K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2008, 09:01   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Status, Tak, og spørgsmål...

Puha...

Endnu en tråd fra mig. Jeg har sammen med min arbejdet på en indsigelse (bemærkninger inden endelig afgørelse) omkring min fleksjob ansøgning.

Som det fremgår af det brev jeg fik vil de standse udbetalingen af mine sygdagpenge fra den 6 november. Det har givet mig i alt ca. 10 dage fra jeg fik infomatioen til mine pengeforsvinder. Var der ikke noget med der skal være 14 dage???

Dertil så kan jeg se de igennem hele min sag har skrevet "X er stadig fulduarbejdsdygtig" Selv om jeg f.eks har været i 15 timers prakik pr uge.

Jeg kunne godt tænke mig at atvide hvordan det kan være de lige pludselig mener at jeg ER fuldarbejdsdygtigt. De ikke alene standser mine sygdagpenge, men vil også afslå fleksjob. Det virker en anelse selvmodsigende og jeg har ikke engang modtaget nogen form for behandling. Dertil skriver de bla selv i min sag at " der ikke findes nogen behandling mod fibromyalgi som kan forbedre arbejdsevnen"

Mit næste spørgsmål handler om hvorvidt jeg nu egentlig er berettiget til fleksjob. Det de skal sørge for er selvforsørgelse. Og indtil da klare vi det for min mands løn og hans ekstra arbejde. Hvis man ser det fra kontanthjælp siden af så tjener min mand nok til at forsørge os begge. jeg er derfor IKKE berettiget til kontanthjælp. Men gælder dette også når det handler om fleksjob?
Det kan vel ikke være rigtig min mand skal arbejde livet af sig fordi jeg pga sygdom ikke kan få et normalt arbejde? I så fald kræver det at min evt arbejdsgiver kan leve med at jeg har en lav stress tærskel, tager meget medicin og kan sommetider være svækket koncentrations mæssigt pga medicin men også pga sygdom i al almindelighed. Dertil kommer hensynet om at jeg ikke kan løfte og bukke mig og klare ens artede arbejdstillinger. Jeg har brug for regelmæssig pauser og dertil kan man ved ansættelse af mig også risikere rigtig mange sygedage... Men på trods af det mener kommunen at jeg stadig ikke er berettiget til fleks.

Min sagbehandler udtalte i tlf. at jeg som så mange andre bare måtte søge deltidsjob som så mange andre. Desuden fandes der jo mange som ikke kunne passe egne børn og ikke kunne have fritids beskæftigelser pga manglende overskud. For fleks kunne jeg ikke få.
Men det være sandt at fordi min arbejdsprøvning viser jeg kan arbejde 15 timer pr uge så er jeg ikke berettiget til fleks, men kan i stedet henvises til at søge alm deltidsstilling??? Og det er selv om vores økonomi fra FØR jeg blev syg byggede på at jeg var fuldtidsbeskæftiget.??

Puha. Alt det her gør mig lidt ør og nogle øjeblikke er jeg lige ved at miste modet og tænker "arh mon ikke de alligevel har ret"
Men så læser jeg lægekonsulentens udtalelse som tydeligt overtræder loven.

Til sidst vil jeg bare lige takke alle jer som har været så søde at bruge af jeres overskud til at hjælpe mig i min sag. Det er værdsat hele vejen til månen og tilbage igen. Vi har virkelig fået meget hjælp herfra som vi overhovedet ikke har kunne undvære. Alt i alt så tror jeg godt min sagbehandler kan regne med post imorgen. En tung stor kuvert fyld med hygge læsning omkring hvad der er modsigende i mine akter samt omkring lægekonsulenten og dertil en masse omkring hvad fibromyalgi lidelsen indbærer. "Dette har jeg vedlagt da jeg kan se at læge konsulenten ikke har forklaret korrekt hvad fibromyalgi handler om." Vile jeg bla. skrive.

Desuden så har jeg lovet at ligge mine breve osv ud i en tråd så andre kan bruge dem til hjælp i deres sager. Dette kommer senere når jeg har fået lidt ro på. Er der nogle som skal bruge akut hjælp så kan man sagtens skrive til mig for hjælp og for kopi at brevene osv.

Nårh men GOD SØNDAG MORGEN! Det føles stadig som lørdag når nu man ikke har kunne sove i nat..
Et indlæg om taknemlighed og liiiige et par ekstra spørgsmål....

Endnu en gang tak for hjælpen...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 09:26   #2
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
skrivelse

lægger du din skrivelse herind?

Vil så gerne se andres formulering, måske der er hjælp at hente til andres sager

Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 13:55   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Odenseaner,
Jeg plejer at skrive klager og den slags på følgende måde:

Først selvfølgelig navn, adr osv. + dato til den klagen eller andet er henvendt til. I sidehoved har du dine egne data (navn, adressebla. bla. bla.)

(Så skriver jeg) Emne: (evt.) "Klage over ............ " (det kan omfatte f.eks. sagsbehandlers fremgangsmåde i forbindelse med et eller andet konkret og manglende information osv.)

(Så skriver jeg) Forløb: (hakker to gange 'enter')

Og så beskriver jeg sagsforløbet ud fra min synsvinkel med henvisninger til bilag osv. der underbygger min udlægning af sagsforløbet f.eks (se bilag 1) eller (se bilag 1 og 2) alt sammen så kort som muligt. Samtidig skriver jeg nr. på de bilag jeg henviser til i skrivelsen og som jeg har kopieret til samme brug. Forløbet fylder som regel lidt over en side.

Så følger en umiddelbar kommentar til forløbet, som er ret kort og så starter 3. punkt, som er en række specifikke spørgsmål/klagepunkter, you know ...

F.eks. "Mine klagepunkter i henhold til hændelsesforløbet og denne (samt lignende) udtalelse(r) er derfor som følger:

1.
A. bla bla bla
B. bla bla bla (evt.)
C.

2.
A. bla bla
osv. der ud af, igen henviser jeg til bilagsnr. det og det eller det ovenfor beskrevne hændelsesforløb (kan garneres med et par §§, hvis det er det det handler om) altså helt konkrete punkter som du vil have besvaret.

Så når du til punkt 4. som runder det hele af med din nuværende oplevelse af det hele, dine krav og forventninger til din klage, så "med venlig hilsen", din smukke autograf + evt cpr. nr., hvis du ikke har sat den i sidehovedet.

Så mine klager/anker er altid opdelt i 4 hovedpunkter, for overskuelighedens skyld ... punkt 3 er altid kravstillende til modtageren og punkt 4 er altid hvad du forventer og hvad du akter at foretage dig i den forbindelse.

Se det som en typisk dansk middagsret: Kartofler, 2 slags grøntsager (dem som de ikke bryder sig så meget om ) og punkt 4 er sovsen til at runde det hele af

Jeg vil godt sende dig et eksemplar af en af mine klager på en pm, hvis du synes du kan bruge det til noget.

Havde iøvrigt printet mumle munds foreløbige indsigelse ud til nærlæsning hos frisøren

Ved så ikke om mumle-mund er færdig med sin indsigelse

Masser af Hyanna

PS: Mine klager er typisk på knap 4 sider; men til gengæld kan bilagene godt give postomdeleren rygproblemer
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 02-11-2008 kl. 14:01.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 16:14   #4
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Super... tusinde tak... vil meget gerne se dine klager...

Den insigelse vi har skrevet vare nu 7 eller 8 sider. Plus 3 bilag...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 16:45   #5
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
vil jeg gerne

se

omkring mumle_munds klage kunne jeg godt tænke mig at se formuleringen omkring anerkendelse af fib.

Det er jo ofte sådan en skodting at skulle argumenterer for, da fib jo et eller andet sted stadig ikke bliver anerkendt

Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 18:21   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som jeg har forstået det så har mumle_mund tænkt sig at lægge alt ind her på siden når hun har fået det anonymiseret og har fået lidt overskud til det

Og Odenseaneren at der her i dk er meget foreskliige opfattelser af fib er der vist ingen tvivl om , jeg sad forleden dag og ledte efter noget og faldt over noget og her fremgår det vist mere end tydeligt at vores kære sundhedsminsiter (den gamle som nu gerne vil være statsminister ) heller ikke giver meget for den diagnose

Her er spørgsmålet fra Lone Møller

Citat:
Kan ministeren bekræfte, at WHO med tildeling af selvstændig diagnosekode placeret under "Diseases of musculoskeletal system and connectiv tissue" (M79.7 Fibromyalgia) har godkendt fibromyalgi som værende en fysiologisk sygdom med kroniske smerter, og oplyse, om man med baggrund i WHO`s anerkendelse også i Danmark anerkender fibromyalgi som en fysiologisk sygdom med koniske smerter?
Og her er den uhyggelige lille mands svar (Noget af det )
Citat:
Jeg kan således ikke bekræfte, at WHO’s klassifikation indebærer ”godkendelse” af fibromyalgi som værende en fysisk sygdom med kroniske smerter.
Læs det hele her http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...5663/index.htm

det er godt nok fra 05 men ve mig om indstillingen til det er blevet anderledes der er sq ikke noget at sige til at folk går i sort når de kæmper mod diagnosen fib....

I Danmark er man nemmelig ikke indstillet på at lytte til udenlandske forskere det vil sige, man lytter til det man mener kan gavne statskassen for var det ikke lige sådan at vi hørte fra Hjorten af at man brugte udenlandsk forskning for at skaffe evidens for at sætte deprimeret og stressede mennesker i arbejdslejre ?

Men forskingen fra udlandet kan ikke bruges til noget hvis det er borgene det gavner ...

sorry mumle_mund kravler lige ud af din tråd igen
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 20:00   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Har nogen med fib. forsøgt at rette henvendelse ved menneskerettighedsdomstolen i Haag? ... Altså med henvisning til at den danske regering har valgt at ignorere WHO's anerkendelse af sygdommens eksistens?

Hvor kan man finde den slags afgørelser ... Jeg er altså ikke god til al det roderi rundt på nettet ... zuza ..... Det ved du garanteret
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 22:11   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
He-he... Jeg har prøvet at søge på www.menneskeret.dk , men intet om fibromyalgi.

Men i en anden tråd har jeg skrevet noget om, at Vidensnetværk for Bevægelseshandicappede ANBEFALER en bog om fibromyalgi.

Dette vidensnetværk hører under Karen Jespersens ministerium, så ERGO må de jo anerkende diagnosen, ikke?

Se her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=6...ibromyalgi+bog

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 02-11-2008 kl. 22:13.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 22:35   #9
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Mumle_mund.

Jeg kan forstå, at du har arbejdet hårdt med den indsigelse.

Citat:
Den insigelse vi har skrevet vare nu 7 eller 8 sider. Plus 3 bilag...
Når man har et langt sagsforløb bag sig, kan det være svært at få alt med, uden at sideantallet hurtigt bliver meget omfattende.

Men med mange sider, en stresset sagsbehandler, forsvinder budskabet ofte. Jeg vil anbefale dig at du læser din indsigelse igennem og reducerer den til max. 3 sider. Kunsten er ikke at skrive meget, men at skrive meget præcist på meget få sider. På den måde vil dit budskab stå meget klarere.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 22:51   #10
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Hej Mumle_mund.

Jeg kan forstå, at du har arbejdet hårdt med den indsigelse.



Når man har et langt sagsforløb bag sig, kan det være svært at få alt med, uden at sideantallet hurtigt bliver meget omfattende.

Men med mange sider, en stresset sagsbehandler, forsvinder budskabet ofte. Jeg vil anbefale dig at du læser din indsigelse igennem og reducerer den til max. 3 sider. Kunsten er ikke at skrive meget, men at skrive meget præcist på meget få sider. På den måde vil dit budskab stå meget klarere.

Velcro.
Jeg er helt enig. Men en stresset sagbehandler er simpenhent ingen undskyldning for kun at skimme min sag igennem. Hvilket man kun kan tro når man ser i den.

Min indsigelser er bygget op således at jeg har kopieret teksten fra ressource profilen de steder fra hvor jeg føler de modsiger sig selv. Og har ved hæftet en kommentar.
Dertil har jeg også tage rlægekonsulentens udtalelse og splittet ad.

Derud over har jeg lavet nogle bilag som de evt kan læse. Det ene handler fibrmyalgi og den symptomer og hvorfor. Den andet handler om at det er bevist at fibromyalgi er en sygdom i centralnervesystemet. Det trejde er et udpluk af loven som under bygger mine kommentare omkring læge konsulentens rolle.

Min indsigelser omhandler således KUN de papire som er dem som skla bruges til at træffe en endelig afgørelse for min sag...

Jeg lover at så snart jeg får overskud og har fået lavet det hele anonymt så lægger jeg det hele ind
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang. status fra psykiater Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-08-2012 07:01
Nu med ny status pr 1/8 Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2012 05:01
Status fra lægen Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-12-2011 16:36
Status på arbejdsskade sag mia1970 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-08-2011 09:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension