K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2009, 22:44   #1
Element
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Element er ny på vejen
Ankesag - Advokat? Eller?

Står for og ville anke mit afslag på fleksjob.
Men hvordan gøres det bedst? Hvad er jeres erfaringer?

Har snakket med min fagforening, hvor de vil vende min sag med deres socialrådgiver, og derefter vil hjælpe mig med at formulere min klage.
Men er det bedere/bedst at få en advokat med ind over, eller kan dette gøre ligeså godt selv? Er ikke i tvivl om hvorvidt der er en grund til at klage, så er som sådan ikke indholdet der skal bruges hjælp til, men nærmere om det har en effekt at an advokat påtegner det med sit navn.

Høre gerne jeres erfaringer.

På forhånd mange tak
Element er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 00:22   #2
mich
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
mich er ny på vejen
hej
Der er mange ubekendte i din "sag"
Normalt gi'r en fagforening også advokat bistand.
Jeg tror du trygt kan lade fagforeningen, hjælpe dig.
Uanset skal du bare kæmpe videre.
Hvis man ikke gør noget, sker der ikke noget.
mvh.
mich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 09:05   #3
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Hejsa

Altså, hvor længe siden er det du fik afslag på fleksjob og har du fået det på skrift?

Den normale procedure er, at du skal klage over denne afgørelse inden 4 uger og der burde være en tydelig klagevejledning i dit skriftlige afslag.

Synes også at det bedste ville være at din fagforening er inde over, enten med deres advokatbistand, eller i det mindste at din sagsbehandler derfra hjælper dig med at lave denne klage.

Jeg har sjældent hørt at folk hyrer deres egen advokat til en sag som denne og tror ikke at det vil have den store virkning - systemet er indrettet efter at "den lille mand" selvstændigt kan klage. Tror at det højst kan blive en udgift for dig, uden at det på nogen måde "sikrer" dig et fleksjob, desværre..

Nu ved jeg jo ikke på hvilken baggrund og med hvilken diagnose du søger fleksjob og om det er i en allerede eksisterende ansættelse og hvad din ændring i din arbejdsevne er, men i tilfælde af at du har en sygdom, hvor der findes en patientforening - fx muskelsvindfonden eller lignende, er det et stærkt kort at bruge dem sammen med din fagforening.

Jeg håber at din fagforening vil være dig behjælpelig, hvilket jeg ser som dit stærkeste kort pt og jeg ved at der er rigtig mange kloge hoveder på denne side, der ved meget om lovstof osv, så skriv endelig.. Godt at du er kommet hertil

Pøj-pøj med det
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 11:32   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
For mig at se så har du og din fagforening tjek på hvad der skal klages over og hvad det er der ikke er ok så er det "bare" i håb om at en advokat kan sætte en skræk i livet på kommunerne så virker det desværre nok ikke ...

De har masser af jurister selv til at gå tingene igennem og tro mig deres jurister tjener godt på at gå alle små ting igennem og finde alle smuthuller så umiddelbart så ville jeg hælde til fagforeningen som du skriver godt ved hvad de laver og som har tjek på tingene ...

Det kan trække for længe ud med at få fat i en advokat og få læst igennem og skrevet og alt det, så klart fagforeningen
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
privat socialrådgiver eller advokat ? hjælp Wodpoulsen Den nyttige viden vi alle har 30 10-01-2018 16:56
Privat socialrådgiver eller advokat? Giser Spørgsmål ang fleksjob 2 29-01-2013 18:37
Arbejdsskade...med eller uden advokat? Trunten Alt det andet 8 11-08-2011 11:20
Advokat eller ej? Huldra Alt det andet 5 17-11-2009 00:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension