K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2008, 19:48   #21
jettelundfrede
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 16
Styrke: 17
jettelundfrede er ny på vejen
Tobak er uhyggelig vanedannende..

Da jeg arbejde som sygehjælper, oplevede jeg en KOL/astma patient få hjertestop, det første han gjorde da vi fik ham genoplivet og medicinen begyndte at virke, var at bede om at få lov at komme ud og ryge igen....
Mange hilsner fra jette
jettelundfrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 20:08   #22
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
KVIT SMØGERNE

kÆRE VENNER

KAN I SÅ STOPPE MED DE SMØJER, HVIS MAN ALLEREDE HAR KOL, SÅ ER DIN LUNGEFUNKTION ALLEREDE ØDELAGT OG DEN KOMMER ALDRIG TILBAGE, SELVOM DU HOLDER OP MED AT RYGE, MEN HVIS DU ER HELDIG SÅ UNDGÅR DU LUNGEKRÆFT, SÅ HVORFOR SÅ VENTE MED AT HOLDE , DET BURDE DA VÆRE FRYGT NOK ALLEREDE AT HAVE EN DIAGNOSE SOM KOL.

JEG HAR SELV RØGET , MEN DET ER 10 ÅR SIDEN JEG TÆNDTE MIN SIDSTE SMØG, DET GJORDE JEG DA MIN MOR FIK KOL OG MINDRE ET ÅR FRA DIAGNOSE FIK HUN SÅ KONSTATERET LUNGKRÆFT OG DØDE 1 ÅR SENER, DET FIK MIG OG MIN MAND OG MIN FAR TIL AT KVITTE SMØGERNE, SÅ I VORES FAMILE ER DER INGEN RYGER, HELLER IKKE MIN SØN PÅ 19 OG 16 RYGER SÅ DET ER BARE DEJLIGT.

START MED AT TRAPPE NED FJERN ALLE VANESMØGERNE DEM , HVIS TELEFONE RINGER SÅ SKAL MAN LIGE HAVE EN SMØG MED, DEM EFTER MAD OSV, SÅ ER DER KUN CA 5 SMØGER TILBAGE,BAGEFTER SÅ SIGER MAN TIL SIG SELV DER SKAL GÅ EN TIMME IMELLEM SÅ TO TIMMER OSV , TIL SIDST BEHØVER MAN DEM IKKE.

HÅBER AT DET KAN LYKKES FOR JER ALLE,AT HOLDE OP FOR DET ER VIRKELIGT SKØNT AT LEVE UDEN SMØGERNE, OG RIGTIGT GODT FOR HELBREDET.

hELD OG LYKKE

MAI-BRITT
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 00:32   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
helenekr ja så er det da godt nok noget kun alvorligt så, det lyder ikke godt


du skrev at du ikke har det med i din førtidspension søgen, men du har vel skrevet det i din ressuseprofil under helbred
Jeg har slet ingen ressourceprofil Peacock Jeg har heller aldrig haft en - ved ikke engang hvordan den ser ud. Og når jeg spørger min sagsbehandler om vi ikke skal have lavet ressourceprofilen Feks NU! imens vi venter på en tid fra min psykiater vedr speciallægeerklæringen, så siger hun at ressorceprofilen kommer senere i forløbet, men vil ikke uddybe nærmere om HVOR SENT i forløbet hun mener. Samtidig er det jo imponerende at hun så gerne vil have mig i arbejdsprøvning 25 timer om ugen, når hun reelt ikke kender mine ressourcer/baggrund/fortid/sag

Men jo, KOL kommer med i ressourceprofilen, ligesom fibromyalgi (jeg har det IKKE så slemt som flere herinde!), jeg har det i en lettere udgave og som sådan er det ikke noget der præger min hverdag voldsomt. Jeg har også gigt i knæene hvilket er ekstremt slemt i de perioder hvor det blusser op - gerne når der er frost i luften. Om sommeren går jeg fri. Og så har jeg sådan nogle små skavanker som også kommer med. Men alt det har ikke noget med førtidspensionen at gøre, min læge sagde det ville blive et helvede hvis jeg tog det med, da de ville kræve dokumentation for det hele. Men som en understøttende del er det udmærket at få med, til det samlede billede. Det er som sådan også ting jeg kan leve med uden de store problemer, og er ikke dét der er truende for arbejdsevnen.....

Sidst redigeret af Ninja; 14-03-2008 kl. 01:19.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 13:44   #24
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hm.. det var da mærkeligt i kan da godt starte på at lave ressourceprofilen, selv om du venter på psykiateren

og ressourceprofilen er med til at finde ud af dine ressourcer, det jeg har fået ad vide, RET mig lige hvis jeg skulle have fejl,
men det jeg har fået ad vide, er at ressourceprofilen skal laves først inden arbejdsprøvning

og ja det er vigtigt du har alt med under heldbreds beskrivelse, for det er jo det samlede billede, og flere ting ind over hinannen kan gøre, den ene sygdom være osv. og så alle tingene oven i hinannen gør bare det hele være

jeg fejler desværre også flere ting, og jeg skrev diranosen ups kan ikke stave til dette,
nå men jeg lavede en liste med alle de ting jeg fejler efter jeg havde skrevet helbred , og sluttede af med listen med de diranoser, og en liste med hvad jeg får af medicin.

for i mit tilfælde har jeg lagt mærke til at kommunen køre meget i en af de ting jeg fejler, så derfor listen så er der ikke noget at rafle om, for de skal se på det hele som hel hed


håber i kan læse hvad jeg har skrevet, har det ikke så godt i dag, så bliver mit staven værer
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 15:37   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo men jeg tror du har ret Peacock, Hejdien har også forklaret mig om ressourceprofielens relevans i forhold til ens sag, og ud fra det Hejdien har forklaret, så burde man jo mene at ressourceprofilen skulle ligge klar før alt andet. Men det mener min sagsbehandler så ikke, fat det hvem kan.
Og du staver udmærket selvom du er dårlig, der er ikke noget jeg ikke kunne forstå:-))
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension