K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2013, 21:57   #1
Birka
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Birka er ny på vejen
Afslag på fleksjob med besynderlig begrundelse.

Hej

Jeg har klaget over en afgørelse om afslag på fleksjob, og nu 11 måneder efter modtaget netop en såkaldt stadsfæstning af afgørelsen fra BAN. Det er selvfølgelig noget rigtigt skidt, fordi det gør min økonomiske fremtid meget usikker. Begrundelsen er mildest talt underlig, og jeg vil høre om det ER ANDRE som har oplevet en lign. begrundelse? Overordnet set vurderes det at det ikke kan udelukkes at jeg kan opnå selvforsørgelse på ordinær vis selvom resultatet af arbejdsprøvningen viste under 13 timers effektiv arbejdsevne, med begrænsninger. Problemet er at de ik forholder sig til de begrænsninger - der tydeligt fremgik af progressions-rapporten og vurderingen derfra, derimod fremhæves det at jeg har gode ressourcer, selvom det ikke er det der står i rapporten. Af sygdom forholder de sig kun til den angstlidelse jeg har haft i mange år, og argumenterer for, at når jeg trods den, har tidligere har kunne tage en uddannelse og arbejde på deltid (pga. jeg ikke kunne holde til mere), "at jeg på trods af min angstlidelse har formået at opretholde tilknytning til arbejdsmarkedet frem til 2009 (hvor jeg blev meget syg, og har været sygemeldt siden). på dét grundlag mener de, at jeg kan forbedre arbejdsevnen, men det var jo inden jeg blev mere syg.. Jeg har siden hen fået flere sygdomme, som er meget veldokumenteret. Dem undlader de at forholde sig til. Dertil skriver de - og det er det jeg vil høre om der er andre som har oplevet - at "det ikke kan udelukkes, at den følelse af frustration over den verserende sygedagpengesag og fleksjob, kan have haft en betydende indflydelse på de udviste arbejdsevne i afklaringsforløbet" (!!!). Jeg har tigget om en arbejdsprøvning siden 2010, og har i mellemtiden mistet mit indtægtsgrundlag, da de stoppede sygedagpengene sidste sommer, idet jeg ikke er berettiget til kontanthjælp, og ja, sagen har været belastende og har selvfølgelig påvirket mig, men jeg er målløs over at det kan vendes, og bruges på denne måde.. er det virkelig en "gyldig begrundelse". derudover har de også lagt vægt på, at jeg har været uden for arbejdsmarkedet siden 2009, hvor jeg blev sygemeldt.. og derfor blot er kommet langt fra arbejdsmarkedet. Er der nogen andre herinde som kan genkende sådanne begrundelser?
Birka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 09:45   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Har du

bedt om agtindsigt fra BAN da du fik at vide de modtog sagen ?

Det er nemlig altid en god ting at gøre...da kommunen ikke altid "husker" at sende alt med til BAN ved en klage.

De sygdomme som er rendt på efter klagen blev sendt til BAN er ikke med i klagen....det er "kun" det med døjer med på klagetidspunktet.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 10:05   #3
Birka
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Birka er ny på vejen
Tak for svar :-). og ja, jeg har haft bedt om aktindsigt, og alle læge dokumenter skulle være med, så de har dem allerede. Det var sidste sommer de modtog klagen, og jeg har været "mere syg" siden 2009, så jo, de har alle papirer. Noget af det som undrer mig mest, tror jeg, er at de kan gøre en ellers relevant arbejdsprøvning til ikke gældende, ud fra det at jeg har givet udtryk for at være belastet af sagens gang og den usikkerhed der jo følger med, at: "Vi har endelig lagt vægt på, at det ikke kan udelukkes, at din følelse af frustration over den verserede sygedagpenge og fleksjobsag,, kan have haft en betydende indflydelse på den af dig udviste arbejdsevne i afklaringsforløbet". Som var et arbejdsprøvningsforløb på ca. 3 mdr., hvor jeg med megen anstrengelse, kom op på 13 timer, og hvor de fra stedets side vurderede at jeg ikke kunne vende tilbage til ordinær forsørgelse.
Birka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 12:15   #4
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Som jeg læser din situation forholder BAN sig ikke til at du er blevet mere syg -men argumenterer med hvad du har kunne klare førhen. Det kan man jo i reglen holde alle op imod hvad de tidligere har kunne klare før de blev ramt af sygdom. Når det kommer til forværring er der en gråzone, for så kan man altid holdes op imod hvad man kunne klare ved sygdom. Forstår din frustration, det giver ikke nogen mening det som skrives.

Min erfaring mht afgørelser fra BAN er at de siger ét i en sætning og modsiger sig selv i en anden. Det er ligesom om de bare kører nogle rutinesætninger af og essensen af ens sygdomssitution læses og dikteres uden nogen ordentlig stillingtagelse.

Sidst redigeret af simsons; 13-05-2013 kl. 12:18.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: manglende begrundelse for stop af SDP pga. samme oplysningsgrundlag gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 07-10-2012 22:35
Principafgørelse: revalidering - ophør af revalideringsydelse - jobplan - begrundelse gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 21-09-2011 08:09
Afslag på Fleksjob... Klaus K Spørgsmål ang fleksjob 14 18-02-2011 22:33
Afslag på fleksjob m.m. YRMB Alt det andet 30 11-01-2011 22:40
Afslag på fleksjob dino Spørgsmål ang fleksjob 5 25-04-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension