K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2012, 13:55   #1
muren65
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
muren65 er ny på vejen
ankesag

hej håber der er nogle der kan besvare mit spærgsmål ang at jeg har fået afslag på min fp jeg har som sagt fået afslag på min fp. kommunen stopped mine sygdagpenge en uge efter afslaget, troed at man skullevarsles 14 dage før. mit spørgsmål er hvis jeg anker den med fp hvordan kan kommunen så stoppe for sp for der er da ik kommet en endelig afgørelse før det har været i ankenævnet. håber der er nogen der kan hjælpe med mit spørgsmål
tak for en ellers rigtig nyttig og god side.
vh muren
muren65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 15:04   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Glem aldrig din ankefrist...

Kære Muren65

.... er 4 uger = 28 dage Læs og forstå alt her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...ht=sv%E6re+ord

HUSK altid at gemme dine konvolutter med datostempel!

Sygedagpengestop.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 15:12   #3
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af muren65 Se meddelelser
hej håber der er nogle der kan besvare mit spærgsmål ang at jeg har fået afslag på min fp jeg har som sagt fået afslag på min fp. kommunen stopped mine sygdagpenge en uge efter afslaget, troed at man skullevarsles 14 dage før. mit spørgsmål er hvis jeg anker den med fp hvordan kan kommunen så stoppe for sp for der er da ik kommet en endelig afgørelse før det har været i ankenævnet. håber der er nogen der kan hjælpe med mit spørgsmål
tak for en ellers rigtig nyttig og god side.
vh muren
Hej Muren,

Har præcis samme situation med min kommune og kan svare at de stopper sygedagpengene når det visiterende nævn har behandlet sagen første gang. Hvis der så senere i din sag kommer en anden afgørelse, så går de tilbage i din sag og beregner din ydelse fra den dato hvor de oprindeligt stoppede din ydelse.
DVS. Ja din ydelse stoppes.

Hilsen SAMP
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 17:24   #4
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Beklager!!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af samp Se meddelelser
Hej Muren,

Har præcis samme situation med min kommune og kan svare at de stopper sygedagpengene når det visiterende nævn har behandlet sagen første gang. Hvis der så senere i din sag kommer en anden afgørelse, så går de tilbage i din sag og beregner din ydelse fra den dato hvor de oprindeligt stoppede din ydelse.
DVS. Ja din ydelse stoppes.

Hilsen SAMP
SORRY, mit indlæg var til en anden tråd. Beklager
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 18:49   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af muren65 Se meddelelser
hej håber der er nogle der kan besvare mit spærgsmål ang at jeg har fået afslag på min fp jeg har som sagt fået afslag på min fp. kommunen stopped mine sygdagpenge en uge efter afslaget, troed at man skullevarsles 14 dage før. mit spørgsmål er hvis jeg anker den med fp hvordan kan kommunen så stoppe for sp for der er da ik kommet en endelig afgørelse før det har været i ankenævnet. håber der er nogen der kan hjælpe med mit spørgsmål
tak for en ellers rigtig nyttig og god side.
vh muren
Hej muren65,

Jeg husker ikke om du har en anden tråd eller om vi har en anden murer der kalder sig muren63 eller lign??!

Nå men sådan er det jo. Hvis du har søgt ftp. under dine sygedagpenge altså iht. §17 og fået afslag, så stoppes dine sygedagpenge i forbindelse med dette afslag. Du kan så klage over afslaget på ftp. og stoppet af sdp. til kommunen, får du ikke medhold ryger begge sager til BAN (Beskæftigelsesankenævnet).

Kommunen må sagtens tage deres beslutning inden dine sager ryger i BAN, men såfremt at BAN giver dig medhold i f.eks uberettiget sygedagpengestop, så ryger du tilbage i afklaring herpå. Det er dog hårde odds at du er oppe i mod og jeg undrer mig blot over hvorfor du selv har søgt ftp. iht. §17 altså medmindre at dine papirer skriger til himlen om ftp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 09:40   #6
muren65
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
muren65 er ny på vejen
hvorfor jeg har søgt fp selv er fordi jeg ik kan arbejde fuldtids har min læge med mig men hans mening bliver åbenbart ik hørt. og da jeg har en sagsbehandler jeg slet slet ik kan tale med og som prøver at gøre livet surt for mig fik jeg ik min fp. troed ik at man kunne have sådanne mennesker til at sidde i det offentlige der bare vil modarbejde og lave livet sur for nogen har taget hende i flere løgne flere gange og søgt en an sagsbehandler men det kan jeg ik få. et være ****e system vi har.
muren65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 09:53   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ja, desværre er systemet ikke altid nemt at danse med... (en kolos på lerfødder)

Har du været i arbejdsprøvning? Hvad siger lægerne om din tilstand?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 11:44   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1
hvad siger lægekonsulenten
2
hvilken begrundelse har de givet, når de har givet et afslag
3
har du været i arbejdsprøvning og hvad viser den hvis du har
hvis du ikke har været i arbejdsprøvning og søgt en §17, så giver det næsten med garanti et afslag.

nu har jeg været i systemet i 3.5 år og det er meget tungt og danse med
men hvis ens lægedokumentation ikke er klokke klar på alle områder
så kan en sagsbehandler alså ikke indstille til fleks eller pension
6 gange har min sag været forbi en lægekonsulenten og først nu er lægekonsulenten enig i jeg ikke kommer på det almindelig arbejdsmarkedet igen og har ikke ydeligere spørgsmål. har heller ikke oplevet nogen god kommunikation, men sådan er det åbenbart for de fleste.

så uden en klokke klar lægedokumentation som alt peger på pension, ja så kommer man alså ikke i nærheden af fleks eller pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 08:50   #9
muren65
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
muren65 er ny på vejen
hej ricky nej jeg har ik været i arbejds prøvning og min egen læge har skrevet i en status erklæring at jeg var eget til flex eller revilevidering. og for ca 10 år siden blev jeg tilbudt at komme under revilivedering af min gamle kommune. men sagde nej syntes jeg var for ung og ja måske stædig selvfølgelig har min fodskade ik blevet bedre. findes de papirer ik fra den gang kan man få agt indsigt så mange år tilb age
muren65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til ankesag LM Fyn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 511 09-02-2015 00:34
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension