K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2008, 20:21   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Fleksjob til bogligt svage

Fyn & Øer
Fleksjob til bogligt svage

http://www.faa.dk/article/38614

Af Erik Jørgensen

Med støtte fra EU har CSV Sydøstfyn skaffet job til unge med særlige behov

SYDFYN: En svær skolegang med boglige nederlag og specialundervisning behøver ikke at være ensbetydende med et dårligt liv senere hen i tilværelsen.

Bare spørg de 12 bogligt svage unge mennesker, der via en målrettet ungdoms-uddannelse på CSV Sydøstfyn, er blevet ansat i fleksjob på det almindelige arbejdsmarked.

- Når vi snakker om fleks-job, tænker vi normalt på folk, der enten kan være kommet til skade med en dårlig ryg eller lider af sygdom.
Men vores målgruppe er unge mennesker, der ikke evner at gennemføre en almindelig ungdomsuddannelse, forklarer afdelings- leder Henrik Meyer og tilføjer, at 95 procent af de unge fik specialundervisning i folkeskolen.
Tre-årigt pilotprojekt

De kunne være dømt ude, men med støtte fra Den Europæiske Socialfond har CSV Sydøstfyn gennemført et tre-årigt pilotprojekt, der tager sigte på at give unge et kærligt spark ind på arbejdsmarkedet.

- Det er væsentligt, at vi kan tilbyde en alternativ ungdomsuddannelse til dem, så de kan få noget arbejde og dermed et øget selvværd. Det er den største primære faktor, fordi de har drømme og ønsker om at være som andre unge og få et rigtigt arbejde, siger Henrik Meyer med stolthed i stemmen - ikke mindst fordi CSV Sydøstfyn således er med til at opfylde regeringens mål om flere handicappede i arbejde.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 21:34   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Altså som mor til en ordblind (ikke i samme grad kan jeg regne ud ) så glæder det mig at de kan få hjælp på den måde...

Som en 42 årig med div skånehensyn nedsat arbejdstid osv så er det godt nok ikke nogen jeg har lyst til at konkurrere med

De bogligsvage skal også være med men hvad er der blevet af mesterlære og hvorfor i alverden kan de ikke ansættes uden tilskud...(efter endt opkvalificering)

Jeg tror ikke på at det er de unge der ikke vil eller mangler motivation ,så jeg har lidt svært ved at se logikken i at man fordi man er ordblind skal have fleksjob (hvis det er det eneste der er i vejen altså )

jeg ved sgi ikke om det er mig der har fået galt fat i noget her ....
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 13:07   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ulbølle og billg arbejdskraft ???

- På den måde kunne vi slå to fluer med ét smæk, idet klubberne får billig arbejdskraft, og de unge mennesker får livsværdi

Unge gider ikke, og Tordenskjolds soldater falder fra, men fleksjobordningen kan bruges i klubberne, siger fodboldleder

ØHHHHHHHH... er de unge så udelukket for at lære noget ?

der er noget jeg ikke forstår her...det er så hulens svært for fysisk syge at få fleksjob men her lyder det som om "man bare lige får det "


Godt job til bogligt svage

http://www.faa.dk/article/41634?rss

http://www.faa.dk/article/41491

Af Erik Jørgensen

CSV Sydøstfyn vil skaffe fleks- og skånejob i lokale sportsklubber efter inspirationstur til den hollandske fodboldklub FC Twente, der har ansat to bogligt svage

SYDFYN: Center for Specialundervisning for Voksne - CSV Sydøstfyn - har indledt et samarbejde med Idrætsefterskolen i Ulbølle med det formål at skaffe arbejde til unge bogligt svage i de større sportsklubber, såsom GOG, Svendborg Basketball Klub og SfB. Idéen er at skabe fleks- og skånejob med offentligt tilskud.

- På den måde kunne vi slå to fluer med ét smæk, idet klubberne får billig arbejdskraft, og de unge mennesker får livsværdi, forklarer afdelingsleder Henrik Meyer, CSV Sydøstfyn i Svendborg, der også håber, at det kan være med til at åbne døre til de små idrætsforeninger.

CSV Sydøstfyn blev inspireret på en studietur til den professionelle fodboldklub FC Twente i Holland, der har ansat 12 unge bogligt svage til at gå til hånde og rydde op på stadion i forbindelse med hjemmekampe.
Pavestolte

- De er iført jakker, hvor der står FC Twente, og de er pavestolte, fordi de er en del af holdet sammen med de kendte fodboldstjerner, fortæller jobkonsulent Bent Damgaard, CSV Sydøstfyn.

CSV Sydøstfyn deltager i et EU-projekt, hvor det er meningen at udveksle erfaringer med job og uddannelse til unge med indlæringsvanskeligheder, og Bent Damgaard oplevede, at i Holland er en handicappet en ressource, og ikke som i Danmark en ulempe.

- Det handler om succesoplevelser og selvværd, pointerer Bent Damgaard.

Han overvejer at fylde en bus med nogle af de unge, der går på CSV Sydøstfyns tre-årige alternative ungdomsuddannelse, og køre en sviptur ned til FC Twente, så de kan få den oplevelse med.

Sidst redigeret af Stella; 16-03-2008 kl. 13:33.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 14:14   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Det ligner da en pærevælling det her....siden hvornår er begyndt at give fleksjob og pension til øh....bogligt svage
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 14:23   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det lyder som om at fleksjobordningen bliver ændret til "dum I arbejde"

Jeg mener at fordi man er bogligt svag hvilket bare betyder at man er mere til at blive håndværker i stedet for akademiker betyder jo ikke at man er dum vel ...derfor forstår jeg slet ikke denne ordning...

Andre sygemeldte der vil søge om fleks og er over 18 år...kan nærmest ikke få den mindste hjælp...men bliver sat på kontanthjælp...mon det er fordi det er unge under 18 år og derfor SUPERBILLIG arbejdskraft og hvorfor ansætter de dem ikke på normale vilkår....næ det er fordi de kan få dem til at gøre det andre ikke gider og så betale = 0 kroner for dem...

det er ikke godt for den ordning og mon den allerede er ændret ...uden reform, til at blive job med løntilskud til ordblinde.

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om de betaler dem for 37 timer om ugen og til hvilken løn og hvor mange timer de unge arbejder der .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 14:36   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
øh....trykkede vist for tidligt.

Det ligner da en pærevælling det her....siden hvornår er man begyndt at give fleksjob og/eller pension til bogligt svage (gud fri mig for et udtryk), og hvornår er man begyndt at betragte øh...bogligt svage, som en slags andenrangsmennesker, der for at komme i arbejde skal have tilskud ud over hvad alle andre øh....handicappede får i dette samfund.

Har de klubber brug for hjælp, fordi de andre unge ikke gider at fatte en gulvskrubbe i deres klub, og tørre op efter dem selv....så må de ansætte fleks og skånejobbere på de almindelige betingelser der nu engang er, d.v.s at de klubber IKKE skal blande sig i hvilke flekser/skåner kommunen vælger at give jobbet, og selvfølgelig heller ikke får tilskud udover hvad der normalt gives ved fleks/skåne ansættelser....det er vel reelt og relevant arbejde de klubber vil tilbyde.

Det ligner slavearbejde, pakket ind i falsk omsorg.....unge der ikke er specielt boglige, er som regel gode til at bruge hænderne, de skal selvfølgelig uddannes i fag som murer, blikkenslager, gartner o.s.v....og selvfølgelig ikke henslæbe ungdommen som skraldopryddere i sportsklubber.

Endnu et projekt som er overflødig og en hån mod mennesker, men perfekt til at folk som jobkonsulent Bent Damgård fortsat kan være ansat og tjene kassen.

Megasur sur er jeg, men alligevel en venlig hilsen fra Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 14:43   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jeg er enig med dig Ingrid og det er synd at sætte helt unge i den situation...førøvrigt hører man altid at unge ...er for unge...til fleksjob og FTP...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aftale om reform af førtidspension og fleksjob: Mere spareøvelse end hjælp til svage. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-07-2012 00:01
Aftale rammer de svage Risa Politik og Samfund 15 24-03-2012 09:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
Om de svage i samfundet zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 0 25-06-2007 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension