeg var startet det nye sted... jeg græd af glæde over graviditeten, men min samvittighed gjorde jeg bad om et møde med chefen og fortalte som det var, at vi havde forsøgt i årevis, og nu var det altså lykkedes. Han ønskede os stort tillykke, og sagde han glædede sig på vores vegne, men jeg tror ikke det er alle der ville tage sådan en nyhed som han gjorde... Desværre aborterede jeg i 12. uge, så jeg havde ikke behøvet at fortælle det overhovedet, men som sagt er jeg af natur også rimelig åben, og havde det bedst i denne situation med at melde det ud til min nye chef.

Jeg ville nok ikke sige under en jobsamtale at man er igang med at forsøge familieforøgelse, så tror jeg man bliver sorteret fra en egentlig ansættelse, men hvis/når det lykkedes for dig, så vuder til den tid, hvor hurtigt du skal melde ud til chef og kollegaer.

Rigtig meget held og lykke med det hele, job, familieforøgelse osv
Kh JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 08:00   #4
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Du er i realiteten ikke stillet et spor anderledes end andre på det danske arbejdsmarked, det vil sige at der ikke er nogen regler for hvornår du må blive gravid , men selvfølgelig vil det bedst kunne betale sig at være åben omkring det hvis man mener man har en arbejdsgiver der er til at tale med, men du vil kunne køre en sag på arbejdsgiver nøjagtig som alle andre hvis denne fyre dig pga graviditet, men som andre også skriver så kan der findes så mange andre grunde...

Men hvorfor male fanden på væggen

Jeg ville hvis jeg var dig da gå i gang med projektet og se hvornår det lykkedes og så tage den derfra og jeg ville som på det ordinære arbejdsmarked råde dig til at være medlem af fagforeningen bare for alle tilfældes skyld

Held og lykke med det hele
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 09:44   #5
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Hvordan er reglerne hvis man er ledig fleksjobber og så bliver gravid? hvad sker der så overgår man så til barselsdagpenge?

Bliver man aktiveret som ledig og gravid?

Og går den tid man er gravid og på barsel så fra de to år de nu siger man kan få fleksydelse?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 09:55   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
@Olsen22

Du kan finde svar her : https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...edighedsydelse

Og en masse andre steder, hvis du googler på det.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Graviditet ping Spørgsmål ang fleksjob 1 10-06-2013 15:54
Graviditet og Flexjob Merri Spørgsmål ang fleksjob 7 03-06-2013 15:51
Flexjob- graviditet dobar Spørgsmål ang fleksjob 18 19-04-2012 21:09
Syg+graviditet.. Mejer85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 11-01-2012 15:28
Flexjob og graviditet nelly Spørgsmål ang fleksjob 1 19-11-2008 16:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension