K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2013, 13:50   #341
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kom jo heller ikke i arbejdsprøvning, selvom det sidste tiltag lå 9 år tilbage.

Der blev det netop vurderet, at det kunne ende med dødelig udgang, og ingen turde tage ansvaret. Ikke at jeg var selvmordstruet. Men når jeg bliver syg, har jeg en længere historik af ''flyve episoder'' - jeg springer simpelthen ud af vinduet for at tage mig en lille afslappende flyvetur, ligesom jeg også har flere rapporter om, at jeg løber ud foran biler, fordi jeg lige skal se hvor hurtig jeg er. Det er for længst slået fast at jeg er langsom og heller ikke flyver ret godt

Men okay, jeg bliver jo også rablende vanvittig når jeg er syg
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 21:43   #342
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Den er vist til advokaten, men jeg ved ikke om hun har taget den til sig? Som hun skriver så er det op til den dommer om jeg skal i arbejdsprøvning eller om der er dokumentation nok.
Den her har jeg gået og undret mig lidt over.

For jeg mener ikke, at dommeren skal vurdere, hvorvidt du skal i arb.prøvning eller der er dokumentation nok for din arbejdsevne.

Det jeg mener, at dommeren skal slå fast er, om en kommune må sende en borger ud i noget, som vil medføre væsentligt forværring af borgerens lidelse(r).

Og det er på den baggrund, at jeg finder det vigtigt, at advokaten tager denne med: http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...55/1082500.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 10:29   #343
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Den her har jeg gået og undret mig lidt over.

For jeg mener ikke, at dommeren skal vurdere, hvorvidt du skal i arb.prøvning eller der er dokumentation nok for din arbejdsevne.

Det jeg mener, at dommeren skal slå fast er, om en kommune må sende en borger ud i noget, som vil medføre væsentligt forværring af borgerens lidelse(r).

Og det er på den baggrund, at jeg finder det vigtigt, at advokaten tager denne med: http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...55/1082500.pdf
Hej Vovse.

Jeg har vedhæftet din kommentar og sendt den videre til advokaten, skrev at en veninde havde læst mine mails og havde følgende kommentar.

derefter vedhæftede jeg notat udskrift fra OUH afd. skadestue hvor de beskriver at jeg har forsøgt at begå selvmord, samt vedhæftet er det spørgsmål til ministeren Mette F.

Hvis der er flere kommentarer høre jeg gerne
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 12:09   #344
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Hej Vovse.

Jeg har vedhæftet din kommentar og sendt den videre til advokaten, skrev at en veninde havde læst mine mails og havde følgende kommentar.

derefter vedhæftede jeg notat udskrift fra OUH afd. skadestue hvor de beskriver at jeg har forsøgt at begå selvmord, samt vedhæftet er det spørgsmål til ministeren Mette F.

Hvis der er flere kommentarer høre jeg gerne
Det lyder fint.

Jeg synes det er lidt af en balancegang, for en uddannet advokat burde jo vide bedst på dette område, men samtidig ved vi jo også, at alle mennesker kan lave fejl.

Så jeg håber, at advokaten modtager det på en positiv måde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 12:45   #345
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det lyder fint.

Jeg synes det er lidt af en balancegang, for en uddannet advokat burde jo vide bedst på dette område, men samtidig ved vi jo også, at alle mennesker kan lave fejl.

Så jeg håber, at advokaten modtager det på en positiv måde.

Det tror jeg hun gør, hun er rigtig flink og den sag der mindede om min, hvor kommunen krævede endnu en arbejdsprøvning, den vandt de ved domstolene, men jeg vil give advokaten lidt ret, det er jo op til den dommer som sidder med sagen den dag!!!

Han kan jo også have en dårlig dag som ALLE de andre som har vurderet min sag sikkert også har haft

Men jeg tror på den...

Hun er tilbage d. 29 og vil derefter søge om fri proces, nogen der ved hvor lang tid det ca. tager?

Advokaten mente et halvt år

Men mon dog???

Og hvis det bliver givet fri proces, hvor lang tid kan sådan en sag varer???

I kan godt se at mit hoved ikke har ro før DET ER SLUT....

LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 22:40   #346
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Det tror jeg hun gør, hun er rigtig flink og den sag der mindede om min, hvor kommunen krævede endnu en arbejdsprøvning, den vandt de ved domstolene, men jeg vil give advokaten lidt ret, det er jo op til den dommer som sidder med sagen den dag!!!
Ja, det er op til dommeren.

Jeg mener bare, at sagen skal køres på, om en kommune må sende en borger ud i noget, som forværrer borgerens lidelse væsentligt, eller varigt.

Og ikke så meget på, om din arbejdsevne er belyst nok, selv uden en arbejdsprøvning.

Men på sin vis bider det hele jo sig selv i halen, for hvis en borger ikke kan tåle, at blive sendt i en arb.prøvning (som jo kan tilrettelægges meget skånsomt, hvis kommunen vil det), så kan borgeren jo heller ikke tåle, at starte på et nyt job.

Og som jeg vistnok har skrevet tidligere, hvis det hele ender med, at du bliver nødt til, at deltage i en eller anden form for afprøvning, så skal du forlange, at samtlige dine skånehensyn bliver respekteret.

Og skånehensynene må din psykiater og din læge kunne hjælpe med, at formulere.

Og uanset hvad kommunen disker op med, så skal du bede din læge og din psykiater om, at kigge på tilbuddet inden du siger ja til det.

Og det vil sandsynligvis blive så svært for kommunen, at finde en arb.prøvning, som respekterer dine skånehensyn, at de må ende med, at lave en vurdering af dig i dit eget hjem.

Så uanset hvad der sker, så bliv på K10, så vi kan hjælpe dig videre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 15:10   #347
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Lidt nyt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja, det er op til dommeren.

Jeg mener bare, at sagen skal køres på, om en kommune må sende en borger ud i noget, som forværrer borgerens lidelse væsentligt, eller varigt.

Og ikke så meget på, om din arbejdsevne er belyst nok, selv uden en arbejdsprøvning.

Men på sin vis bider det hele jo sig selv i halen, for hvis en borger ikke kan tåle, at blive sendt i en arb.prøvning (som jo kan tilrettelægges meget skånsomt, hvis kommunen vil det), så kan borgeren jo heller ikke tåle, at starte på et nyt job.

Og som jeg vistnok har skrevet tidligere, hvis det hele ender med, at du bliver nødt til, at deltage i en eller anden form for afprøvning, så skal du forlange, at samtlige dine skånehensyn bliver respekteret.

Og skånehensynene må din psykiater og din læge kunne hjælpe med, at formulere.

Og uanset hvad kommunen disker op med, så skal du bede din læge og din psykiater om, at kigge på tilbuddet inden du siger ja til det.

Og det vil sandsynligvis blive så svært for kommunen, at finde en arb.prøvning, som respekterer dine skånehensyn, at de må ende med, at lave en vurdering af dig i dit eget hjem.

Så uanset hvad der sker, så bliv på K10, så vi kan hjælpe dig videre.


Hej Allesammen,

Her er lidt nyt, b.la en mail fra min advokat, den får i lige først.:

"I forhold til bemærkningerne fra din veninde, kan jeg oplyse, at jeg ikke er enig i disse. Dommeren skal ikke konkret tage stilling til, om en borger må sendes ud i noget, som kan forværre borgerens lidelser. Dommeren skal tage stilling til, om du opfyldte betingelserne for tilkendelse af førtidspension på tidspunktet for kommunens afslag – altså om du opfyldte betingelserne i pensionslovens § 16.

Da dommeren kommer til at tage stilling til, om det foreliggende materiale er tilstrækkeligt til tilkendelse af førtidspension, kan man dog sige, at dommeren indirekte tager stilling til, om du skal i yderligere afklaring. Taber du sagen, vil dette naturligvis være konsekvensen.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at dommeren er enig i, at kommunen helt generelt ikke må sende en borger ud i noget, der forværrer borgerens lidelser. Dette er imidlertid ikke ensbetydende med, at man opfylder betingelserne for tilkendelse af førtidspension efter pensionslovens § 16. Kan det ikke udelukkes, at man kan sende borgeren ud i en arbejdsprøvning på et senere tidspunkt (fx efter et par år), uden at der sker en forværring, eller er det ikke lægeligt dokumenteret, at erhvervsevnen er nedsat til det ubetydelige (i mangel af en arbejdsprøvning), opfylder man ikke betingelserne for tilkendelse af førtidspension.

Beskæftigelsesankenævnet er da også enigt i, at du på nuværende tidspunkt ikke er i stand til at gennemgå en"



Der er i dag sendt brev til civilstyrelsen om fri proces, nu håber jeg så at den går igennem!!!

Ellers skulle alt være på plads, det ender med at hvis jeg får min FTP så bliver det med mange måneders tilbagevirkning... Men jeg ville nu hellere have sagen overstået, en ende på det her lange forløb må snart være slut.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 16:16   #348
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder som om der er ved at komme ordentlig styr på paragrafferne

Håber sådan du vinder den sag, Rene
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 16:35   #349
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tror alle som ligger til en pension, vil en arbejdsprøvning forværrer borgerens lidelser
det skal være dokumenteret at en arbejdsprøvning vil give en varig skade.
ikke kun i den periode hvor en arbejdsprøvning finder sted.

alle som ikke har fået pension inden den 1.1.2013, skal i et ressourceforløb
i sådan et forløb går kommunen alså også ind og laver en vurdering af ens arbejdsevne.
da dem som faktisk ligger til en pension før 2013, nu skal i gennem et ressourceforløb

det bliver nok udelukkende borge som er multihandicappet, der slipper for en vurdering af ens arbejdsevne fremover.

hele loven er netop lavet sådan, at det udelukkende er kommunen som kan vurdere ens arbejdsevne.
da en kommune netop skal bruge arbejdsevnemetoden, til at vurdere

det vil betyde at hvis en dommer, giver ret i kommunen helt generelt ikke må sende en borger ud i noget, der forværrer borgerens lidelser.
så kan ingen jo blive sendt i et ressourceforløb


en dommer kan ikke tilkende pension og hvis ens sag ikke er overgået til reglerne om pension inden den 1.1.2013. så er man under de nye regler.
det bliver en dommer nødt til og tage med i en dom.

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-07-2013 kl. 16:40.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 16:59   #350
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En arbejdsprøvning må gerne forværre tilstanden (det vil de fleste også opleve), men den må ikke forværre tilstanden permanent, eller udgøre en særlig fare for borgerens helbred fremadrettet.
Sådan fik jeg det forklaret inde på retshjælpen i sin tid. Så min psykiater kørte speciallægeerklæringen på det permanente og varige grundlag mht arbejdsprøvningen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension