K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2013, 14:53   #201
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Den med "jeg form" har jeg tænkt en del over.

Jeg vægter meget højt, at være anonym på nettet, og hvis jeg skriver den i "RH-form" ell.l. så mener jeg, at klagen bør slutte med:
"Venlig hilsen "Vovse", på vegne af renehdal", eller noget i den stil.
Altså noget med mit "irl-navn".

Ved at skrive den i "jeg-form" tænker jeg (og det burde jeg selvfølgelig have skrevet i indlægget, retter det om lidt), at slutte med at skrive:
"Jeg vil gøre opmærksom på, at jeg ikke selv har skrevet denne klage. Jeg har leveret div. oplysninger til den, og har godkendt den."
Noget i den stil.

Måske kunne man skrive:
"Flere brugere på K10.dk har ved fælles hjælp udformet denne klage, på baggrund af oplysninger, som på ansøgningstidspunktet var i renehdal's sag."
Men "kan man det"?

Eller er der nogen, der har et bedre forslag?

Jo, jeg vil tage de ting med, som du nævner.
For inden sagen evt. når til Ankestyrelsen skal BAN jo have mulighed for, at genvurdere sagen.
Og man kunne da håbe, at de så vågner lidt op.

Jeg er lidt forvirret lige nu (også nu

Skal klagen sendes direkte til BAN?

Og ja det skal den vel, nu hvor jeg tænker mig om.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 14:55   #202
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Fint enteneller.

Jeg kigger mere på det senere, og "brygger" videre en af de næste par dage.

Men dit link til afgørelsen virker ikke.

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg er lidt forvirret lige nu (også nu

Skal klagen sendes direkte til BAN?

Og ja det skal den vel, nu hvor jeg tænker mig om.
Jag kan godt forstå det kan virke forvirrende.

Jeg var inde på Ankestyrelsens hjemmeside, for lige at sætte mig lidt ind i tingene.
Og der kan jeg se, at man skal sende den til dem man klager over, som så har mulighed for, at genvurdere deres afgørelse, inden de sender den videre, hvis de fastholder deres afgørelse.

D.v.s. det er ligesom når man klager over kommunens afgørelse.
Den skal man også sende til kommunen, som så kan genvurdere den, og sende den til BAN hvis de fastholder deres afgørelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 15:37   #203
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så har jeg vedhæftet filen af afgørelsen som er gældende for området og altså omstødt af AST efter både kommunens og BANs afslag. Mht. argumentationen skal der nok arbejdes videre, der må meget gerne argumenteres for hvorfor sagen netop er udslagsgivende for §17 (eller 18 for den sagsskyld). Det er den jo bl.a i forhold til vedhæftede princip afgørelser, der allerede er foretaget og måske på nogle områder kan ligestilles med RH´s.!!?

Den nederste princip afgørelse under §17 er for en yngre mand, dog med en sørgelig slutning for ansøger inden Ast´s medhold.

Ps. Det er altså iøvrigt ikke mig der har stavet til Ankestyrelsen for de vedhæftede filer, det er dem selv. ;-)
Vedhæftede filer
Filtype: pdf Ankestryrelsen_08-05-2013 13_18_05.pdf (38,0 Kb, 184 visninger)
Filtype: pdf Ankestryrelsen_08-05-2013 13_34_14.pdf (33,2 Kb, 179 visninger)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 08-05-2013 kl. 15:57.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 23:03   #204
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har kopieret Web's og Entenellers forslag over i mit dokument med klagen, så de er nemme at finde når jeg skriver videre.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Så har jeg vedhæftet filen af afgørelsen som er gældende for området og altså omstødt af AST efter både kommunens og BANs afslag. Mht. argumentationen skal der nok arbejdes videre, der må meget gerne argumenteres for hvorfor sagen netop er udslagsgivende for §17 (eller 18 for den sagsskyld). Det er den jo bl.a i forhold til vedhæftede princip afgørelser, der allerede er foretaget og måske på nogle områder kan ligestilles med RH´s.!!?

Den nederste princip afgørelse under §17 er for en yngre mand, dog med en sørgelig slutning for ansøger inden Ast´s medhold.

Ps. Det er altså iøvrigt ikke mig der har stavet til Ankestyrelsen for de vedhæftede filer, det er dem selv. ;-)
Måske er det bare mig, der ikke forstår det, men jeg kan ikke greje hvad disse afgørelser har med RH's sag at gøre.

Bl.a. hæfter jeg mig ved, at de er ret gamle, de er fra 2002.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 05:16   #205
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu har jeg siddet hele natten og læst (om noget helt andet)

Men her faldt jeg lige over DUKH....og tænkte...at måske Rene kunne kontakte dem for at se om de evt kunne hjælpe...

Se her

Citat:
Kapitel 23

Den uvildige konsulentordning - DUKH

§ 15. En uvildig konsulentordning yder gratis rådgivning og vejledning i sager om hjælp til personer med nedsat fysisk eller psykisk funktionsniveau.

155. Efter servicelovens § 15 skal en uvildig konsulentordning yde gratis rådgivning og vejledning i sager om hjælp til personer med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Den uvildige konsulentordning blev etableret som et rådgivende organ med virkning fra 1. januar 2002, samtidig med grundtakstfinansieringen, jf. lov nr. 489 af 7. juni 2001 om ændring af lov om social service m.fl.
Formålet med konsulentordningen er at bidrage til at styrke retssikkerheden for mennesker med handicap ved at yde gratis rådgivning og vejledning i enkeltsager og generelt at bidrage med oplysninger om udviklingen på handicapområdet.
Den primære målgruppe for konsulentordningen er mennesker med handicap og deres pårørende, der frit kan rette henvendelse om bistand. Målgruppen for ordningen er imidlertid også de kommunale sagsbehandlere.
156. Konsulentordningens arbejdsopgaver består i, at
– vejlede om sagsgange for at få kontakt med den rette instans og opnå den rette støtte,
– yde støtte og medvirke til koordinering i sager, der kan eller ville kunne give vanskeligheder med henblik på, at den bedst mulige løsning opnås,
– oplyse om klagemuligheder og hjælpe med at udforme klager til offentlige myndigheder, herunder klager, der kan rejses i forhold til Ankestyrelsen, fordi sagen har principiel eller generel betydning.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=135543

Det var måske en mulighed men det skal ske snart hvis ikke tiden for anke falder...

Man kan finde DUKH her http://www.dukh.dk/
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 10:05   #206
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Men her faldt jeg lige over DUKH....og tænkte...at måske Rene kunne kontakte dem for at se om de evt kunne hjælpe...
Det lyder da som en god idé.

Hvis jeg skriver mit forslag til en klage færdig i dag, så kan renehdal evt. sende den til DUKH sammen med rp, kommunens afslag og BAN's afslag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 12:39   #207
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det lyder som en plan...forudsat at Rene er med på den...han bestemmer jo selv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 13:23   #208
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det lyder som en plan...forudsat at Rene er med på den...han bestemmer jo selv...
Det vil jeg gøre..... i har virkelig hjulpet mig meget, ved ikke rigtig hvordan jeg skal takke jer?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 13:52   #209
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du behøver skam ikke at takke os....vi er glade så længe det kommer til at gå dig det godt...

Det er jo dejligt når folk kan finde ud af at stå sammen og hjælpe hinanden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 17:24   #210
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du behøver skam ikke at takke os....vi er glade så længe det kommer til at gå dig det godt...

Det er jo dejligt når folk kan finde ud af at stå sammen og hjælpe hinanden...

ja mit liv har ikke ligefrem været en dans på roser og det med at leve et "normalt" liv, virker som om noget jeg har meget svært ved.

jeg er begyndt at lukke alle ude af mit liv, jeg ved godt at jeg bør tage den med ro, men hold kæft hvor er det svært når man får det ene NEJ efter det andet.

jeg håber på bedre dage snart vil komme, de kommuner har stresset min sjæl noget så grusomt.

jeg vil høre advokaten om det er noget man kan søge erstatning for???

skidt med pengene, men regningen som de kunne få ved at "spare" min "løn".

jeg er godt gal i skralden over den behandling jeg har fået, men hvor er jeg glad for at få alt den hjælp her på K10.

jeg skrev også til VoVse at jeg sender sagen til vurdering hos DUKH (det burde jeg have gjort)
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension