K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2010, 11:46   #1
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Opgivet arbejdsmarkedet

Hej

Har I meldt ud til sagsbehandleren, at i har opgivet at komme tilbage på arbejdsmarkedet?

Tænkte at hvis man ytrer ønsker om forskellige mulige job/brancher, at man sætter sagsbehandleren i den tro, at man dels håber og at det realistisk at komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Overvejer at melde ud, at jeg har opgivet. Det er urealistisk at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Måske har sagsbehandleren den indstilling (krav fra lovgivning) at sagsbehandleren ikke indstiller til førtidspension så længe man ikke har opgivet arbejdsmarkedet.

Ved nogen om sagsbehandler, skal agere sådan man først indstilles til pension, når man har meldt "opgivet" ud?

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 11:50   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej det findes der ingen regler om, tværtimod ses det tit at de bider sig fast i den udmelding og det så efterfølgende kommer til at hedder ingen arbejdsmarkedsidendetit eller ingen arbejds motivation og så skal der arbejde på det før noget andet ..

Men det kommer meget an på hvad du har været igennem hvad du har lavet hvor længe du ikke har været på arbejdsmarkedet hvad du fejler og hvad der ligger af lægepapir
  Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 16:26   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Hej

Har I meldt ud til sagsbehandleren, at i har opgivet at komme tilbage på arbejdsmarkedet?
Det er så nemt at blive stemplet som "usamarbejdsvillig" o.l. i dette system, så den slags udmeldinger har jeg aldrig turdet komme med, og så fik jeg vist alligevel nogle "stempler" undervejs.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 16:50   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du ikke har lægerne bag dig og har været i arbejdsprøvning
er det dumt

et kommune stempel i panden "usamarbejdsvillig"
et meget langt sagsforløb
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 17:43   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg syntes lige jeg vil indskyde en fodnote her.!

nemlig den at det faktisk var min sagsbehandler, der sagde til mig, at vi må jo tage de realistiske briller på.

jeg mener jeg er røget ud af 7-8ende skoleår, er middelandrende, lettere ordblind, samt er pc- mongol......

jeg var cabby med hjerte og sjæl .... og det KUNNE jeg .....

men i en omskolingsproces, var jeg i hans øjne rimelig lost, så han meldte simpelthen ud, så snart jeg var inde på et gebet hvor det med normale øjne var urentabelt.....

nu skal siges manden ikke længere er sagsbehandler i dette regi, da han gerne ville kunne se sig selv i øjnene hver dag...... r.e.s.p.e.k.t.

han mente jo stategien måtte være og finde et realistisk muligt tilbud til mig .... og når alt blev lagt sammen, og helbredet trukket fra, tjaaa så var der ikke mange muligheder for en revalidering...... som vel og mærke kunne bruges til noget....

det jeg prøver ad lange omveje og sige er, din sagsbehandler og dig, skal/må være så meget på bølgelængde, at i sammen finder løsningen.......

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 18:16   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man skal helst være neutral, eller henvise til læge-arbejdsprøvninger.

Man kan hurtig blive stempelt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 19:13   #7
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Jeg meddelte næsten lige til det sidste at jeg gerne ville tilbage på mit arbejde. Det var min sagsbehandler der til sidst sagde at der vist kun var fp tilbage hvilke jeg så fik 6 måneder efter
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 21:26   #8
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Tak

Tak for alle jeres svar. Jeg er nu overbevidst om, jeg ikke skal melde ud om jeg har opgivet arbejdsmarkedet. Men som i siger, henvise til min ene arbejdsprøvning, samt til min psykiater´s udtalelse.

Min sagsbehandler kender mig dårligt nok, for jeg har kun mødt denne 2 gange med skuffende resultat. Derimod har sagsbh. sendt mig videre til en job konsulent, jeg har et nogenlunde godt forhold til, da vi mailet og snakket meget sammen + været til flere virksomhedssamtaler om arb.prøvning. Dog har jobkonsulenten sagt, jeg er for god til pension, men vedkommende har heller ikke set mine helbred oplysninger, samt jeg er god til at skjule IRL, at holde en pæn facade, så ingen bemærker hvilket kaos jeg reelt sidder i.

Nu vil jeg prøve på at oprette et godt forhold til sagsbehandler, så vedkommende indser at en pension er den eneste mulighed, for at jeg kan få ro i sindet.

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 09:17   #9
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Både sagsbehandler og lokal psyk., spurgte mig, hvad arbejde betyder for mig. Jeg svarede, at jeg meget gerne vil arbejde, men at det virker urealistisk pt. Fordi jeg har det svært nok ved bare at være hjemme. Og fortalte om, meget små ting, som er meget svære for mig. Hvilket fik smilet væk på min sagsbehandler. Lokal psyk anbefaler FP, men nu må vi se.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Genoptræning til arbejdsmarkedet... Chas Alt det andet 5 17-02-2012 23:39
Ældre diskrimineres på arbejdsmarkedet Hexi Politik og Samfund 11 20-11-2010 14:46
4 ansøgninger pr. uge - opgivet zuza Nyt om loven 6 05-02-2009 21:57
Tættere på arbejdsmarkedet zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 21-07-2007 15:05
Fleksjobbers kvalifikationer på arbejdsmarkedet. zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 1 23-05-2007 05:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension