K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2008, 13:27   #1
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Red face For dårlig til fleksjob, siger jobkonsulenten - hvad nu??

Hej!

Jeg var SUPER glad fordi jeg fik fleksjob og skulle starte i en ulønnet praktik!
Desværre kiksede det med at få skånehovene opfyldt og jeg blev nødt til at stoppe på arbejdspladsen. Ærgerligt!!!

Og her bagefter siger jobkonsulenten at det tænkte han nok, men nu er det jo så prøvet af! Og at det er tvivlsomt jeg overhovedet får job når jeg nu er SÅ svær med alle de skåneforhold (jamen det har han da vidst hele tiden!!! Var hans plan bare en helt anden end at finde fleksjob, fra starten af dette forløb??) Nu mener jobkonsulenten at min sagsbehandler må finde ud af hvad der så skal ske istedet for og der er indkaldt til møde.

Og her bliver jeg rigtig, rigtig bekymret. Hvad er det jeg har i sigte? Har jeg nu fået frataget retten til at søge fleksjob bare fordi det første sted ikke fungerede for mig? Tror ikke engang jobkonsulenterne på et "rummeligt arbejdsmarked"?!! Får man ikke flere chancer før man bliver skubbet på pension? Eller hvad er det de lurer på? Er der et tøjklemme-samler-job i sigte?

Skal (og kan) jeg bede om ar samarbejde med et andet firma istedet for nuværede jobkonsulent, som jeg oplever taler ned til mig og bagatelliserer mine problemer/skånehov. Ligesom min bisidder er blevet verbalt svinet til, da jeg kom til at nævne dennes navn. Ikke ligefrem befordrende for et samarbejde. Er bekymret for hvad jobkonsulentens agenda er... har man ret til at vælge hvilke områder man vil søge indenfor eller kan de presse en ud i hvad som helst? Og hvilke kurser er det jeg kan vælge at tage på i 6 uger?

HJÆLP!!!
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 13:44   #2
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej tino

har du det på skrift at du er godkendt til fleksjob ????????eller har du fået et fleksjobbevis???????????
det at vi er i gratis arbejdsprøvning er jo ikke et bevis på noget ,eller ensbetydende med at vi er færdig vurderet.
jeg har været i arbejdspøvning i 13 uger , og ved endnu ikke hvad det ender med.

vh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 14:18   #3
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Hej Baldur

Efter 2 arbejdsprøvninger blev jeg godkendt til fleksjob og har fået den bevilling på skrift. Har fået ledighedsydelse siden, så den del er (heldigvis) på plads. Jeg har så bagefter søgt fleksjob og fik fleksjob hos et rigtigt firma, og startede der i ulønnet arbejdspraktik, mens den nødvendige oplæring kunne ske (som en slags lokketilbud/bonus til arbejdsgiveren). Men jeg forstår udmærket dit spørgsmål og undrer mig også selv over, om jeg nu igen er ved at blive vurderet af jobskonsulenten (skjult agenda?!).
Vil lige nævne at min bevilling på fleksjob fra kommunen var under 1 måned gammel da jeg kom til denne jobkonsulent, og så synes jeg det er utroligt hvis man allerede nu vil revurdere min arbejdsevne. Så kan man jo blive ved i en uendelighed...!

Men som sagt, havde jeg et rigtigt job på hånden og både jeg selv og arbejdsgiver var ret ærgerlige over at det ikke faldt på plads, som forventet.

Sidst redigeret af Tino; 02-12-2008 kl. 16:27.
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad siger i til denne Lotus80 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 10-03-2013 21:56
Fleksjob: dårligere helbred = dårlig løn Webmaster K10 Nyheder 0 28-03-2012 10:10
Hvad er bedst når kroppen siger stop !! Bananen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 23-02-2012 16:49
Hvad siger Hjort? Razmo Dit og Dat 48 16-02-2009 00:44
Hvad siger I så? Ullas Dit og Dat 6 09-03-2008 16:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension