K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2010, 00:49   #1
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp.

Så kom der brev fra statsforvaltningen.

de gav kommunen medhold i afslag om ftp

I deres begrundelse gav de kommunen ret i der var for lidt bevis på at min arbejdsevne var nedsat da jeg ikke kunne klare min arbejdsprøvning.

jeg har i min ankesag påpeget hvad kommunen har skrevet som ikke passer .

De samme har statsforvaltningen skrevet som begrundelse for deres afslag

Men de ville da råde mig til at blive indlagt igen og få noget mere behandling
øhh behandlingsmulighederne var udtømte...

det er som at skrive/snakke med en dør..man kommer ikke ind

Jeg har virkelig kæmpet mit indre for ikke at lade det slå mig ud denne gang også pga hvad der er sket i mit liv siden jeg sidst var herinde på k10.

men den skulle da lige sluges

godt nytår til jer alle og jeg håber det nye år bliver varmere mod jer der kæmper
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 01:35   #2
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
nu ved jeg jo ikke hvad du har prøvet, men dette link kunne måske være en løsning?

http://www.harlanglaw.dk/omtale/78.html
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 02:00   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kære leduce.
vi er mange som får underlige afslag fra den kant..

tror de er mere sammenspiste end mange tror og håber.

få hjælp til at anke deres afgørelse, især hvis de modsiger sig selv.

sender dig mange tanker. og håber det nye år også bringer dig godt nyt.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 03:05   #4
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
huldra : mánge tak for støtten .det varmer

men må indrømme jeg giver op

er måske svært at forstå men holder ikke til det længere ..

er nød til at beskytte migselv



knus
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 08:12   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Leduce,

Det er jeg ked af at høre, husker ikke lige din opr. tråd, du har nok ikke haft overskud til at skrive i den, men godt at du alligevel skriver herinde.

Forfærdende svar de giver om at du bør genindlægges, hvad ved de om det !! Jeg kender det, lægekonsulenten bød dette som en af mulighederne i min ftp. sag ved han 2 vurdering. Først røg jeg fuldstændig i kulkælderen da jeg fik det at vide, godt nok efter mit eget løsnings forslag, men man tænker bare, hvad f... ved de om det.

Dog må vi tage det som et signal til at de vil hjælpe, men stadig vil have belyst ens arbejdsevne, hvordan siger man bare.

Jeg håber at du kan få det til at hænge sammen trods alt og sørge for fortsat at passe på dig selv. Jeg husker at du har draget stor fordel af at arbejde med dig selv, bliv ved med det og kom tilbage i kampen når du orker det.

Godt nytår.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 23:38   #6
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Enteneller : mange tak ..
ja det er lidt svært at forstå de kommer med evt en løsning når jeg har to lægekonsulenter der skriver i min sag at alle behandlingsmuligheder er udtømte

selv min diagnose er forkert skrevet af kommunen og nu igen af statsforvaltningen selvom jeg har "klippet det ud i pap" for dem at det ikke passer.

ja det kan være jeg kæmper igen en dag ..men for nu er det slut for kan mærke jeg ikke kan holde til det ..
de der afslag konstant hjælper ikke på helbredet.

og det er ikke for at lyde som en dårlig taber føler bare ikke det er værd at kæmpe for, under omstændighederne.

stort knus til dig og godt nytår.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 00:05   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Leduce, jeg er i samme situation som du mht. at BAN (beskæftigelsesankenævnet) har givet kommunen medhold i deres afslag på førtidspension.

Du må helst ikke give op!

Netop hvad der håbes på, idet man blandt andet ikke oplyser, at man kan udbede sig aktindsigt i BAN's behandling af sagen.

Og vi er naturligvis "afkræftede", når vi er kommet dertil, at BAN giver kommune medhold.

En privat socialrådgiver har engang givet det råd, at en anke behøver ikke fylde mere end en linje eller to: De bliver TVUNGET til at genbehandle sagen -det råd fulgte jeg for ca. 8 år siden og fik medhold.

Find kræfter til en linje eller to, lad ikke ankemuligheden gå fra dig!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 09:24   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Er det ankestyrelsen man anker videre til eller er det BAN ?

Jeg formoder at Leduce fik sin arbejdsprøvning kontra incideret af læger og psykiatere, hvorfor hun så ikke kunne komme i arbejdsprøvning !!? Det må da være en rimelig god vægt i en evt. anke.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 10:07   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Er det ankestyrelsen man anker videre til eller er det BAN ?
Man anker til BAN, som vil sende sagen videre til Ankestyrelsen, hvis de fastholder sin afgørelse fra før.
Man kan også sende nye beviser til Ankestyrelsen, efter man modtager et brev fra styrelsen om, at sagen er blevet modtaget fra BAN.

Citat:
Jeg formoder at Leduce fik sin arbejdsprøvning kontra incideret af læger og psykiatere, hvorfor hun så ikke kunne komme i arbejdsprøvning !!? Det må da være en rimelig god vægt i en evt. anke.
Hvis det forholder sig sådan, så er det nok kun med et par linier i klagen, med henvisning til ovennævnte.

Sidst redigeret af Karo; 02-01-2011 kl. 10:12.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 14:51   #10
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 14
Heart2breake er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Leduce, jeg er i samme situation som du mht. at BAN (beskæftigelsesankenævnet) har givet kommunen medhold i deres afslag på førtidspension.

Du må helst ikke give op!

Netop hvad der håbes på, idet man blandt andet ikke oplyser, at man kan udbede sig aktindsigt i BAN's behandling af sagen.

Og vi er naturligvis "afkræftede", når vi er kommet dertil, at BAN giver kommune medhold.

En privat socialrådgiver har engang givet det råd, at en anke behøver ikke fylde mere end en linje eller to: De bliver TVUNGET til at genbehandle sagen -det råd fulgte jeg for ca. 8 år siden og fik medhold.

Find kræfter til en linje eller to, lad ikke ankemuligheden gå fra dig!
Hej Carmen

Selv om BAN er 'tvunget' til at genoptage sagen, så er min erfaring at det gøre de ikke. I mit tilfælde sente jeg 8 siders klage med nye oplysninger og rettelser til alle misforståelserne og fejlene, men samme dag som BAN fik anken, svarede BAN, at de fastholdt afgørelsen og senere fandt ankestyrelsen ikke min sag principel. Jeg er sikker på at BAN ikke engang har læst min anke!

Jeg fik aktindsigt, men jeg havde ikke aktindsigt i BAN's interne overvejelser, kun de officielle som der er anført i afgørelsen. Og kunne derfor heller ikke få forklare hvad det egenlig skrev.

Men kan INTET stille op og det koster ikke det offentlige en dyt at fastholde afslag! Jeg har ikke råd til at stævne dem.

Held og lykke med din anke og håbder du trods alt har kræfter til det

mvh

Heart2breake
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til ankesag LM Fyn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 511 09-02-2015 00:34
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32
Yes - afgørelse fra Statsforvaltningen :-) Mella Politik og Samfund 9 02-08-2009 20:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension