K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2014, 23:24   #1
lera82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
lera82 er ny på vejen
depression og fleksjob

Hej.

Har brug for en anden vinkel.

*Jeg er en kvinde på 31 år, der i 2006 udviklede en fødselsdepression, efter min datters for tidlige fødsel. Den udviklede sig til en moderat depression, som jeg har kæmpet med lige siden. Har haft 4 regulære depressioner i denne periode. Derudover har jeg også nogle angstanfald, der sniger sig på når jeg bliver presset for hårdt.

*Jeg har fået udarbejdet en speciallæge erklæring på opfordring af SB. Den resulterede i denne diagnose: Kronisk tilbagevendende depressioner. Han skrev: Arbejdsevnen er vurderet som moderat og at der er tale om varigt erhvervsevnetab og at tilstanden er stationær. At der er varige skånehensyn i form af: Nedsat arbejdstid, tydelige rammer, hvile, ordentlig tone på arbejdsplads, har svært ved at sige fra.

Jeg fik via aktivt forløb, praktik i et byggemarked i 13 uger (fra 1. Sept 13 ). Det blev forlænget til 31.jan 14, hvor jeg nåede op på 17,5 timer. Her endte mine sygedagpenge, men har fået dem forlænget. Er nu fortsat i samme byggemarked, men nu i ressourceforløb. Har nu 21,5 timer.

*Her er mine spørgsmål:

Kan man få hjælp af andre en SB ? Har snakket med min fagforening, men de siger de ikke må bruge ressourcerne på det.

Nogle der ved hvor meget mine skånehensyn betyder i fleksjob sammenhæng?

Nogen i lignende situation, der har fået fleks?

Kan man efter de nye regler godt arbejde 22 timer med de skånehensyn jeg har ? (skal lige siges at jeg har ramt muren her på de 21,5 timer, så kommer i hvert fald ikke længere op... )

*Vh. Den fortvivlede
lera82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2014, 23:04   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har du skånehensyn ved de 21,5 timer ,jeg tænker på en mentor, ekstra pauser, arbejde på ½ kraft?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2014, 23:17   #3
lera82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
lera82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
har du skånehensyn ved de 21,5 timer ,jeg tænker på en mentor, ekstra pauser, arbejde på ½ kraft?
Ikke andet end at alle kender til min sygdomog ved at jeg ikke må presses i form at stort ansvar og lign...
lera82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 12:21   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så tror jeg de vil sige til dig , at du må finde et job uden press og klager dig selv, fordi når du er i job 21,5 timer uden skånehensyn er du ikke til fleksjob, der skal man have mindst 50% nedsat arbejdsevne og når du arbejder over 18 timer uden skånehensyn har du ikke så nedsat en arbejdes evne.

Måske kan du få virksomheds praktik i et år eller en revaldering i arbejde, men fleks tror jeg ikke på.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 16:59   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uhhu...man kan altså stadig ikke sige det så firkantet @jjsonn

Man kan sagtens arbejde i længere tid end halvdelen og stadig være berettiget til et fleksjob...

Der er folk der arbejder 37 timer pr uge som er i fleksjob,,,

Det kommer lidt an på hvad man har af skånehensyn osv....

De 50 % handler om effektiv tid...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 17:30   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Nyeste principafgørelse siger af 8-2 -14: EFFEKTIV tid skal være under halv arbejdsevne.

Citat:

Afslag på fleksjob:

Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg vurderer, at din arbejdsevne ikke er nedsat i et sådan omfang, at du ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet. Du har derfor ikke ret til fleksjob.

Det, der har været afgørende for resultatet, er, at du har vist, at du kan arbejde mellem 25 og 27 ½ timer om ugen, når der tages højde for dine skånehensyn over for fysisk aktivitet. Her ud over har du på hjemmefronten også haft ressourcer til at lave mad, vaske tøj og handle ind, mens din ægtefælle har klaret de tunge opgaver og den daglige rengøring.

Det følger af reglerne, at jobcenteret kan give tilbud om fleksjob til personer med varige og væsentlige begrænsninger i arbejdsevnen, som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

Det følger af Ankestyrelsens praksis, at arbejdsevnen skal være nedsat med mindst halvdelen, for at man kan være berettiget til fleksjob.


https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750

Sidst redigeret af mik16; 16-02-2014 kl. 17:34.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 17:39   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er jo netop det, der er ingen skånehensyn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension